O Duchowym Wojowniku słów kilka

duchowy wojownik, dragon age: przebudzenie

Dodatek "Przebudzenie" zawita na naszych półkach sklepowych dokładnie za trzynaście dni, co niektórzy mogą uznać za pechowy dzień, w którym dowiemy się czegoś, co może nas zaniepokoić albo padnie informacja o niespodziewanym "poślizgu" europejskiej premiery o kilka tygodni. Zgubienie portfela z pieniędzmi na zakup gry też jest aktualnie wysoce prawdopodobne, nieprawdaż?

No dobra, koniec z tym czarnowidztwem, gdyż, jak widać, na BioWare to nie działa, bo dziś w nocy dowiedzieliśmy się kilku smacznych informacji na temat "Przebudzenia" i tematów około dragon age'owskich. Powiemy sobie więc co nieco o nowej specjalizacji, naświetlimy kilka talentów wojownika, podsumujemy prezentacje na serwisie X-Fire oraz rzekniemy parę słów o książkowym "Powołaniu".

Na początek na tapetę weźmiemy sobie to, co zwykle, czyli specjalizacje i talenty. Jeżeli chodzi o tę pierwszą kwestię, ponownie nie może być jakiegoś zaskoczenia, gdyż już o dawien dawna wiemy o Duchowym Wojowniku. Ciężko jest więc skakać z radości i udawać wielce zaskoczonych. Druga sprawa, do czego powinniśmy się przyzwyczaić, jest znacznie ciekawsza i BioWare ponownie zaprezentował nam pięć nowych talentów, których wojownik będzie mógł użyć do zakończenia krótkiego życia Mrocznego Pomiota. Poniżej, jak zwykle, znajdziecie moje dość frywolne i niedbałe tłumaczenie.

Wojownik

Specjalizacja

duchowy wojownik, dragon age: przebudzenie
  • Duchowy Wojownik – chociaż duchowi wojownicy stosują zdolności magiczne, nie są magami; zamiast tego, starają się uwieść mieszkańców Pustki, którzy skłonni są dobić prostego targu – oni zobowiązują się do pomnożenia zdolności śmiertelnej istoty, ale w zamian pragną doświadczyć świata fizycznego. Oczywiście, Zakonni Templariusze rzadko dostrzegają subtelną różnicę tych wyróżnień.

Bonusy specjalizacyjne: +1 do Kondycji, +5 do odporności na obrażenia fizyczne.

Talenty

beyond the veil, dragon age: przebudzenie
  • Beyond the Veil (talent duchowego wojownika) – wojownik okrywa się płaszczem mistycznej energii, pochodzącej wprost z Pustki, w celu uniknięcia znacznej części obrażeń fizycznych, jednakowoż talent ten powoduje ciągły drenaż wytrzymałości bohatera. Jeśli wojownik posiada talent "Soulbrand" ("Piętno duszy"?), to ten tryb dodaje mu również umiarkowane szanse na opór wrogich zaklęć oraz wszystkie duchowe ataki wojownika zadają obrażenia, niwelując premię odporności przeciwnika wynikającą z pancerza. Natomiast w wypadku posiadania "Blessing of the Fade" ("Błogosławieństwa Pustki"?), szanse na odparcie wrogiego zaklęcia ulegają kolejnemu powiększeniu, a postać otrzymuje dodatkową premię do szybkości ataku i poruszania się.
fade burst, dragon age: przebudzenie
  • Fade Burst (talent duchowego wojownika) – wojownik powoduje wybuch tajemniczej energii wyciągniętej wprost z drugiej strony Zasłony, zadając duchowe rany wszystkim przeciwnikom w pobliżu, zwłaszcza monstrom pochodzącym z Pustki. Wielkość obrażeń zależy od siły woli postaci. Możliwy "przyjazny ogień".
peons plight, dragon age: przebudzenie
  • Peon's Plight (talent wojownika) – wojownik wykonuje ostateczne uderzenie, mające na celu zdławienie najmniejszego oporu. Skuteczny atak: zabija cel (normalnej lub słabszej rangi), zadaje podwójne obrażenia krytyczne (elitarni przeciwnicy) lub wymierza regularne obrażenia krytyczne (boss).
juggernaught, dragon age: przebudzenie
  • Juggernaught (talent dla wojownika posługującego się bronią i tarczą) – umiejętność podtrzymywana. Potężna budowa ciała pozwala postaci odepchnąć na bok wszystkich wrogów, którzy stają na drodze wojownika. Każdy odrzut powoduję niewielki ubytek wytrzymałości.
sweeping strike, dragon age: przebudzenie
  • Sweeping Strike (talent dla wojownika posługującego się bronią oburęczną)- masywny zamach przedzierający szyk bojowy przeciwnika, zadając krytyczne obrażenia głównemu celowi i normalne innym przeciwnikom znajdującym się w szyku. Trafieni wrogowie zostają również powaleni na ziemię, chyba że pomyślnie wykonają test odporności na obrażenia fizyczne.

