Torment: Tides of Numenera

Dziś jest po prostu dzień pierwszeństwa. Pierwszy zwiastun filmu "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Morze potworów", pierwszy zwiastun najnowszego "Thiefa" (o którym za chwilę), a teraz pierwszy screen Torment: Tides of Numenera!

torment: tides of numenera

Gra, która ma być duchowym spadkobiercą "Planescape: Torment" (dla tych, którzy dotychczas przebywali w bunkrach, oczekując spóźnionego końca świata, ważna wiadomość: "Torment: Tides of Numenera" ma wspólną jedynie jedną rzecz z klasykiem Black Isle Studios – część nazwy), zebrała już ponad 3 miliony dolarów, a do końca zbiórki zostały trzy dni. Studio inXile Entertainment przed jej końcem postanowiło zaprezentować pierwszy, pre-renderowany screen z wczesnej fazy prac. Przedstawia on lokację "The Bloom", która pojawi się w pełnej wersji gry. Przypominam, że twórcy zdecydowali już, że "Torment: Tides of Numenera" będzie rozgrywał się na lokacjach 2D, ale niektóre elementy otoczenia i postacie będą wyświetlały się w 3D. No i będzie rzut izometryczny!

Torment: Tides of Numenera

Mamy na to szansę. Ba, całkiem sporą – rzekłbym. Jeśli fani się sprężą i wpłacą na konto kickstarterowej akcji 3,5 miliona zielonych jak kapusta baksów, to wtedy zacny Chris Avellone zwabiony ich zapachem, wesprze ekipę inXilów w całym swym majestacie twórczym. Co tu dużo mówić – to dla wielbicieli pierwszej Udręki fantastyczna wiadomość! Przypominam, że ten Pan odpowiadał za większą część fabuły legendy cRPG. Kto nie wierzy – niech poczyta wywiad w dwóch częściach (przetłumaczony dzięki staraniom Meda) z twórcami Planescape: Torment. Linki zamieszczam pod newsem.

chris avellone, heros
Torment: Tides of Numenera

Zgadza się, kolejny próg wyznaczony przez inXile został przeskoczony dzięki ofiarności fanów gry. Zapytacie – z czym konkretnie to się wiąże?

torment, kryształowy wymiar

Odpowiem tak – do ekipy twórców dołączy w swym majestacie czołowy pisarz drużyny projektantów odpowiedzialnych za dialogi i fabułę gry powszechnie uważanej za najlepszą adaptację Świata Mroku na PC, Vampire The Masquerade: Bloodlines. Konkretniej, chodzi o byłego pracownika byłej firmy Troika Games, Briana Mitsoda.

Torment: Tides of Numenera

Następca Udręki radzi sobie naprawdę bardzo dobrze na kickstarterze. Hojność graczy pozwoliła grze inXile przeskoczyć już kilka progów finansowych, co wiąże się z poszerzeniem pierwotnie zakładanej zawartości produkcji o nowe elementy. O niektórych z nich pisaliśmy już na Game Exe, a obecnie nas interesująca, przekroczona właśnie bariera 2,5 miliona dolarów ma wprowadzić w życie następujące deklaracje twórców:

torment tides of numenera, logo

Po pierwsze – do zespołu producentów dołączyć ma George Zeist, pracujący na stanowisku dyrektora kreatywnego przy uznanym dodatku do gry Neverwinter Nights 2 - Masce Zdrajcy.

Torment: Tides of Numenera

Gdy kreślę te słowa, 29 tysięcy graczy zadeklarowało, że wpłaci 1.580,426 dolarów! Nie minęła nawet doba od startu zbiórki, a gra została ufundowana, osiągnięto dodatkowe dwa z trzech celów wyznaczonych przez inXile.

torment 2

Pierwszy z nich, po przekroczeniu 1,2 miliona baksów, umożliwi grę postacią kobiecą. Płeć nie będzie miała decydującego znaczenia dla fabuły głównego wątku, niemniej wpłynie na dialogi, poszerzając spektrum możliwej interakcji z bohaterami niezależnymi.

Torment: Tides of Numenera

Ostrzegam co wrażliwszych – w materiale filmowym padają słowa ostre, miejscami wręcz niecenzuralnie ostre. Chris Avellone, bohater tego wideo, był tym człowiekiem, który opracował fabułę "Planescape: Torment", napisał praktycznie 3/4 dialogów w grze. Dlatego też jego zdanie na temat następcy jest nie tylko bardzo interesujące, lecz również bardzo ważne. Czy dał swoje błogosławieństwo kolegom z inXile, czy raczej odwodził ich od pomysłu stworzenia nowej "Udręki"? Odpowiedź znajdziecie w poniższym filmie.

Torment: Tides of Numenera

Pisałem ledwie kilka dni temu, że następca "Tormenta" wkrótce zadebiutuje na Kickstarterze i dziś już dokładnie wiem kiedy. Jak donosi serwis Gamespot, w środę ma rozpocząć się zbiórka pieniędzy na "Torment: Tides o Numenera". Jeśli wszystko pójdzie po myśli panów i pań z InXile, to gra będzie gotowa już w grudniu 2014 roku.

torment 2

Wcześniej, bo w październiku, czeka nas zaś premiera cRPG – "Wasteland 2" – innego projektu inXile, który został ufundowany na Kickstarterze. Finalizowanie prac nad postapokaliptycznym sequelem dziadka Falloutów, jest jednym z głównych powodów szukania funduszy na rozpoczęcie prac nad kolejnym projektem przez ekipę pana Fargo.

Wczytywanie...