Waterdeep
Waterdeep, znane również jako Miasto Wspaniałości czy Korona Północy, jest najważniejszym i najbardziej wpływowym miastem na Północy, jeżeli nie w całym Faerunie. Jego nazwa pochodzi od niesamowicie głębokiej zatoki, nad którą się znajduje, i dzięki której miasto stało się centrum handlowym północnych krain. Wielu porównuje życie w tym mieście z winem, którego nie sposób odstawić od ust. Wszelkiego rodzaju potęgi – zaczynając od kultów i cechów kupieckich, a kończąc na czarodziejskich organizacjach – uważają za konieczność posiadanie w tym miejscu szpiegów, a nawet skrytobójców. Dlatego też Waterdeep to idealne miejsce dla każdego, kto ma pieniądze, ale za razem teren, na którym każdą prywatną rozmowę lub spotkanie ktoś może podejrzeć bądź podsłuchać. Nic zatem dziwnego, że wielu mieszkańców przybiera fałszywą tożsamość, czy to za pomocą magii, czy przebrania, by uniknąć czujnych spojrzeń wrogów.
Waterdeep rządzone jest przez radę, której członkowie owiani są mgłą tajemnicy. Lordowie Waterdeep skrywają swoją tożsamość za magicznymi maskami i chociaż sprawują pieczę nad publicznym urzędem, to nie znane są personalia większości z nich.
Życie tutaj od lat płynie spokojnie, lecz coś zaczyna się dziać w lochach pod miastem. Waterdeep musi stawić czoło najpoważniejszemu zagrożeniu w swojej historii. Drowy, Obserwatorzy i okrutni Łupieżcy Umysłów wypełzli z podziemi, aby oblegać miasto.
Podgórze
Ten starożytny loch na początku był częścią kopalni zamieszkanej przez Krasnoludy z klanu Melairkyn. Przez stulecia, odkąd prawowici właściciele zostali wygnani z podziemi, stał się on domem dla Drowów, Duergarów, potężnych czarowników, band kryminalistów oraz podejrzanych typów.
Najbardziej znaną postacią "rządzącą" Podgórzem jest Halaster Czarny Płaszcz, szalony mag. On oraz jego uczniowie przemierzyli liczne ruiny i przejęli kontrolę nad kilkoma obszarami. Przez kolejne tysiąclecia stworzenia Halastera, z których wiele polowało nocą na ludzi, ryły korytarze przeznaczone do składowania różnych przedmiotów. Z biegiem czasu u stóp góry urosło Waterdeep, a wraz z miastem pojawiło się coraz więcej uzbrojonych poszukiwaczy przygód, którzy wędrowali do siedziby maga. W tym samym okresie Halaster przemierzał plany, gromadził potwory i wycofywał się coraz bardziej w głąb przepastnego Podmroku. Tak oto Podgórze stało się miejscem przeniesionym z koszmarów sennych, legowiskiem najstraszniejszych kreatur.
Podgórze idealnie opisał Elminster – "Najsłynniejsze pole bitewne, na którym da się zdobyć reputację doświadczonego poszukiwacza przygód, a przy tym największy w Faerunie znany grobowiec bohaterów."
Podmrok
Obszerna sieć podziemnych tuneli i pieczar pod powierzchnią Abeir-Torilu została nazwana Podmrokiem. Jest to dom licznej grupy złych istot zamieszkujących najgłębsze i najciemniejsze części jaskiń.
Podmrok jest wielce niebezpieczny, szczególnie dla nietutejszych. Występują tutaj normalne zagrożenia powiązane z podziemiami, jak klaustrofobia, rozrzedzone powietrze w niektórych partiach tuneli czy szansa na zgubienie się. Oczywistym faktem jest brak światła, prócz tych miejsc, gdzie występują fluorescencyjne grzyby. Większość mieszkańców Podmroku rozwinęła w sobie inne zmysły niż wzrok lub też posiadła zdolność widzenia w mroku. Problemem może również okazać się znajdowanie żywności, gdyż większość naturalnej roślinności jest trująca. Do tych niebezpieczeństw trzeba także dodać licznych drapieżników i wrogo nastawione rasy, wliczając w to Obserwatorów, Drowy, Duergary, Krasnoludy, Illithidów czy Svirfnebliny.
Środowisko Podmroku znacznie różni się od tego na powierzchni. Podobnie jak to ma miejsce na ogromnej pustyni, podróżowanie przez rozległe tunele wymaga odpowiedniego przygotowania. Prócz wcześniej wspomnianego braku światła oraz pożywienia, od poszukiwacza przygód wymagana jest również niezłomność, szczególnie, gdy chodzi o wszechogarniającą złowieszczą ciszę panującą w mrokach korytarzy.
Lith My'athar
Małe drowie miasto będące pod przywództwem Wyroczni i domu Mae'Vir. Stanowi ono ostatni bastion Mrocznych Elfów walczących z Valsharessą. Wszyscy przygotowują się do ostatecznej bitwy. Także i tobie właśnie tutaj przyjdzie walczyć z okrutną królową Podmroku o tę ostoję wolności.
Zorvak'Mur
Enklawa Łupieżców Umysłu, przerażających humanoidalnych istot zarządzanych przez Arcymózg. Dzięki swym psionicznym mocom i zdolnościom do kontroli umysłów stali się znanymi w krainach handlarzami niewolników. Podczas swoich podróży po Podmroku będziesz miał okazję zetknąć się z tą niebezpieczną, acz interesującą rasą, która ponad wszystko pragnie zniewolić wszystkie gatunki, tworząc z nich bezrozumne sługi, dlatego też Illithidzi kolaborują z Valsharessą, która dąży do objęcia hegemonii nad Podmrokiem.
Cania
Ósma warstwa Dziewięciu Piekieł to kraina lodu, gdzie zimno jest o wiele dotkliwsze i wciska się wszędzie, inaczej niż w normalnych warunkach. Niektóre lodowce Canii to grobowce z zamrożonymi formami życia. Ponieważ mętny lód zniekształca widzenie, trudno powiedzieć, co dokładnie tkwi w takich zimnych więzieniach. Od czasu do czasu ciekawscy wytapiają przejścia do szczególnie obiecujących kształtów. Czasem okazuje się, że to Archonci lub Devy zamrożone w trakcie walki z demonami. Innym razem są to całe opuszczone miasta – zarówno normalne, jak i zupełnie obce.
Władcą ósmej warstwy piekieł jest Mefistofeles – trzymetrowy humanoid o piekielnie czerwonej skórze, rogach oraz skrzydłach. Ponieważ lubi robić wrażenie, przyodziewa czarne szaty o barwie przybliżonej do najgłębszej czeluści.
Komentarze
Dodaj komentarz