Pillars of Eternity

Co w becie Pillars of Eternity?

Dodał: , · Komentarzy: 1

Wersja beta gry "Pillars of Eternity" w polskiej wersji językowej została już uruchomiona i można zagrać w nią poprzez platformę Steam. Dostęp do niej mają ci użytkownicy, którzy wsparli projekt na Kickstarterze kwotą co najmniej 110$. To już ostatni dzwonek, by dołączyć do grona testerów, ponieważ zbiórka potrwa jeszcze tylko do 22 sierpnia.

pillars of eternity

Jak informuje firma Obsidian Entertainment, wersja beta została przygotowana w taki sposób, by nie zawierała żadnych spoilerów i nie popsuła zabawy podczas gry w pełną wersję. Twórcy zaznaczają, że usunęli wszelkie nawiązania do głównego wątku fabularnego, a oficjalnych towarzyszy zastąpili specjalnie przygotowanymi zamiennikami.

Konwenty

Relacja z NiuConu

Dodał: , · Komentarzy: 0

Nadeszła pora na kolejny wyjazd konwentowy. Tym razem nie chodzi o fantastykę i nie o Poznań. Dla odmiany – a może równowagi – wybrałem się do Wrocławia na imprezę mangową. Od 8 do 10 sierpnia odbyła się tam szósta edycja NiuConu. Upalna pogoda, pozytywne zmęczenie oraz dobra atmosfera zlotu to tylko niektóre z plusów takich wyjazdów. Ale nie czarujmy się, zdarzyły się również nieprzyjemne chwile. Konwent zaliczył swoje wzloty i upadki. Jeśli chcecie dowiedzieć się o czym mowa, zapraszam do relacji.

niucon

Kilka razy w roku jeżdżę ze znajomymi na konwenty, by spotkać się, zagrać w coś, wysłuchać ciekawych prelekcji i popatrzeć na interesujące stroje wyjęte z książek, gier albo filmów. Oczywiście dominują wyjazdy na imprezy fantastyczne (takie jak Pyrkon), ale nie brakuje też wypadów na weekendy poświęcone mandze, anime oraz kulturze japońskiej. Właśnie tego typu zlot, o nazwie NiuCon 6, miał miejsce we Wrocławiu od 8 do 10 sierpnia.

Czytaj dalej...

SpellForce 3

Wczesna wersja SpellForce 3

Dodał: , · Komentarzy: 2

Na targach Gamescom nie zabrakło gry "SpellForce 3". Firma Nordic Games zaprezentowała wczesną wersję swojej produkcji, jednocześnie zapowiadając, że będzie ona kontynuować to, co w serii charakterystyczne, czyli łączenie gatunku RPG i RTS.

spellforce 3

Prace trwają dopiero osiem miesięcy, więc zapewne końcowy efekt będzie jeszcze dużo inny niż to, co możecie zobaczyć na gameplayu zamieszczony w rozwinięciu newsa – ale jakiś motyw przewodni już można dostrzec.

Dumka na dwa głosy

Tańcowała igła z nitką,
Igła – pięknie, nitka – brzydko.

Noire Panthere: Och. Niech to. Nie wierzę w to. Viiiit, zbieraj się, musimy wybrać się na zakupy! Włóczka mi się skończyła! Nie, wcale nie latałam z nią po całym zamku... A chusty z powietrza nie zrobię!

Vitanee: Śpię. Nie widzisz? Nie możesz iść poprosić Cou o trochę przędzy pajęczej? Też się nada...

dumka na dwa głosy

N: Nie nada, bo za cienka. Co najwyżej do obrusów czy inszych fintifluszek, a nie na ciepłe chusty tudzież rękawiczki. Więc wstawaj, co się będziesz obijać?! Mam ci przypomnieć, ile razy zrywałaś mnie z łóżka?!

V: Ale teraz są wakacje, zaraz się skończą! I gdzie niby znajdziemy ci włóczkę? Proponuję kupić też na zaś, uszyjesz mi szalik w barwach Gryffindoru. Zawsze chciałam taki mieć. Ech, chodźmy...

