Runy

4 minuty czytania

W czasie gry w "Sacred 2" znaleźć można runy, które pozwolą ulepszyć Sztuki Walki lub odblokować te, których postać jeszcze nie posiada. Runy dają również bonusy, jeśli zostaną wkute w przedmiot (można to zrobić u dowolnego kowala). Jeśli znajdziesz runę w czasie gry, masz możliwość zapamiętania jej, wymiany na inną u Mistrza Run, wkucia w gniazdo przedmiotu bądź po prostu opcję zachowania jej na później.

Zapamiętywanie run

Zapamiętanie runy spowoduje wzrost jednej Sztuki Walki o 1 poziom. Klikając prawym przyciskiem myszy na runę można ją zapamiętać, oczywiście jeśli jest to runa dla klasy postaci, którą aktualnie gramy. Zapamiętując wielokrotnie runy tej samej Sztuki Walki, zwiększamy jej poziom. Maksymalny poziom Sztuk Walki jest ograniczony przez poziom postaci oraz poziom odpowiedniej koncentracji.

UWAGA: Zapamiętując i wykuwając zbyt wiele run można wydłużyć czas regeneracji (cooldown zdolności) do bardzo niezadowalającego poziomu.

Wymiana run

Za opłatą Mistrz Run wymieni twoje niepotrzebne runy na inne. Jednocześnie możesz dać mu do czterech run. Ilość oddanych run wpływa na opłatę za wymianę. Im jest ich więcej, tym tańsza jest wymiana. Jeśli dysponujesz pokaźnym portfelem, wymieniaj runy w stosunku 1:1 (ewentualnie 2:1), dzięki temu mniej ich stracisz.

Kurs wymiany run u Mistrza Run:

  • 1 runa za 1 runę: 125,000 sztuk złota
  • 2 runy za 1 runę: 25,000 sztuk złota
  • 3 runy za 1 runę: 5,000 sztuk złota
  • 4 runy za 1 runę: 500 sztuk złota

Wkuwanie run

Interesujące właściwości run można uzyskać poprzez wkuwanie ich w gniazda przedmiotów. Runy można wkuwać do trzech spośród czterech rodzajów gniazd: Brązowych, Srebrnych i Złotych. Brązowe gniazda nie modyfikują drugorzędnych efektów run, lecz Srebrne i Złote owszem. Runy wkute w Srebrne gniazda będą miały zwiększoną wartość cechy drugorzędnej o 7%, dla Złotych gniazd ten bonus wynosi 15%. Główny Efekt, czyli zwiększenie poziomu Sztuk Walki, nie zależy od rodzaju gniazd – Srebrne i Złote nie dają żadnych bonusów.

Najbardziej interesującym faktem, różnym od mechaniki z "Sacred", jest wzrost efektywności runy w zależności od poziomu trudności, z którego pochodzi. Runy znalezione na poziomie trudności Brąz będą miały inne wartości niż te znalezione na poziomie Niobium. W ten sposób, mając dwie postaci na różnych poziomach trudności (np. Niobium i Srebrnym), można zbierać najpotężniejsze runy postacią na poziomie Niobium, a następnie przekazać je postaci na poziomie Srebrnym, która wkuje je w przedmioty w swoim ekwipunku. W ten sposób zyskujesz ogromną przewagę nad wrogami. Jak jest to zaznaczone w poniższej tabeli, aby wkuwać runy z poziomu Niobium, postać musi posiadać co najmniej 50 poziom, dla run Platynowych wymagany jest 35 poziom, a dla Złotych 20. Runy z poziomów Brąz i Srebro można wkuwać niezależnie od poziomu. Aby podejrzeć, z jakiego poziomu trudności pochodzi dana runa, należy przytrzymać na klawiaturze ALT i w oknie ekwipunku najechać myszką na runę. W statystykach, które pokazują się też normalnie, pojawi się oczekiwana przez nas informacja.

Wskazówka: Runy innych klas postaci mogą być wkuwane w gniazda. Pozwalają one uzyskać drugorzędne efekty tychże run np. kradzież życia lub szanse na unik. Nie zwiększa to poziomu Sztuk Walki za inne klasy.

Wskazówka: Wkucie runy do przedmiotu, które powoduje wzrost Sztuk Walki, obciąża tylko połową kary do regeneracji, aniżeli zapamiętanie runy.

Efekty run po wkuciu w przedmiot

Poniższa tabela zawiera listę run dostępnych dla każdej klasy, wraz z drugorzędnymi efektami. Te ostatnie są szczególnie przydatne na niższych poziomach, kiedy złoto to jedynie dodatek, a runy wypadają często. Umieszczanie run z wyczuciem może znacząco zwiększyć obrażenia postaci, zmienić ich typ bądź dodać kradzież życia itp. Drugorzędne efekty się kumulują, zatem można używać wiele run dających ten sam efekt drugorzędny, co pozwala na znaczące wzmocnienie postaci – szczególnie niskopoziomowej. Co więcej, zwiększają się na wyższych poziomach trudności.

