Ludzie
Z ich upodobaniem do podróży i podbojów ludzie są najbardziej zróżnicowaną pod względem fizycznym rasą Faerunu.
Podrasy:
Zwykły człowiek
Jako ludzki awanturnik jesteś jednym z najbardziej śmiałych i ambitnych przedstawicieli swojego śmiałego i ambitnego ludu. Potrafisz się przystosować oraz masz wiele umiejętności, aby podjąć się jakiegokolwiek zadania, które stanie ci na drodze.
Bonusy: dodatkowy punkt do rozdysponowania w oknie atrybutów
Królewski
Jako ludzki awanturnik jesteś pośród najbardziej adaptacyjnego i ambitnego ludu wśród zwykłych ras. Ludzie mają mocno zróżnicowane gusta, systemy moralności i zwyczaje w zależności od jednego z wielu lądów, na których się osiedlili.
Bonusy: +2 punkty umiejętności, trzy dodatkowe punkty do rozdysponowania w drzewie atrybutów, jednakże możesz dodać maksymalnie 2 punkty do jednego atrybutu
Elfy
Elfy są magicznym ludem stąpającym po świecie z nieziemską gracją, ale nie są jego częścią. Żyją w miejscach eterycznej piękności, pośród starożytnych lasów lub w srebrnych iglicach błyszczących światłem wróżek, gdzie łagodna muzyka płynie przez powietrze, a słodki zapach kołysze się wraz z wiatrem. Elfy kochają naturę i magię, sztukę i kunszt, muzykę i poezję oraz wszystkie dobre rzeczy na tym świecie.
Podrasy:
Elf Księżycowy
Jako księżycowy elf zazwyczaj jesteś częściej spotykany i bardziej przyjazny niż twoi kuzyni Złote Elfy, a oprócz tego można bez problemu spotkać cię pośród przedstawicieli innych ras.
Bonusy: +2 do Zręczności, +1 do Inteligencji, odporność na Uśpienie, umiejętność Przeszukiwania
Złoty Elf
Jako złoty elf jesteś znany z bycia wyniosłym samotnikiem, uważającym siebie za lepszego od innych ras, a nawet innych elfów.
Bonusy: +2 do Zręczności, +1 do Inteligencji, odporność na Uśpienie, umiejętność Przeszukiwania
Leśny Elf
Jako leśny elf posiadasz wyostrzone zmysły i intuicję, a twoje stopy niosą cię lekko oraz zwinie przez twój rodzimy las.
Bonusy: +2 do Zręczności, +1 do Mądrości, odporność na Uśpienie, umiejętności Przeszukiwanie, Maska Dziczy i Chyże Stopy
Drow
Drowy wzbudzają strach i nienawiść pośród mieszkańców Faerunu, jednak niektórzy z nich mają prawo kroczyć własną ścieżką... albo demoniczna bogini Lolth chce, aby w to wierzyli. Jako Drow na powierzchni jesteś rzadkim oraz nieuchwytnym stworzeniem i nikt poza tobą nie zdecyduje, czy znajdziesz własną ścieżkę, czy zaplączesz się w pokręconej jak pajęczyna woli Lolth.
Bonusy: +2 do Zręczności, +1 do Charyzmy, odporność na Uśpienie, umiejętności Przeszukiwanie, Świetlista Otoczka i Wezwanie Ciemności
Krasnoludy
Bezwzględne i twarde krasnoludy są znani jako wyśmienici wojownicy, górnicy oraz rzemieślnicy kamienia i metalu. Mimo tego że mierzą około półtora metra, krasnoludy są tak szerokie i zbite, że wagą dorównują wyższym o niemal pół metra ludziom. Ich odwaga i wytrzymałość są nielichym wyzwaniem dla każdego większego osobnika.
Podrasy:
Krasnolud Tarczowy
Jako krasnolud tarczowy jesteś silny i wytrzymały oraz przyzwyczajony do ciężkiego życia na surowej ziemi.
Bonusy: +2 do Siły, +2 do Kondycji, odporność na Truciznę
Złoty Krasnolud
Jako złoty krasnolud masz wyostrzone zmysły, wielką intuicję i nadzwyczajną żywotność.
Bonusy: +2 do Kondycji, +1 do Mądrości, odporność na Truciznę, umiejętność Krasnoludzka Wytrzymałość
Niziołki
Wygody domostwa są celem w życiu większości niziołków: miejsce, gdzie można osiąść w ciszy i spokoju, z dala od zdziczałych potworów oraz ścierających się armii: ciepło rodzinnego kominka i obfity posiłek: znakomite wina i konwersacje. Pomimo że wiele niziołków przeżywa swoje żywoty w odległych, rolniczych społecznościach, inne gromadzą się w nomadycznych bandach, wiecznie podróżując, uwiedzeni przez szerokie drogi i rozległy horyzont, aby odkryć cuda nowych ziemi i ludzi. Ale nawet ci wędrowcy kochają pokój, jedzenie, dobre serce i domostwa, mimo że dom może być wozem toczącym się przez zakurzoną drogę lub tratwą mknącą w dół rzeki.
Podrasy:
Niziołek Lekkostopy
Jako niziołek lekkostopy możesz łatwo zniknąć z widoku, wykorzystując nawet innych jako osłonę. Jesteś skłonny do bycia uprzejmym i bezproblemowo dogadujesz się z innymi.
Bonusy: +2 do Zręczności, +1 do Charyzmy, umiejętność Wrodzone Skradanie
Niziołek Waleczniak
Jako niziołek waleczniak jesteś twardszy niż typowy przedstawiciel swojej rasy i posiadasz pewną odporność na trucizny. Niektórzy twierdzą, że w żyłach waleczniaków płynie krasnoludzka krew.
Bonusy: +2 do Zręczności, +1 do Kondycji, odporność na Trucizny, umiejętność Mocna Żywotność
Pół-elfy
Kroczący przez dwa światy, ale naprawdę nie należą do żadnego, pół-elfy łączą według niektórych najlepsze cechy ich ludzkich i elfich rodziców: ludzką ciekawość, kreatywność i ambicje utemperowane przez subtelne zmysły, miłość do natury oraz artystyczny talent elfów.
Bonusy: +2 do Charyzmy, +2 punkty do rozdysponowania w oknie atrybutów, odporność na Uśpienie, +2 punkty umiejętności
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz