Kim jest Cień? – czyli kolejne wieści o "Dragon Age: Przebudzenie"

3 minuty czytania

cień, dragon age: przebudzenie

Pierwszy dzień marca – miesiąc niewątpliwie wypatrywany i oczekiwany przez wszystkich miłośników Dark Fantasy. Dlaczego? To proste, rozpoczęło się ostateczne odliczanie do premiery dodatku do "Dragon Age: Początek", o szumnym podtytule "Przebudzenie". Pozostało już tylko 19 dni i nawet natura jakby dostosowała się do tego wydarzenia. Sielankową aurę i przyjemne temperatury zastąpił niebezpieczny i wręcz grobowy orkan Xynthia. Czy podobne spustoszenie poczyni najnowsze rozszerzenie prosto z kuźni czarodziei z BioWare? Przekonamy się niedługo.

Co by jednak nie pisać, machina marketingowa i podgrzewanie atmosfery przez Kanadyjczyków zostało już rozpoczęte dawno temu – teraz przyszedł czas na intensyfikację tych działań. Efekty? Ujawniono Przedstawiono nową specjalizację Łotrzyka, odkryto pięć świeżych talentów dla tej klasy, zaprezentowano trzy niepublikowane wcześniej gameplaye oraz zapowiedziano oficjalną, dogłębną prezentacje dodatku. Mało?

Do rzeczy jednak, bo od bezsensownego pitolenia są politycy, a nie ja (choć z drugiej strony, kto mnie tam wie?). Zacznijmy od początku, czyli od tego nieszczęsnego łotrzyka. BioWare, podobnie jak w przypadku maga, zdecydowało się na ujawnienie jednej specjalizacji. Choć zasadniczo o jakiejkolwiek niespodziance nie może być mowy, gdyż o klasie Cienia wiedzieliśmy już od kilku dni. No, ale niech im tam będzie, że jesteśmy tym faktem strasznie zaskoczeni. Jednakowoż już za soczysty kawałek mięsa możemy uznać opublikowanie pięciu nowych talentów dla naszego niecnego złodziejaszka.

Łotrzyk

Specjalizacja

cień w akcji, dragon age: przebudzenie
  • Cień – nie istnieje żaden zakon czy organizacja zrzeszająca "Cienie" – to elitarni łotrzycy-samoucy, mistrzowie kamuflażu i zasadzek. Uderzają z ciemności, używając osobistych przynęt i halucynogennych trucizn, które skutecznie rozpraszają przeciwnika, zanim zanurzą mu sztylet między żebrami.
  • Bonusy specjalizacyjne: +1 do zręczności, +5 do ataku.

Talenty

heartseeker, dragon age: przebudzenie
  • Heartseeker (talent łotrzyka) – Łotrzyk uderza z wielką precyzją, próbując zadać osłabionemu przeciwnikowi ostateczny cios. Jeżeli atak się powiedzie, cel elitarnej rangi bądź niższej, ginie na miejscu, o ile jego poziom życia jest w tym momencie wystarczająco niski. Jeśli mimo wszystko przeciwnik przeżyje to uderzenie, wtedy zostają mu zadane "tylko" krytyczne obrażenia.
pandemonium, dragon age: przebudzenie
  • Pandemonium (talent cienia) - Umiejętność obszarowa. Cień uwalnia do powietrza toksyny, które skutecznie poczynają mącić w głowach przeciwników, zmuszając ich albo do ucieczki, albo do zaatakowania losowego celu, niezależnie, czy jest nim wróg, czy przyjaciel.
shadow form, dragon age: przebudzenie
  • Shadow Form (talent cienia) - Umiejętność podtrzymywana. Podczas tego trybu przybieramy formę cienia, która pozwala bohaterowi w każdej chwili wyjść z kamuflażu, zadać cios zaskoczonemu przeciwnikowi i na powrót błyskawicznie się ukryć. Ponieważ wrogowie nie potrafią skoncentrować się na postaci, każde uderzenie obniża ich zainteresowanie wobec jej. Ten talent w sposób ciągły obniża wytrzymałość.
rain of arrows, dragon age: przebudzenie
  • Rain of Arrows (talent łucznika) – Bohater zwraca swój łuk ku niebu, wystrzeliwując kilka pocisków, które następnie, po pewnym czasie, spadają na zszokowanego przeciwnika niczym morderczy deszcz. Możliwy "przyjazny ogień".
unending fury, dragon age: przebudzenie
  • Unending Flurry (talent dla bohaterów specjalizujących się w walce dwoma broniami) - Bohater wyróżnia z grupy danego przeciwnika, któremu pragnie zgotować efektowną śmierć. Dźga go szybko i wielokrotnie, zużywając niewielką część wytrzymałości z każdym ciosem. Atak trwa do momentu, aż przerażony przeciwnik ucieka z pola walki, umrze od odniesionych ran albo naszemu herosowi po prostu zabraknie wytrzymałości. Jeżeli cel krwawi od Podwójnego Uderzenia, każdy cios traktowany jest jako trafienie krytyczne. Natomiast w przypadku spowolnienia Okulawieniem, nasza postać nigdy nie spudłuje.

Kolejną rzeczą wartą przedstawienia są trzy zupełnie nowe gameplaye "Przebudzenia". Jest sporo krwi, męsko-damskiej walki oraz co nieco o twierdzy Vigil's Keep. Uwaga na nisko latające spoliery! Czujcie się ostrzeżeni.

SPOILER
x-fire, prezentacja, dragon age: przebudzenie

Na sam koniec coś dla śmiałków, którzy są gotowi na niebezpieczną przeprawę do samego Orlais. Wyprawę organizuję kapitan Ferret Baudoin, jeden z mistrzów zakonu BioWare, który już 5 marca zaprezentuje nam na żywo, co nastąpi w wydarzeniu, jakim niewątpliwie jest "Przebudzenie". Ekspedycja ta nie będzie łatwa, lecz odkryjemy tajemnicze projekty poziomów oraz przekonamy się, jak wpłynie na świat Thedas data 19 marca 2010 roku. Oczywiście nie obejdzie się bez łupów w postaci 10 kopii gry oraz 10 książek Dragon Age: Utracony Tron. Zainteresowani powinni się zjawić w najbliższy piątek w tym miejscu.

Podziękowania dla Eirin i Nazina.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...