Radujcie się fani gier typu Diablo, gdyż kolejny tytuł majaczy na horyzoncie. Oprócz Silverfalla, który jest już obecny na rynku europejskim, graczy zainteresować może produkt firmy Ascaron Entertainment, Sacred 2, sequel gry o tej samej nazwie, tyle że bez dwójki na końcu. Z tego co widzieliśmy na trailerach, będzie oferować bardzo ładną grafikę i animacje, sporą ilość fantastycznych potworów oraz duży, otwarty świat, w którym będziemy mogli szaleć.
Akcja Sacred 2 będzie się toczyła w świecie zwanym Ancarią, gdzie siła znana jako tzw. energia T jest siłą napędową dla całej magii w krainie. Anielska rasa Serafii, która zarządzała rezerwami energii T, podzieliła się swoją wiedzą dotyczącą owej energii z rasą wysokich elfów. Jako, że wysokie elfy nie były tak silne jak serafie, zaczęły kłócić się o to jak wykorzystać daną im moc, co doprowadziło do wybuchu wojen wewnątrz tej rasy. Konflikty wewnętrzne elfów sprawiły, że wojna ogarnęła całą krainę. Wydarzenia te z nieznanych przyczyn wypaczyły energię T, która zniszczyła duchy dobrej woli w Ancarii, stworzyła potwory i pogłębiła konflikty.
Mimo iż w grze będzie wiele grywalnych ras, dotychczas otrzymaliśmy możliwość przyjrzenia się tylko Serafii. Te skrzydlate panie są najstarszymi stworzeniami w Ancarii i choć z natury są życzliwe, ostatnimi czasy wrodzone dobro zaczęło je opuszczać. Ich wygląd na screenach zdaje się łączyć elementy zwyczajnej fantastyki z wysoką technologią. Choć mogą walczyć mieczem i tarczą oraz nosić zwyczajne płaszcze, ich pancerze wyglądają raczej na pochodzące z bardzo dalekiej przyszłości. Dotyczy to głównie zaawansowanych pancerzy, które praktycznie zmieniają serafię w robota wyposażonego we wszelkiego rodzaju nowinki techniczne. Oprócz zmiany wyglądu zbroi, pancerze przekształcają skrzydła serafii w jarzące się na niebiesko konstrukcje.
Jak można się spodziewać po grze tego typu, Sacred 2 oferuje ogromną ilość przedmiotów do znalezienia w trakcie przygody. Co więcej, udostępnione zostaną wierzchowce, które zwiększą tępo podróży po Ancarii. Widzieliśmy kilka środowisk w grze, w tym walkę przy brzegu rzeki, na polach pełnych szumiącej trawy, w okolicach wiejskich chatek oraz w jaskiniach. W tych ostatnich ogniska i inne źródła światła tworzą piękne efekty wizualne.
BN-i są rozproszeni po świecie. Część zleci Ci wykonanie prostych zadań typu idź-i-zabij, inni będą związani z fabułą kampanii. Choć możesz trzymać się głównego wątku, nie będziesz w żaden sposób ograniczony w eksploracji świata i szukaniu własnych przygód. Świat jest całkiem duży, co oznacza, że będzie w nim wiele ukrytych jaskiń i innych ciekawych miejsc do odkrycia. Ascaron poinformował nas, że wysłuchują uważnie propozycji fanów, a nawet uwzględnią część sugerowanych przez nich zadań pobocznych by wprowadzić jak największą ich różnorodność.
Oprócz bestii i humanoidów widzieliśmy dotychczas wielu standardowych przeciwników. Szkielety, zombie, gobliny, trolle i skorpiony nie wyróżniają się niczym szczególnym dla zaprawionych w bojach graczy, aczkolwiek ich animacje są świetne. Zobaczymy więcej, gdy sami będziemy mogli wziąć stery nad własną postacią i zanurzyć się w świecie Ancarii. Do tego czasu musimy zadowolić się screenami.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz