Mass Effect 2

Znany przedstawiciel studia BioWare, Casey Hudson, ujawnił w wywiadzie opublikowanym na witrynie czasopisma "Computerworld", że w Mass Effect 2 gracz będzie mógł prowadzić w swojej drużynie bohaterów z "jedynki" wraz ze zdobytym przez nich doświadczeniem oraz cechami charakteru. Nie oznacza to jednak, że Mass Effect 2 zostanie ukończony napakowanymi herosami, którzy kilkoma strzałami powalą na kolana najpotężniejsze monstra. System ten przedstawia się tak, że gdy dany bohater odpowiednio rozwinął pewną umiejętność, to w "dwójce" może spodziewać się dodatkowych bonusów do niej. Informacja ta zaskakuje, bo BioWare twierdziło wcześniej, że gra z byłymi towarzyszami będzie niemożliwa.

Plan częściowego zachowania umiejętności nie dotyczy komandor(a) Shepard(a), głównego bohatera. W jego/jej przypadku gracz będzie musiał od nowa pozyskiwać wszelkie talenty. Proces ten zostanie wytłumaczony fabularnie, ale BioWare raczej nie zdecyduje się na popularny zabieg "Bohater i amnezja". Można się również spodziewać zmian w zakresie rozwijania głównego bohatera.

Zmian doczekają się również inne elementy rozgrywki, jak: sterowanie, używanie mocy, celowanie oraz ekran ekwipunku. Całość będzie można ocenić w styczniu przyszłego roku, bo na ten miesiąc została zaplanowana premiera gry.

Game Exe

"Blood Bowl" – recenzja

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dzisiejszego wieczora kolejny tekst zasilił armię artykułów na portalu Game Exe. Dzięki uprzejmości firmy CD Projekt oraz staraniom naszego niestrudzonego redaktora, Danego, światło dzienne ujrzała recenzja gry pt. "Blood Bowl". Serdecznie zapraszam do czytania!

okładka

Blood Bowl – najnowsza gra Cyanide Studio rozpoczęła swoje natarcie już miesiąc temu, wchodząc na rynek polski jednocześnie z zachodnim dzięki polskiemu dystrybutorowi – CD Projekt. To połączenie futbolu amerykańskiego z Warhammerem w wersji na PC zdobywa coraz więcej fanów na całym świecie. Pierwowzorem była gra figurkowa, wydana przez Games Workshop i Jervisa Johnsona pod koniec lat 80tych. Naszym celem było prowadzenie drużyny zawodników złożonej z jednej z ras Warhammera poprzez różne mecze i zdobywanie sławy oraz pieniędzy. W wersji na PC cel jest podobny.

Inne

Twilight: The Videogame

Dodała: , · Komentarzy: 9
tytul

Znana już chyba wszystkim wampirza seria Stephanie Meyer zostanie wydana w trzeciej już odsłonie. Po książce i filmie przyszedł czas na... grę komputerową :). Na razie nie wiadomo o samej grze zbyt wiele poza tym, że jej produkcją zajmie się niezbyt znane studio Brain Junk, a historię będzie można przeżyć z obydwu stron – Belli i Edwarda. Ponadto gra ma być rasowym MMO!

Filmy fantastyczne

Malowany człowiek na srebrnych ekranach

Dodała: , · Komentarzy: 0

Świat stworzony przez Bretta urzeka swym pięknem za dnia, straszy nocą i udowadnia, że brak czarodziejów, hasających (wybaczcie określenie) po lasach elfów i kujących bronie krasnoludów nie pozbawia książki klimatu fantasy. Czytaj dalej...

okładka

Ów świat, wykreowany przez Petera V. Bretta, jak dzisiaj można było przeczytać na łamach serwisu FilmWeb trafi na ekrany. Prawa zakupili reżyser Paul W.S. Anderson i producent Jeremy Bolt odpowiedzialni między innymi za ekranizacje Resident Evil. Jednak do czasu pojawienia się filmowej wersji Malowanego człowieka minie jeszcze trochę czasu, a my zachęcamy do umilenia go sobie lekturą książki. Jeżeli nie jesteś pewien, czy tytuł trafi do ciebie zapoznaj się z recenzjami i fragmentami obu wydanych części.

