Jak to zwykle bywa przy okazji dużych aktualizacji, tak i w wypadku gry "Pillars of Eternity" od Obsidian Entertainment, wraz z premierą "The White March Part II" pojawiło się trochę błędów oraz spraw, które należało załatać. Tak oto studio oddaje w nasze ręce ważący niespełna 1,5 GB patch, który już teraz możecie pobrać za pomocą swojej platformy obsługującej produkcję.
"Fałszywy prorok" to nie kolejna religijna papka autorstwa człowieka, który pewnego słonecznego dnia doznał olśnienia w trakcie podlewania ogródka, lecz trzeci i ostatni tom Wojny Grzechu, rozgrywający się w targanym konfliktami Sanktuarium. Czy świat ludzi opowie się po którejś ze stron? Za aniołami czy demonami, które ścierają się od setek lat? O ile nie macie w planach rozmyślań w ogrodzie, to zapraszam do recenzji tomu zamykającego trylogię Uldyzjana ul-Diomeda.
Richard A. Knaak miał dwa poprzednie tomy do tego, by przedstawić nam genezę świata i przygotować życiorys wszystkich najważniejszych postaci. Po odwaleniu tej roboty stwierdził, że "Fałszywy prorok" nie będzie bawić się w powtarzanie informacji, dzięki czemu w nasze ręce trafia przede wszystkim multum akcji.
Jak dotąd modderzy "Fallout 4" radzili sobie całkiem nieźle, a dzięki ich ambitnym remontom otrzymaliśmy już wiele upiększeń i poprawek do gry. Jednak Bethesda i tak postanowiła wydać oficjalny Creation Kit. Ukaże się już w kwietniu.
"Chcemy zapewnić [pełne modderskie wsparcie] jeszcze między dwoma pierwszymi DLC" – powiedział Todd Howard w wywiadzie dla Game Informera. Wspominane DLC to "Automatron" i "Wasteland Workshop", o których dowiedzieliśmy się w zeszłym tygodniu. Howard zdradził także nieco więcej szczegółów nt. survival mode.
Być może niektórzy z was pamiętają, jak w zeszłym roku w jednym ze sklepów, mających swoje miejsce w Republice Południowej Afryki, pojawiła się informacja, że wkrótce ukaże się odświeżona wersja gry "BioShock". Chodziło między innymi o wyższą rozdzielczość oraz upiększone tekstury. Gracze się ucieszyli, a temat równie nagle jak się pojawił, tak i prawie natychmiast zniknął. Co więc dalej w tej kwestii?
Jakiś czas temu zakończyliśmy konkursy, w których wygrać mogliście najnowsze książki z serii "Miecz Prawdy", "Stop prawa", "Smocze proroctwo" oraz bilety do Multikina na "Deadpoola". Niżej znajdziecie wszystkie odpowiedzi oraz zwycięzców. Wszystkim gorąco gratulujemy i zapraszamy do naszych kolejnych konkursów!
Akademia Interaktywnych Sztuk i Nauk przyznała na gali DICE Awards blisko 20 różnych nagród za rok 2015. Wśród nich znalazły się zarówno zeszłoroczne gorące premiery, jak i nieco mniej znane tytuły. Wśród nominacji co prawda królował "Rise of the Tomb Rider" z dziewięcioma nominacjami, jednak zaraz za nim uplasował się nie kto inny, jak "Wiedźmin 3: Dziki Gon".
Tym bardziej może dziwić ostateczny wynik nagród, w którym największym zwycięzcą okazał się... "Fallout 4" zdobywając tytuł Gry Roku. Produkcja Bethesdy wyprzedziła "Wiedźmina", jednak ostatecznie oba tytuły zdobyły w sumie po trzy statuetki. Niemniej jest to drugi rok z rzędu, kiedy Grą Roku zostaje przedstawiciel gatunku RPG – w zeszłym roku ten tytuł zdobył "Dragon Age: Inkwizycja".
Z pewnym zaskoczeniem odnotowuję zmianę trendu. Po okresie bezwzględnej dominacji wysokobudżetowych produkcji dla każuali, pojawiła się cała grupa ciekawych, nietypowych erpegów w których poprzeczka została umieszczona naprawdę wysoko. O kilku z nich (między innymi o Darkest Dungeon) niebawem. Można wręcz rzec, że ich ambicją jest sponiewieranie gracza. To zupełnie tak, jak niegdyś w Świątyni! Zatem, jak grać, żeby wygrać, a przynajmniej mieć szanse na sukces?
Walka jest istotą tej gry. Trzeba pokornie zacząć od samouczka, który dobrze wyjaśnia podstawy. Przyzwyczaić się do korzystania z kołowego menu przy każdej akcji. Rzucając – przykładowo tylko – kapłana ze straceńczą misją leczenia wojownika, trzeba zadbać o włączenie sprawności bojowej (a może też sumującej się z nią walki w defensywie) i defensywnego czarowania, bo zamiast jednego będą dwa trupy.
Czyżby właśnie na Twitterze rozstrzygały się losy serii "Dragon Age" od BioWare? Mark Darrah, czyli jedna z ważniejszych osób w studio, zapytał fanów serii, czy chcieliby zagrać w "Dragon Age Tactics", dając im możliwość odpowiedzi "tak", "nie", "tylko na PC", "tylko na urządzeniach mobilnych". Aktualne wyniki ankiety znajdziecie na obrazu zamieszczonym poniżej.