Tekst zawiera spoilery.
Podczas zabawy w "Dragon Age: Inkwizycja" spotkacie na swojej drodze potężne, pradawne istoty, których pokonanie będzie zapewne ogromnym wyzwaniem – mowa tu oczywiście o smokach. W podstawowej wersji gry umieszczono 11 takich istot, należy bowiem pamiętać o dodatkowym smoku-niespodziance, o którym nieco więcej przeczytacie w dalszej części artykułu (dział: Smoki – informacje i lokalizacje), w miejscu oznaczonym spoilerem. "Dragon Age: Inkwizycja" to także dodatki DLC – o smokach z zawartości dodatkowej również nie zapomnieliśmy. W niniejszym tekście dowiecie się, jakimi umiejętnościami dysponują najpotężniejsi bossowie w "Inkwizycji", jak sobie z nimi radzić oraz gdzie ich spotkać.
Smoki – informacje i lokalizacje
Znacznik lokalizacji smoków
Nazwa i poziom smoka | Żywioł | Podatność | Lokalizacja |
---|---|---|---|
Fereldeński Mrozogrzbiet (Poziom 12) |
Ogień | Zimno | |
Łowca z północy (Poziom 13) |
Elektryczność | Duch | |
Wielki smok otchłani (Poziom 14) |
Ogień | Zimno | Dostępny po wykonaniu szeregu zadań dla naukowca Frederica. |
Gamordyjski Burzogon (Poziom 15) |
Elektryczność | Duch | |
Większy Mistral (Poziom 17) |
Zimno | Ogień | |
Vinsomer (Poziom 19) |
Elektryczność | Duch | Dostępny po wykonaniu zadania "Czerwoni templariusze na Wybrzeżu Sztormów". |
Hivernal (Poziom 19) |
Zimno | Ogień | Pierwszy znacznik od dołu mapy. |
Piaskowy Wyjec (Poziom 20) |
Ogień | Zimno | |
Kaltenzahn (Poziom 21) |
Zimno | Ogień | Drugi znacznik od dołu mapy. |
Wyżynny Pustoszyciel (Poziom 23) |
Ogień | Zimno | Trzeci znacznik od dołu mapy. |
Smok czerwonego lyrium (Poziom 23) |
Brak | Brak | Smoka spotykamy podczas wykonywania ostatniego z zadań głównego wątku "Inkwizycji" – "Zagłada na cały świat". |
Hakkon Zimowy Dech (Poziom 25) |
Zimno | Ogień | Dostępny w DLC "Szczęki Hakkona", po ukończeniu zadania "Kres Ameridana". |
Smocze umiejętności
- Podstawowy atak fizyczny łapą lub ogonem – zadaje fizyczne obrażenia postaciom znajdującym się w zasięgu uderzenia.
- Zianie ogniem lub lodem – zadaje obrażenia od żywiołów postaciom znajdującym się w pobliżu.
- Podmuch wiatru – przyciąga w stronę smoka postacie od niego oddalone, zadając im tym samym obrażenia fizyczne przy każdym pojedynczym podmuchu. Aby uchronić się przed obrażeniami, należy ukryć się za pobliskimi obiektami z otoczenia bestii lub użyć zaklęcia Ochrona z kategorii magii Duch. W razie niemożliwości wykonania żadnego z powyższych manewrów, by zniwelować obrażenia, należy biec w stronę smoka – wówczas dosięgnie nas mniej podmuchów. Uwaga: Postacie znajdujące się w pobliżu bestii nie otrzymują obrażeń od tej smoczej umiejętności.
- Wybuch żywiołu - aktywuje w wybranych miejscach na polu bitwy wybuchy, zadające obrażenia od żywiołów. Aby się przed nimi uchronić, należy opuścić kręgi, które pojawiają się na ziemi na kilka sekund przed wybuchem.
- Wzlot – smok unosi się nad polem bitwy i kilkukrotnie okrąża je w powietrzu, miotając w tym czasie kulami żywiołów, zadającymi obrażenia po zetknięciu się z postacią. Aby uchronić się przed obrażeniami, należy pozostać w ciągłym ruchu i unikać nadlatujących pocisków.
- Ogłuszenie – ogłusza na kilka sekund wszystkie postacie znajdujące się na polu bitwy. W tym czasie przybywają mniejsze Smoczęta, które wesprą bestię w walce.
- Pancerz – aktywuje dodatkową osłonę przypominającą Gardę stosowaną przez Wojowników, która pochłania zadawane mu obrażenia. Pancerz nie znika samoistnie, należy zniszczyć go, atakując smoka. Bardzo skuteczną umiejętnością, która szybko pozbawi bestię osłony, jest Cios Tarczą z kategorii umiejętności Broń i tarcza.
Porady ogólne
Nie szarżuj
Nie da się ukryć, że smoki znacznie przewyższają swoją potęgą wszelkie inne bestie, jakie spotkacie w grze. Nie należy więc zbytnio szarżować i atakować ich, nie będąc do tego przygotowanym. Sugeruje się, by walkę z tymi istotami rozpoczynać dopiero, gdy poziom doświadczenia Inkwizytora i jego towarzyszy jest chociaż o 2 stopnie wyższy niż poziom waszego przeciwnika.
Rozpoznaj przeciwnika
Zanim podejmie się decyzję o rozpoczęciu walki ze smokiem, warto sprawdzić, jakie są jego mocne i słabe strony. Można to zrobić w trybie kamery taktycznej, po najechaniu kursorem myszy na przeciwnika. Smoki zawsze mają jakąś słabą stronę i są mniej odporne na pewien typ ataków – szkoda byłoby tego nie wykorzystać. Dodatkowo należy rozpoznać teren, na którym dojdzie do starcia. Dobrym pomysłem jest umieszczenie postaci atakujących z dystansu w pobliżu kryjówek, które uchronią je przed atakami obszarowymi smoka.
Przygotuj wyposażenie i mikstury
Z jednym, stałym zestawem mikstur i run daleko nie zajdziemy. Po rozpoznaniu przeciwnika, warto przygotować swoją broń tak, by zadawała ona obrażenia, na które smok jest podatny. Można to zrobić za pomocą run, które można wymienić w naszym orężu podczas wizyty w Podniebnej Twierdzy. To jednak nie wszystko. Istotne jest nie tylko to, żebyśmy my zadawali duże obrażenia bestii, ale również ochrona przed jej atakami. Dobrze jest wyposażyć się w mikstury odporności na konkretny żywioł, za pomocą którego smok atakuje – to znacznie wydłuży naszą żywotność.
Komentarze
bo jestem łotrzykiem i moja broń to łuk.
Dodaj komentarz