
Jak się okazuje, w 2005 roku studio Obsidian Entertainment otrzymało możliwość stworzenia gry opartej o uniwersum "Pieśni Lodu i Ognia". Propozycję taką wysunęło Electronic Arts, które posiadało niezbędne zasoby oraz bazę do wykonania takiego projektu, ale równocześnie sondowało rynek, aktywnie poszukując developerów, którzy mają dość talentu i odwagi, aby unieść materiał bazowy.

Feargus Urquhart zdradził jednak, że po konsultacjach wewnątrz zespołu, postanowiono podziękować za propozycję. Szef Obsidianu stwierdza, że on i wielu jego współpracowników są fanami wspomnianego uniwersum od początku jego powstania, więc byli wtedy na bieżąco z wątkami w sadze. Odmowę wytłumaczyli tym, że iście tytanicznym wyczynem byłoby przeniesienie największych walorów książek oraz całego klimatu intryg, aby potem przedstawić go w grze, która mogłaby zainteresować przeciętnego gracza.