Torment: Tides of Numenera

W sieci pojawiły się odpowiedzi na pytania zadane głównemu projektantowi gry "Torment: Tides of Numenera", Adamowi Heine. Dowiadujemy się co nieco o świecie przedstawionym oraz o potworach, jakie spotkamy lub, precyzyjniej mówiąc, jakich nie spotkamy.

torment: tides of numenera

Wydawałoby się, że o tym, jak będzie wyglądać Ziemia za miliard lat, nikt jeszcze nie myśli. Nic bardziej mylnego...

Torment: Tides of Numenera

Myśleliście sobie, że zagracie w następcę gry "Planescape: Torment" w grudniu bieżącego roku, a jednak okazało się, że premiera będzie miała miejsce dopiero w pierwszej połowie przyszłego? Otóż to również już nieaktualna informacja. Studio inXile Entertainment poinformowało, że data premiery "Torment: Tides of Numenera" musi zostać po raz kolejny przesunięta, tym razem na czwarty kwartał 2015 roku. Dlaczego? Zapraszam do rozwinięcia.

torment: tides of numenera
Torment: Tides of Numenera

W nowym Tormencie walczyć będziemy turowo!

Dodał: , · Komentarzy: 16

W nadchodzącej grze, Torment: Tides of Numenera, zapowiadanej jako duchowy spadkobierca Planescape: Torment, najprawdopodobniej możemy spodziewać się turowego systemu walki. Jest to zupełnie inny sposób, niż ten który znamy z pierwowzoru gry. Okazuje się jednak, że tak zdecydowali... przyszli gracze.

torment, walka, turowa, planescape, tides, of, numenera, kickstarter, aniekta, głosowanie
Torment: Tides of Numenera

Po długiej wakacyjnej przerwie twórcy "Tormenta" znów dali o sobie znać. Przez ten czas doszło do wydarzenia, o którym warto wspomnieć. Mianowicie, legendarny projektant, Monte Cook (min. główny twórca trzeciej edycji D&D) opublikował system RPG – "Numenera" – którego "Torment" jest komputerową adaptacją.

torment tides of numenera, logo

Nie to jednak jest wiodącym tematem powakacyjnego uaktualnienia, zresztą trudno o taki, bo nowych informacji jest w bród. Dziś zaś zajmiemy się:

Torment: Tides of Numenera

Zbiórka na Tormenta: Tides of Numenera zakończyła się dużym sukcesem, przypomnę, że zebrano niecałe 4,2 miliony dolarów, ale inXile Entertainment to nie wystarczyło. Na oficjalnej stronie gry twórcy udostępnili nową funkcję, dzięki której gracze dalej mogą wpłacać swoje pieniądze na rzecz duchowego spadkobiercy "Planescape: Torment".

torment: tides of numenera
Torment: Tides of Numenera

Gracze obdarzyli inXile entertainment dużą dozą ufności, znacznie przewyższając wyjściową kwotę, dzięki której powstałby Torment: Tides of Numenera. Wszystko po to, aby otrzymali bardziej rozbudowaną grę. I aby miał wkład w niej sam Chris Avellone. Jeszcze nie nadszedł dzień rozliczenia, jednak warto przyjrzeć się obecnym poczynaniom twórców.

torment, tides of numenera

Kontrowersyjnym tematem jest świat. Produkcja nie rozgrywa się w uniwersum Planescape, gdyż inXile nie zdołało uzyskać do niego praw, lecz w tytułowej Numenerze przedstawiającej bardzo odległą przyszłość Ziemi. Jej mieszkańcy żyją w w świecie podobnym do średniowiecza, a więc mamy elementy fantasy, jednak z powodu nagromadzenia niesamowitych i zaawansowanych technologii zostawionych przez poprzednie cywilizacje (latające miasta, skomplikowane maszyny) oraz występowania stworzeń pochodzących z innych wymiarów i planet, możemy śmiało mówić, że jest tu także sporo science-fiction.

Torment: Tides of Numenera

Drodzy czytelni, gdy piszę te słowa jest już po drugiej w nocy, stąd krótsza i bardziej zwięzła forma tego newsa. Zbiórka zakończyła się ledwie kilkanaście minut temu, i to dużym sukcesem – dodam. Udało się inXilom zgromadzić 4 miliony, 188 tysięcy i 927 dolców od 73 tysięcy,986 fanów! Tym samym pobili rekord usynowiony przez zaprzyjaźnione studio – Obsidian Entertainment. Tamtejszy Project Eternity uzyskał na kicku – 3,986,929 dolarów.

torment tides of numenera, logo

Oczywiście wraz z funduszami zebranymi za pomocą Paypal, udało się Obsidianom dociągnąć do kwoty oscylującej w okolicy 4,2 miliona... Niemniej zbiórka kasy na Paypal dla Tormenta jeszcze się nie zakończyła i kto wie, może dzięki uzyskanym stamtąd funduszom zostanie zaliczony ostatni próg czterech i pół miliona baksów?

Torment: Tides of Numenera

Koniec zbiórki na rzecz Tormenta to już kwesta paru godzin, Brian Fargo, szef inXile Entertainment, pęka wręcz z dumy, nadmiaru entuzjazmu oraz wdzięczności wobec fanów. Jak to ładnie ujął – You guys rock!. Nie ma co mu się dziwić, dostał od losu drugą szansę na powrót do świetności. Najpierw sukces kickstarterowej akcji Wasteland 2, teraz – co już pewne – Torment. Mam nadzieję, że tak jak w dobrych czasach rządów tego pana nad śp. Interplay'em (wiem, wiem – firma żyje, ale w sumie "co to za życie"), jego obecna ekipa dostarczy nam po prostu porządne gry cRPG.

torment, male character

Obrazek powyżej przedstawia bohatera płci męskiej, w którego przyjdzie wcielić się graczowi. Jak widać znalazł się w "małych" tarapatach. Autorem grafik jest Nils Hamm.

Torment: Tides of Numenera

Dziś Kickstarter gry Torment: Tides of Numenera przekroczył kwotę 3,5 miliona dolarów. Oznacza to, że do zespołu dołącza Chris Avellone z Obsidianu!

W przeszłości pracował on między innymi przy "Planescape: Torment", więc fani z pewnością ucieszą się z jego wkładu w "Torment: Tides of Numenera". Do jego zadań będzie należało testowanie gry, dostarczanie jej twórcom pomysłów i sugestii na temat każdego elementu – czy to fabuły czy rozgrywki – oraz samodzielne stworzenie ósmego towarzysza, który dołączy do drużyny gracza. Nie da się ukryć, że Chris będzie miał trochę obowiązków, jednak sprawowanie przez niego pieczy nad "Tormentem" to chyba największy gwarant jakości produktu. Powyżej reakcja Colina McComba, jednego z producentów, na wiadomość o ponownej pracy z Avellonem.

Wczytywanie...