Żyjemy w naprawdę ciekawych czasach. Mod do gry sprzed 20 lat okazał się jedną z najlepszych gier, w którą kiedykolwiek grałem, bezproblemowo bijącą większość produkcji AAA na głowę. Teraz zaś twórcy postanowili rozbudować "Kroniki Myrtany: Archolos" jeszcze bardziej. Patch okrzyknięty dumnie "Edycją Moda Dekady" doda do gry nowych przeciwników, zadania, pancerze, aktywności poboczne, możliwości modyfikacji wyglądu głównego bohatera, wiele poprawek i udogodnień oraz co najważniejszy Hardkorowy Poziom Trudności dla wszystkich chcących wycisnąć siódme poty podczas siedzenia przy komputerze. Szkoda tylko, że mod nie zostanie zaimportowany na konsole Nintendo Switch.
“Kroniki Myrtany” to jedna z najambitniejszych modyfikacji ostatnich lat i mimo pewnych niedociągnięć, jakoś specjalnie nie zaskakuje fakt, że cieszy się ona aż tak ogromną popularnością wśród oddanych fanów gatunku. Tym bardziej, że pasjonatów “Gothic II” w naszym kraju nie brakuje, a darmowy zastrzyk z nostalgii, szczególnie takiej jakości, jest zawsze mile widzianym.
Twórcy chwalą się, że modyfikację do swojej biblioteki na Steam dodało już ponad 110 tysięcy graczy, a dziennie na przygodę na Archolos decyduje się średnio 30 tysięcy użytkowników. Jest to wielce imponujący wynik, tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że liczby udostępnione przez twórców nie biorą pod uwagę odbiorców korzystających z platformy GOG.com czy egzemplarzy pudełkowych “Gothic II”.
Cykl pisania newsów o większość ambitnych i rozbudowanych modów jest dość podobny. Zaczyna się od informacji, w której opisujemy rozpoczęcia prac nad modem, który wedle zapewnień twórców ma być drugim nadejściem Jezusa Chrystusa. Przez następny kilka miesięcy pojawia się coraz mniej nowych aktualizacji, aż w końcu mod i jego twórcy znikają w zakamarkach internetu. Jednak w życiu testera czasami pojawiają się chwilę, dla których warto żyć. Jedną z nich jest mająca miejsce 10 grudnia bieżącego roku premiera "Kronik Myrtany" niezwykle ambitnego moda, o którym pisaliśmy rok temu.
Czy ktoś pamięta jeszcze o drugiej części "Gothica"? Pomimo faktu, że ma już swoje lata, nadal cieszy się sympatią wielu graczy, o czym świadczy aktywność wielu for internetowych o tematyce tego RPGa. Jednak są jeszcze ludzie, mający niebywały zapał o tworzeniu modyfikacji do swoich ulubionych pozycji. Idealnym przykładem na to jest polska grupa "GMPA", która postanowiła stworzyć tryb multiplayer do dodatku "Noc Kruka". Projekt nazywa się "Gothic multiplayer Accrescere". Oferuje on możliwość stworzenia wielu trybów gry tj. Deathmatch, Team Deathmatch, Survival czy MMORPG.
Projekt rozwijany jest już od kilku miesięcy, i w najbliższym czasie przewidziana jest już kolejna aktualizacja mająca na celu poprawienie stabilności rozgrywki. Obecnie działa polski serwer o nazwie WyspaPL, jednak twórcy zapewniają stworzenie kolejnych serwerów przystosowanych nawet dla najbardziej wymagających graczy.
Więcej informacji o tej modyfikacji znajdziecie na oficjalnej stronie grupy.
Jakiś czas temu polska grupa modderska znana przez internautów pod nazwą GothicX hucznie zapowiadała, że za ich sprawą gra z serii Gothic doczeka się sieciowej rozgrywki. Niestety, o ile tego zadania nie skończyli, to udało im się stworzyć solidne podstawy do stworzenia multiplayerowego Gothica.
Dorobek grupy GothicX wykorzystali ludzie kryjący się pod nazwą Gothic Multiplayer Team. To właśnie za ich sprawą od dzisiejszego dnia można pobrać pliczek, który umożliwia grę wraz z innymi graczami, o ile spełni się dwa warunki: posiada się dostęp do internetu (ale kto go teraz nie ma?) oraz ma się zainstalowaną drugą część serii wraz z rozszerzeniem Noc Kruka.
Dodatek umożliwiający sieciową rozrywkę można pobrać z oficjalnej strony projektu. Trzeba przyznać, że pomysł jest bardzo ciekawy i za jego sprawą dwie pierwsze części tej jakże popularnej w naszym kraju serii mogą przynajmniej częściowo odzyskać popularność, którą cieszyły się parę lat wstecz.
Nie jest żadną tajemnicą, że wyobraźnia fanów nie zna granic i ile graczy, tyle opinii na temat tego, czego najbardziej zabrakło i co można by dodać do danej produkcji czy też jak mogą wyglądać dalsze losy naszego ulubionego bohatera, tak niecnie zakończone po napisach końcowych. Problem w tym, że jak to mawiają „łatwiej powiedzieć, trudniej wykonać”, a jak jest ze strzępieniem języka to wiadomo – każdy głupi to potrafi, a tak naprawę to robić nie ma komu. Szczególnie jeżeli chodzi o szeroko zakrojone modyfikacje fanowskie, których początkowe plany porażają rozmachem i dodaniem multum smakowitych opcji, by finalnie zderzyć się z bolesnym i wstydliwym uderzeniem prosto w krocze przez twardą rzeczywistość. Wtedy pozostaje tylko posypać głowę popiołem i łkając cichutko w kącie szeptać „przepraszamy, to nas przerosło”.
Od ostatniego service packa minęło trochę czasu, ale w końcu ukazał się kolejny. Poprawki dotyczą przede wszystkim warstwy językowej w grze, usprawniono także kilka innych błędów.
Oto lista zmian:
W ramach ciekawostki – mieszkańcy Stanów Zjednoczonych doczekali się wreszcie wydania w ich kraju dodatku do jednej z najlepszych gier RPG wszech czasów – Gothica 2. No, doczekali to może trochę za duże słowo – Noc Kruka trafi tam do dystrybucji 24 października. Ale po tak długim oczekiwaniu ten miesiąc już im chyba różnicy nie robi. Gratulujemy!
Opóźnienia premiery tego dodatku to chyba ewenement na skalę światową. Od jego debiutu w Niemczech mijają już ponad dwa lata, od polskiego wydania osiem miesięcy, a dopiero teraz zapoznać się z nim mogą Amerykanie. Z jednej strony trudno im zazdrościć, z drugiej – oczekiwanie na trzecią część cyklu będzie się im z pewnością mniej dłużyć. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że w jej przypadku nie pojawią się takie bonusowe atrakcje...
Dziś na stronie ukazały się kolejne artykuły dotyczące Nocy Kruka są to:
Również dziś na stronie World of Gothic, pojawiła się wczesna wersja Trailera Gothic III, przygotowana z myślą o targach E3. Plik można pobrać stąd.
Na stronie pojawiły się kolejne artykuły dotyczące Nocy Kruka napisane przez Strażnika. Oto one:
Na stronie pojawił się także czat (link w menu po lewej). A co do forum to jutro wieczorem powinno już działać.
- 1 strona