Wskazówka: Dodatkowe efekty run pokazane w poniższej tabeli mogą być uzyskane jedynie poprzez przekucie przedmiotu (wkucie runy w gniazdo przedmiotu). Przekuwanie złotych, platynowych lub niobium run, podobnie jak przy biżuterii, zwiększy wymagany poziom przekuwanego przedmiotu. Może to sprawić, że przedmiot aktualnie nie będzie możliwy do założenia przez postać na obecnym poziomie.

  • Złota runa – poziom 20 przedmiotu
  • Platynowa runa – poziom 35 przedmiotu
  • Niobium runa – poziom 50 przedmiotu
Driadadriada, sztuki walki, sacred 2 Główny Efekt Zmienna Łowczyni Kabalistyczne Voodoo Magia Natury
Wzrost poziomu Sztuki Walki Szansa na Zatrucie Kradzież życia za jedno uderzenie Szansa przeciwnika na użycie drugorzędnego efektu
Brąz +1 +2.0% +3 -6.5%
Srebro +1 +3.0% +4 -7.8%
Złoto +2 +4.3% +6 -9.9%
Platyna +4 +5.5% +8 -12.3%
Niobium +6 +7.0% +10 -14.8%
Inkwizytorsacred 2, sztuki walki, inkwizytor Główny Efekt Przerażająca Inkwizycja Przebiegła Wyższość Niegodziwe Zaświaty
Wzrost poziomu Sztuki Walki Bonus do obrażeń za rozwścieczonych wrogów Szansa na odbicie: Walka Wręcz Kradzież życia za jedno uderzenie
Brąz +1 +10% +4.9% +3
Srebro +1 +11% +5.3% +4
Złoto +2 +12.5% +6.0% +6
Platyna +4 +14.3% +7.3 +8
Niobium +6 +16.2% +8.6% +10
Serafiaserafia, sztuki walki, sacred 2 Główny Efekt Błogosławiona Wojowniczka Magia Niebiańska Oświecona Technologia
Wzrost poziomu Sztuki Walki Zmniejszenie Obrażeń: Fizycznych Szansa na Unik Czas regeneracji tarczy
Brąz +1 +2.0% +5% +10%
Srebro +1 +3.0% +5.4% +12.5%
Złoto +2 +4.3% +7.1% +17.0%
Platyna +4 +5.5% +8.8% +21.7%
Niobium +6 +7.0% +11.2% +47.5%
Smoczy Magsacred 2, sztuki walki, szmoczy mag Główny Efekt Smocza Magia Magia Żywiołów Magia Umysłu
Wzrost poziomu Sztuki Walki Szansa na Podpalenie Pancerz Szansa zablokowania: Pociski
Brąz +1 +2.0% +6.5% +4.9%
Srebro +1 +3.0% +6.5% +5.3%
Złoto +2 +4.3% +12.1% +6.0%
Platyna +4 +5.5% +18.7 +7.3%
Niobium +6 +7.0% +28.1 +8.6%
Strażnik Świątynnysacred 2, sztuki walki, strażnik świątynny Główny Efekt Walka Wręcz Technologia Strażnik Źródła
Wzrost poziomu Sztuki Walki Wartość Ataku Szansa na trafienie krytyczne Szkodliwe efekty magiczne
Brąz +1 +4.0% +1.0% -3.0%
Srebro +1 +5.0% +1.5% -6.9%
Złoto +2 +9.6% +2.2% -11.2%
Platyna +4 +15% +2.7 +13.4%
Niobium +6 +22.5% +3.5 -16.0%
Wojownik Cieniawojownik cienia, sztuki walki, sacred 2 Główny Efekt Wojownik Śmierci Czempion Zła Astralny Władca
Wzrost poziomu Sztuki Walki Pancerz Wartość Obrony Szansa zablokowania: Pociski
Brąz +1 +6.5% +4% +4.9%
Srebro +1 +6.5% +5% +5.3%
Złoto +2 +12.1% +9.6% +6.0%
Platyna +4 +18.7% +15 +7.3%
Niobium +6 +18.1% +22.5 +8.6%
Wysoka Elfkawysoka elfka, sacred 2, sztuki walki Główny Efekt Arcypiromantka Burzomagini Arkana Delfickie
Wzrost poziomu Sztuki Walki Szansa na Podpalenie Natężenie Czarów Szansa zablokowania: Sztuki Walki
Brąz +1 +2.0% +5% +4.9%
Srebro +1 +3.0% +6% +5.3%
Złoto +2 +4.3% +8.5% +6.0%
Platyna +4 +5.5% +11.1 +7.3%
Niobium +6 +7.0% +28.1 +13.6%

Źródło: sacredwiki.org

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...