Prezentacja X-Fire.

Dziś w nocy odbyła się również specjalna prezentacja w serwisie X-Fire, o której zasadniczo informowałem już wcześniej. Panowie Ferret Baudoin i David Sims gadali całkiem do rzeczy, a całość była bardzo hmmm... pouczająca. Sporo informacji niestety się powtarzała, gdyż chłopcy bardzo dbali o to, aby uniknąć spoilerów. Swoją drogą, każdy, kto przegapił ten pokaz, śmiało może skierować się pod ten adres i obejrzeć go w tym momencie, gdyż odtwarzany jest on ciągle w kółko. Poniżej skrót ciekawszych informacji:

  • Ulepszono interakcje pomiędzy towarzyszami, używając myku znanego z "Mass Effect 2". Wystarczy kliknąć w odpowiedni fragment danej lokacji, aby któryś z towarzyszy wypowiedział kilka zdań na temat danego miejsca.
  • Brak romansów spowodowany jest tym, że rozszerzenie rozgrywa się w naprawdę mrocznej scenerii i wszelakie umizgi niezbyt dobrze komponowałby się z wątkiem fabularnym zawartym w "Przebudzeniu". Mocno naciągana wymówka, jeżeli mnie pytacie o zdanie.
  • Podczas naszych wędrówek napotkamy na kilku starych znajomych, jednakże będą oni pełnili rolę mocno poboczną. Oczywiście nasze wcześniejsze wybory moralne znacząco wpłyną na ich reakcje względem nas, ale będą oni tylko swojego rodzaju smaczkiem. Pomijając Oghrena, którego śmiało będziemy mogli wcielić do naszej ekipy.
  • Dodatek rozpocznie się w Twierdzy Czuwania, nowej siedzibie Szarej Straży, która będzie pełniła znaczącą rolę w rozszerzeniu. To tutaj otrzymamy większość zadań, będziemy mogli oddać się bogini handlu i wplataniu run w przedmioty.
  • Pojawi się nowa umiejętność "Runeforging". Dzięki niej każda runa będzie mogła zostać ulepszona od poziomu podstawowego, aż po mistrzowski – o ile oczywiście będziemy posiadali odpowiednie zaopatrzenie. Prócz broni, również w pancerzach pojawią się gniazda, do których będziemy mogli wpleść runy.
  • Tak, tak... Będzie można wybrać trzecią specjalizację.
  • Gra jest odrobinę ładniejsza, dzięki wyciśnięciu ostatnich soków z silnika graficznego. Wymagania sprzętowe pozostają bez zmian.

Nowy gameplay i świeże informacje już dziś w programie "On the Spot".

Dragon Age: Powołanie

Swoistą wisienką na torcie tej informacji niech będzie wieść, że już 19 marca na regałach naszych sklepów zadebiutuje książka pt. "Dragon Age: Powołanie". Kontynuacja "Utraconego Tronu" została wydana ponownie przez "Fabrykę Słów".

dragon age: powołanie, okładka

Opis dystrybutora:

"Kiedy przychodzi czas, Szary Strażnik rusza za swoim Powołaniem.

W gniazdo mrocznego pomiotu – w podziemia Głębokich Szlaków.

By stoczyć ostatnią walkę... i umrzeć.

Lecz ten Strażnik nie zginął. Przepadł w labiryncie korytarzy. Tam, gdzie przerażający Architekt tka plan zagłady Dawnych Bogów i całej ludzkości. Król Maric i Szara Straż muszą podjąć poszukiwania.

Przed nimi mordercza misja. Śmierć lub ocalenie."

Komentarze

0
·
wybaczcie ze sie pytam bo nie rozumiem tego z X-Fire: czy to znaczy że w dodatku DA:A nie bedzie w ogóle romansu?? Czy poprostu mam trudnosci ze zrozumieniem tekstu pisanego??
0
·

Cytat

czy to znaczy że w dodatku DA:A nie bedzie w ogóle romansu??


Dokładnie, opcja romansowania w "Przebudzeniu" nie będzie istniała - Baudoin tylko potwierdził wcześniejsze informacje. To samo tyczy się ze wcześniejszymi podbojami miłosnymi, które do dodatku nie zostaną przeniesione. Przykre, ale prawdziwe.
0
·
to takie smutne i co teraz będzie moja postac robila w wolnych chwilach ??
0
·
Zawsze masz Oghrena, który posiada pewne hmmm... "rozweselacze"
0
·
wybacz, jestem abstynentem

Dodaj komentarz

 
Wczytywanie...