Torment: Tides of Numenera

W sieci pojawiły się odpowiedzi na pytania zadane głównemu projektantowi gry "Torment: Tides of Numenera", Adamowi Heine. Dowiadujemy się co nieco o świecie przedstawionym oraz o potworach, jakie spotkamy lub, precyzyjniej mówiąc, jakich nie spotkamy.

torment: tides of numenera

Wydawałoby się, że o tym, jak będzie wyglądać Ziemia za miliard lat, nikt jeszcze nie myśli. Nic bardziej mylnego...

Scopophobia

Kto zobaczy w mieście bazyliszka...

Dodał: , · Komentarzy: 3

...ten spiernicza gdzie popadnie!

W serwisie IGN pojawiła się zapowiedź produkcji krakowskiego studia Blooper Team, która ma ukazać się jeszcze w tym roku na komputery osobiste. Cóż to za dzieło planują stworzyć krakowiacy? Sprawdźmy...

scopophobia, chłopiec

Akcja "Scopophobii", bo taki tytuł będzie nosiła produkcja, rozgrywa się w XIX-wiecznym wiktoriańskim świecie. Gracz wciela się w małe dzieci, które muszą ukrywać się przed strasznym bazyliszkiem, terroryzującym miasto i zamienia mieszkańców w kamień.

Wasteland 2

57 minut gameplaya z Wasteland 2

Dodał: , · Komentarzy: 0

W sieci pojawił się bardzo długi, bo aż 57 minutowy, gameplay z gry "Wasteland 2". Całość została okraszona komentarzem Briana Fargo, prezesa InXile Entertainment.

wasteland 2

Uwaga! Jakość dźwięku niestety nie powala. Tak czy siak, wszyscy, którzy są zainteresowani produkcją, zapewne znajdą w gameplayu wiele ciekawych informacji.

Filozofia Dnia Siódmego

Filozofia Dnia Siódmego #28

Dodał: , · Komentarzy: 0
felietony, filozofia dnia siódmego

Wampir, istota wywodząca się z folkloru równie starego, co nasz świat, rozpowszechnienie swego wizerunku zawdzięcza głównie twórczości angielskich pisarzy romantycznych. Badając wieloletnią historię tego stworzenia, widzimy wynaturzoną postać przypominającą ghula albo ohydne zwłoki, wyglądające jak wyjęta z horroru mumia lub zombie. Obraz ten różni się znacznie od wspaniałego, przystojnego krwiopijcy, który pojawił się po raz pierwszy w 1931 roku (w rolę hrabiego z Transylwanii wcielił się wtedy Bela Lugosi). Warto dodać, że od tamtej pory wygląd wampira ulegał nieustannej poprawie i coraz rzadziej utożsamiano go z diabłem oraz ze zmarłymi.

Wiecie, co to wampir? Nie wiecie, tak się wam tylko wydaje. Kto inny wiedział lepiej, a w każdym razie więcej, a Piastun dokładnie wam to wszystko wytłumaczy i przetłumaczy. "Pochodzenie wampirów, zmiana ich wizerunku i rola w literaturze fantasy" to tytuł, który mówi sam za siebie. Dlaczego i od kiedy wąpierze wgryzają się w ludzkie szyje podobnie, jak wy w swój soczysty, niedzielny kotlet?

Tym razem nie poprzestaniemy jednak na poruszenie waszych mózgownic kolejnym felietonem. Filozofujemy sobie Dnia Siódmego już niemal półtora roku, a wciąż żyjecie i może nawet czekacie na kolejne odsłony. Czas rozdać wam za to nagrody.

Piątek z eRPeGiem
kryształy czasu, piątek z rpg

"Piątek z eRPeGiem" miał być, a nie było. Trafiwszy na informację, że Artur Szyndler, twórca "Kryształów Czasu", powraca po 20 latach niebytu z powieścią osadzoną w realiach swojego świata, nasz redakcyjny Ranger zamierzał podzielić się nią z Wami w piątek.

A potem trafił na trailer książki i całej akcji zbierania na nią funduszy.

Konsternacja, powstała po obejrzeniu tego marketingowego majstersztyku, zdradzającego kulisy nadchodzącej, wiekopomnej superprodukcji, odrzuciła go od komputera. Mnie, wczoraj wieczorem, również. Jeżeli chcecie wiedzieć, na co twórca pierwszego polskiego systemu RPG zbiera 55 tysięcy złotych, zobaczcie to na własne oczy. Będzie się działo.

Wczytywanie...