Torment: Tides of Numenera

Mamy na to szansę. Ba, całkiem sporą – rzekłbym. Jeśli fani się sprężą i wpłacą na konto kickstarterowej akcji 3,5 miliona zielonych jak kapusta baksów, to wtedy zacny Chris Avellone zwabiony ich zapachem, wesprze ekipę inXilów w całym swym majestacie twórczym. Co tu dużo mówić – to dla wielbicieli pierwszej Udręki fantastyczna wiadomość! Przypominam, że ten Pan odpowiadał za większą część fabuły legendy cRPG. Kto nie wierzy – niech poczyta wywiad w dwóch częściach (przetłumaczony dzięki staraniom Meda) z twórcami Planescape: Torment. Linki zamieszczam pod newsem.

chris avellone, heros
RaiderZ

Informacja prasowa

Wczoraj miała miejsce premiera polskiej wersji gry RaiderZ. Jest to trzecia w kolejności wersja językowa tej zdobywającego coraz większą popularność gry MMO. W listopadzie zeszłego roku gra została wydana w Niemczech i Wielkiej Brytanii, gdzie okazała się wielkim sukcesem. To jednak nie wszystko! Również dzisiaj firma Gameforge opublikowała pierwszą aktualizację treści dla RaiderZ – rozszerzenie wprowadza nową strefę Bagno Kowen z lochem Świątynia Renas oraz areną PvP do walki 1 na 1 lub 3 na 3. Na graczy czekają nowe misje, receptury i potwory, a także potężne przedmioty i podwyższenie maksymalnego poziomu do 40.

raiderz
Might & Magic X: Legacy

Might and Magic X: Legacy

Dodał: , · Komentarzy: 4

To już pewne, M&M X powstanie. Pisałem ledwie kilka dni temu na łamach Game Exe , że Ubisoft ma pewne plany związane z "reanimacją" tego zasłużonego dla gatunku cRPG cyklu. Jednak nie przypuszczałem, iż ujawni je tak szybko. Stało się, nie ma co rozpaczać. Dziesiąta już odsłona porzuconego jedenaście lat temu cyklu została oficjalnie zapowiedziana.

might and magic x, logo

Gra ma wzorem poprzedników, łączyć swoją opowieść z historią prezentowaną w cyklu Herosy, czyli w tym konkretnym wypadku, będzie kontynuować niektóre wątki znane z fabuły Might and Magic: Heroes VI. Ha, zatem po raz pierwszy w historii erpegowej marki Mocy i Magii, zawitamy do świata Ashan.

Magic 2014: Duels of the Planeswalkers

Doczekamy się kolejnej edycji najpopularniejszej "karcianki" wszech czasów – "Magic the Gathering" na PeCety, konsole oraz urządzenia mobilne! Wizards of The Coast potwierdził, że pracuje nad edycją 2014 zdradzając przy okazji kilka informacji na temat gry.

magic the gathering, 2014

Podobnie jak w poprzednich odsłonach, w najnowszej edycji także znajdzie się rozbudowana linia fabularna. Tym razem przyjdzie nam, wraz z potężną planeswalkerką Chandrą Nalaar, odnaleźć i pokonać tajemniczego wroga. Warto wspomnieć, że oddzielna opowieść rozwijana będzie również w papierowym pierwowzorze i wszystkie wątki znajdą zwieńczenie pod koniec lata, podczas imprezy Magic Celebration, na którą przybędą fani marki z całego świata.

BioShock Infinite

Pierwsza recenzja "Bioshock: Infinite"

Dodał: , · Komentarzy: 3

Podczas gdy gracze na całym świecie muszą czekać na premierę "Bioshock: Infinite", recenzenci spędzają na niej dzień i noc, by odpowiedzieć wszystkim czy warto sięgnąć po nowy produkt Irrational Games. "Pierwszym" okazał się dziennikarz z serwisu IGN.

bioshock: infinite
Starcraft II: Heart of the Swarm

Od premiery "Heart of the Swarm" minęło już 10 dni, a Blizzard pochwalił się wynikami sprzedaży. Nie napawają one jednak optymizmem.

starcraft 2, heart of swarm

Producent zdradził, że w ciągu pierwszych 48 godzin od premiery, gra znalazła ponad 1,1 miliona odbiorców. Wynik sprzedaży obejmuje zarówno wersje pudełkowe jak i cyfrowe. Liczba robi wrażenie, lecz z pewnością developer liczył na więcej. Dlaczego? Otóż podstawka, "Wings of Liberty", sprzedała się w przeszło 1,5 milionach kopii w ciągu pierwszych 48 godzin.

Gry planszowe i karciane

Plan wydawniczy Kuźni Gier na 2013

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

W najbliższy weekend swoją premierę będą miały dwa produkty Kuźni Gier – ostatni dodatek do sezonu Szpiedzy i Dyplomaci w Veto, czyli Królobójstwo, oraz Slawia. Rzeczpospolita Przeklęta, czyli bardzo długo oczekiwany dodatek do Wolsunga RPG.

kuźnia gier

Ostatnie tygodnie (a w zasadzie miesiące) mieliśmy bardzo zajęte pracą nad tymi tytułami – oraz kilkoma innymi, tak własnymi, jak również tymi produkowanymi w ramach Gier na Zamówienie. I tak pakując wczoraj towary do wysyłki uświadomiliśmy sobie, że wciąż nie poinformowaliśmy was o naszych planach wydawniczych na rok 2013 (oczywiście poza Veto, które główny plan ma opublikowany aż do 2016 roku). Czym prędzej naprawiamy ten błąd :)

Książki fantastyczne

"Czerwona kraina" na Game Exe!

Dodał: , · Komentarzy: 0
czerwona kraina

Kolejna recenzja na Game Exe! Tym razem książki od znanego i popularnego pisarza, jakim jest Joe Abercrombie. Słyszeliście o nim?

"Czerwona kraina" nie jest jedyną książką Joego Abercrombiego znajdującą się w ofercie wydawnictwa MAG. Mimo to, z bólem przyznaję, że jest ona pierwszą powieścią autorstwa tego pisarza, z którą miałem do czynienia. Przed przeczytaniem zapoznałem się z wieloma pozytywnymi opiniami o jego twórczości, jednak to nie one skłoniły mnie do sięgnięcia po tę pozycję. Nie, do tego skłoniła mnie surowa, czerwona kraina i bohaterowie, którzy we fragmencie udostępnionym przez wydawcę, prezentowali się jak zwykli ludzie. Ludzie, psia mać, a nie jacyś herosi!

Pragnienie zemsty skłania człowieka do różnych, często ekstremalnych zachowań. Tak jest w przypadku Płoszki Południe, wyruszającej wraz ze swym ojczymem, Owcą, w pościg za ludźmi, którzy nieodwracalnie zmienili jej życie. Porwali jej brata i siostrę, spalili gospodarstwo oraz zamordowali przyjaciela. Takich zbrodni się nie wybacza, ale Płoszką, oprócz nienawiści, kieruje również tęsknota za porwanymi bliskimi. Czy uda się jej ich odzyskać? Niekoniecznie. "Czerwona kraina" już od pierwszej strony zaskakuje swoją brutalnością, a Joe Abercrombie nie boi się doprowadzać swoich bohaterów do rozpaczy i nasyłać na nich wątpliwości, co z kolei powoduje, że nawet czytelnik zaczyna wątpić w szczęśliwe zakończenie.

...czytaj dalej!

Dungeons&Dragons

Wczoraj, 20 marca, firma Wizards of the Coast udostępniła nową wersję testową piątej edycji Dungeons & Dragons . W stosunku do poprzedniej, wydanej 28 stycznia, sporo się pozmieniało. Oczywiście, mówimy o retuszu, fundamentalne założenia edycji Next pozostały bez zmian.

dnd next

W dalszym ciągu kluczową rolę w rozgrywce odgrywają wartości atrybutów (np. ich testy zastąpiły dawniejsze rzuty obronne), system umiejętności nie jest oparty na rangach... itp. Szczegóły mechaniki nowego DnD oszczędzę wam, drodzy czytelnicy, bo myślę, że za jakiś czas na łamach Game Exe poruszmy ten temat dogłębniej...

Wczytywanie...