Sacred 2 #2

3 minuty czytania

Gra action-RPG Ascarona coraz bliżej wydania.

By Charles Onyett.

Na GDC 2008 w sali pokazowej Ascarona twórcy popisywali się swoim „Diablopodobnym” action-RPG – Sacred 2. W grze znajdziemy ogromny, dopracowany świat, gdzie gracz może bez końca grzmocić w demony, podnosić swój poziom, eksplorować około 140 lochów oraz zabierać się za setki questów.

Najbardziej interesującą częścią pokazanego demo są wierzchowce. Każda z sześciu klas bohatera może dosiąść konia, aby szybciej przemierzać okolicę lub odblokowywać specyficzne dla danej klasy środki transportu. Ta druga możliwość pozwala postaci używać większości swoich umiejętności podczas jazdy – niewątpliwie warto z nich skorzystać. Jeżeli zsiądziesz, koń będzie za tobą podążał, jak też może zostać przegnany i zawołany kiedykolwiek będzie potrzebny.

Sacred 2 Sacred 2

Po samym gameplay’u widać, że to standardowy action-RPG. Każdy typ postaci dysponuje umiejętnościami magicznymi lub walki wręcz, które można umieścić na pasku szybkiego użycia u dołu ekranu. Niektóre klasy mogą dzierżyć dwa miecze, niektóre mogą nosić tarcze, a jeszcze inne są ograniczone do broni pojedynczych.

Na polu walki potwory starają się jak najczęściej atakować w grupach. Podobnie jak w Diablo, będziesz miał przyjemność potykać się czasami z bossami – potężniejszymi wersjami standardowych przeciwników. W Sacred 2 bossowie ci potrafią wpływać na morale ich sługusów znajdujących się w pobliżu, a ich pokonanie na początku może czasem sprawić, że pomniejsze kreatury uciekną w popłochu.

Sacred 2 Sacred 2

Ascaron pokazał coś godnego uwagi. Mianowicie nie ma ani jednej losowo generowanej rzeczy w grze. Wszystkie obiekty zostały umieszczone na właściwym, niezmiennym miejscu, aby uczynić świat gry bardziej unikatowym. Należy dodać do tego, że jest on dopracowany i pozbawiony podziału na mniejsze obszary. Nie ma w nim również żadnego wczytywania obszarów przy wychodzeniu z lochów i podziemi, których w grze jest przecież całkiem sporo.

Mamy szansę zobaczyć bossa na wielką skalę. W prezentowanym demo przeciwnik był wyniosłym ognistym demonem ze skrzydłami i gigantycznym mieczem. Co więcej, posiadł umiejętność przyzwania mniejszych kreatur do pomocy w walce z tobą. Postać Wojownika Cienia, w którą można było wcielić się w demie, była w stanie przeżyć ten pojedynek, wskrzeszając zabite już wrogie potwory, które po tym zabiegu walczyły po naszej stronie.

Sacred 2 Sacred 2

Gra została zaprojektowana tak, aby przyjaciel mógł się przyłączyć w każdej chwili w trybie kooperacji, co powinno zachwycić tych, którzy nie cierpią przeżywać przygody samemu. Jak na razie, nie planuje się opłat żadnego rodzaju za granie w ten sposób.

Na koniec demo pokazało nam potężnego czerwonego smoka, którego gracz mógł ujeżdżać i kontrolować. Wciąż trwają dyskusje nad tym, jak właściwie wcielić w życie ten pomysł. Nie wiemy więc czy smok będzie poruszał się po wyznaczonych trasach, czy może nie wystąpi w grze wcale.

Sacred 2 Sacred 2

Od strony wizualnej gra jest bardzo ładna. Animacje są płynne, roślinność bujna, a dynamiczny system cykli pogodowych i pór dnia sprawia, że grafika staje się jeszcze bardziej urokliwa. NPC’e będą zachowywać się analogicznie do pory dnia, uwzględniając drzemki, spożywanie posiłków lub chodzenie do ich własnej pracy.

Sacred 2 dostępne będzie pod koniec tego roku na komputery oraz Xbox 360.

Źródło: pc.ign.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...