Mass Effect 2

Rola save'ów w Mass Effect 2

Dodał: , · Komentarzy: 0

Początkowo mogło się wydawać, że savy z pierwszej części gry Mass Effect dokonają jedynie importu stworzonej przez nas postaci i niezauważalnie ułatwią odwiedzanie kolejnych planet. Wielu tak myślało, gdy BioWare apelowało o przechowywanie stanów gry. Casey Hudson, kierownik projektów w BioWare i główny producent gry, zdecydował się wyjaśnić na czym będzie polegać import nie postaci, a całego wszechświata.

Amerykański magazyn PC World opublikował wywiad, w którym można się dowiedzieć, że setki dokonanych w pierwszej części wyborów będą miały swoje pokrycie w zapisanych plikach i we większy lub mniejszy sposób zmienią historię opowiedzianą w Mass Effect 2. "Podczas gry w poprzednią część Twoje decyzje zostawiały namacalny znak. Pozwalało nam to śledzić progres, wiedzieliśmy, co robiłeś na każdej z planet. Bez większych problemów potrafimy nawiązać do tych "kronik". Twój save z Mass Effect zawiera wszystkie niezbędne informacje." – stwierdził Hudson – "Kiedy zaimportujesz te dane do Mass Effect 2, możemy kontynuować ich przekopywanie. Warto zaznaczyć, że nie dotyczy to wyłącznie zakończenia czy grupy większych wyborów, które pozwolą napisać nam początkową konwersację i pchnąć Cię dalej. Nie, to są setki różnych rzeczy."

Hudson chcąc potwierdzić swoje słowa przytoczył prosty przykład Conrada Vernera, oddanego fana Sheparda. W zależności od tego jak został przez nas potraktowany, w drugiej części nadal będzie zapatrywać się na czyny komandora Sheparda lub unikać go szerokim łukiem. Oznacza to, że jego zachowanie nadal nie uległo zmianie. Przykład prosty, ale w pełni przedstawia zamysł autorów

Na koniec ciekawostka: W Mass Effect 3 również doświadczymy podobnego systemu

Champions Online

Betatesty Champions Online już w sierpniu

Dodała: , · Komentarzy: 0

Ekipa Cryptic Studios podała ostateczny termin betatestów swojego MMO – Champions Online. Odbędą się one, jak wcześniej zakładano, 17 sierpnia. Testy nie będą długie, ponieważ data premiery jest planowana już na 1 września. Przynajmniej w wersji PC, właściciele Xboxów będą musieli poczekać na swoją premierę przynajmniej do świąt.

conceptart
Game Exe

Wczoraj zakończył się konkurs, w którym do wygrania były trzy egzemplarze książki Igrzyska Śmierci, dziś ogłaszamy wyniki! Osoby, do których trafią nagrody to:

  • Joanna P. z Oławy
  • Maciej P. z Ostrowa Mazowieckiego
  • Jarosław N. z Kozienic

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom! W rozwinięciu prezentujemy zwycięskie "pułapki".

Risen

Risen tylko w wersji kinowej

Dodał: , · Komentarzy: 0

Cenega Poland, rodzimy dystrybutor gry Risen przekazał dziś pierwsze informacje na temat polskiej premiery najnowszej gry studia Piranha Bytes.

Pecetowcy doczekają się polskiej, kinowej wersji w cenie 139.99 zł. Dla fanów serii Gothic informacja ta może być nie za wesoła, bo CD-Projekt – wydawca poprzednich tytułów Piranha Bytes – przyzwyczaił fanów do pełnych lokalizacji. Edycja na konsolę Xbox 360 trafi w oryginalnej, angielskiej wersji językowej. Premiera została ustalona na 2 października bieżącego roku.

Dodatkowo na oficjalnej stronie gry można posłuchać udostępnionych fragmentów ścieżki dźwiękowej, która została skomponowana przez Kaia Rosenkranza. Na koniec warto też wspomnieć, że serwis jest aktualizowany o kolejne opisy przeciwników, z którymi przyjdzie się zmierzyć w czasie przemierzania tropikalnej wyspy.

Tłusty Czwartek

Tak oto nadeszła 22 już odsłona Tłustych czwa... piątków. Wakacje w pełni, mnóstwo czasu na wszelkie rozrywki. Dla tych, którzy lubują się w czytaniu książek mamy dzisiaj kilka smakowitych recenzji. Gratis dorzucamy wywiad poświęcony nadchodzącej grze "Mars". Zachęcamy do czytania i zapraszamy za tydzień w czwartek po kolejną dawkę tekstów.

Tłusty Czwartek logo
Wczytywanie...