Umiejętności:
Wszystkie umiejętności (skille) w M&M X mają wpływ na zdolności bojowe postaci gracza. Jak to ujęli dosadnie sami twórcy:
"Umiejętności są powiązane z walką, przypisane do konkretnej postaci oraz można je rozwijać wydając na to punkty. Błogosławieństwa to z drugiej strony, zdolności nie bojowe, działające na całą drużynę."
Oto lista wszystkich umiejętności oferowanych przez grę:
- Dagger
- Axe
- Mace
- Sword
- Spear
- Bow
- Crossbow
- Two-Handed
- Dual-Wield
- Shield
- Warfare
- Magical Focus
- Endurance
- Mysticism
- Arcane Discipline
- Dodge
- Medium Armor
- Heavy Armor
- Magic (Air/Earth/Water/Fire/Light/Darkness/Primordial)
Każda umiejętność ma cztery progi, które zdobywa się po kolei. Wchodząc na kolejny poziom doświadczenia, gracz zyskuje punkty rozwoju, które nastepnie rozdaje pomiędzy umiejętności. Gdy w danej dziedzinie uzbiera się ich wystarczająca liczba umożliwiająca przeskok na kolejny "próg", gracz udaje się do wykwalifikowanego w danej dziedzinie nauczyciela, który przetrenowuje umiejętnośc na kolejny poziom. Poszczególne progi noszą zunifikowaną dla każdej umiejętności nazwę: novice (nowicjusz), expert(...ekspert), master (mistrz), grandmaster (arcymistrz). Przypomina to system zastosowany w pełni w M&M VII (w VI części, która wprowadziła ten model, nie było, jeśli dobrze kojarzę, progu "arcymistrza").
Dla przykładu: "sword novice" zaczyna ze zwiękoszną wartością zadawanych obrażeń i prawdopodobieństwem trafienia celu. Z kazdym kolejnym wydanym punktem, te wartości rosną. Gdy postać odblokuje próg eksperta, punkty zwiększają też prawdopodobieństwo trafienia krytycznego. Próg mistrza umożliwia bohaterowi zadanie dodatkowego ciosu mieczem, gdy heros pierwszy raz podczas trwania walki trafi krytycznie danego potwora. Próg arcymistrza zwiększa procentowo wartość zadawanych obrażeń, poprzez korzystniejsze przeliczenie na nie punktów umiejętności, niż to miało miejsce w przypadku progu nowicjusza.
Błogosławieństwa
Każdy z sześciu smoczych bogów Ashanu może obdarzyć jednym błogosławieństwem drużynę. Mają one wpływ na wszystkich członków ekipy gracza, bowiem dostaje się je jako nagrodę za bohaterskie czyny dokonane przez całą drużynę, a nie pojedynczą postać. Błogosławieństwo związane jest z dodaniem niebojowej zdolności oraz zwiększa wartość obronny przed magią ze strony konkretnej szkoły czarów. Wszystkie niebojowe zdolności, które były do tej pory prezentowane jako umiejętności, zostały przemienione w błogosławieństwa.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz