W trzeciej części, podobnie jak w dwóch poprzednich, istnieje możliwość zajęcia się rzemiosłem. Jednak w przeciwieństwie do poprzedniczek "Dragon Age: Inkwizycja" daje możliwość produkcji nie tylko run i mikstur, ale także broni, pancerzy oraz ulepszeń do nich. Co ciekawe własnoręcznie stworzone wyposażenie częstokroć przewyższa swymi właściwościami nawet legendarne przedmioty, które znajdziemy w czasie gry, a sam proces jego tworzenia jest prosty, przejrzysty i nie są do niego potrzebne żadne specjalne umiejętności.
Co więc jest potrzebne? Po pierwsze, odpowiedni warsztat i schemat. Warsztat można znaleźć w Azylu, podniebnej twierdzy, oraz w każdym z podbitych przez inkwizycję fortów; schematy zaś dostępne są u kupców jako nagrody za wykonywane operacje, a także można je znaleźć w czasie eksploracji świata gry. Co warto zauważyć, schematy dzielą się na trzy kategorie, poczynając od mocno takich sobie schematów pierwszej kategorii, a kończąc na bardzo potężnych schematach kategorii trzeciej.
Po drugie, niezbędne do produkcji czegokolwiek są odpowiednie materiały. Ciężko w końcu wykuć miecz z powietrza. Materiałami mogą być metale, skóry i płótna. Wszystkie one dzielą się na cztery kategorie: marne, przeciętne, dobre i bardzo dobre, czyli te pochodzące ze smoków.
Każdy surowiec użyty do stworzenia nowego przedmiotu daje jakieś premie. I choć materiały pierwszej kategorii mogą dawać ten sam typ premii, co materiały czwartego poziomu, to zawsze im więcej i im lepszych składników się użyje przy produkcji, tym wartościowsze będą końcowe efekty.
Mając już przygotowane miejsce pracy, schemat postępowania i materiały na podorędziu, pozostaje już tylko stworzyć nowy element ekwipunku. Proces ten jest prosty i intuicyjny. Po wybraniu odpowiedniego szkicu wystarczy przyporządkować do niego materiały, a tak ilość, jak i różnorodność surowców, które można wykorzystać, jest tym większa, im lepszy projekt zastosujemy, i zakończyć produkcję.
Osobną, ale bardzo interesującą kwestią jest tworzenie przedmiotów arcymistrzowskich. Możliwość taka pojawia się dopiero w Podniebnej Twierdzy po zwerbowaniu mistrzyni rzemiosła. Tworzenie takich rzeczy niczym się nie różni od podstawowego rzemiosła, prócz tego, że wymaga użycia specjalnego, arcymistrzowskiego składnika. Komponentem tym może być odmieniona przez Pustkę wersja zwykłego surowca lub unikalny materiał istniejący tylko w takim celu. Ten pierwszy typ można losowo znaleźć podczas eksploracji gry i wykorzystanie go powoduje dodanie specjalnych, bardzo charakterystycznych bonusów do wyposażenia. Ten drugi, z małymi wyjątkami, jest dostępny tylko w sprzedaży i daje pewną, maksymalnie czterdziestoprocentową szansę na zwiększenie wszystkich współczynników tworzonego przedmiotu o dziesięć procent.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz