Przeglądając oficjalną stronę internetową gry "Dragon Age: Inkwizycja", nie sposób nie zauważyć, że autorzy wzbogacili ją o nowe, wyczekiwane przez wielu graczy informacje.
Dowiadujemy się, że podczas tworzenia naszych Inkwizytorów dostaniemy do dyspozycji trzy zróżnicowane klasy postaci: wojownika, maga oraz łotrzyka. Każda z nich ma posiadać unikalny zestaw zdolności, broni i umiejętności specjalnych. Co najważniejsze, dla każdej przygotowano odmienne elementy fabularne. Podobnie jak w poprzednich częściach produkcji, po osiągnięciu pewnego poziomu doświadczenia, będziemy mogli wybrać klasę zaawansowaną, czyli specjalizację, w ramach której uzyskamy dostęp do kolejnych zdolności.
Aktualnie poznaliśmy szczegóły dotyczące trzech z dziewięciu specjalizacji, jakie pojawią się w grze – po jednej dla każdej klasy postaci.
Zaprawiony w boju, specjalizujący się w walce na krótki dystans wojownik to trzon każdej drużyny. Stojąc na pierwszej linii, przyjmuje na siebie ciężar uderzeń wroga i skupia na sobie jego uwagę, umożliwiając innym klasom wyprowadzanie ataków z dystansu. Część wojowników korzysta z broni jednoręcznej i tarczy, wielu jednak preferuje broń dwuręczną, zdając się wyłącznie na ochronę oferowaną przez potężne srebrytowe pancerze.
Specjalizacja
Zadaniem czempiona jest obrona innych członków drużyny podczas walki. Wojownik, który postanowi szkolić się na czempiona, staje się praktycznie niepokonany. Czempioni wykorzystują swój pancerz, broń i zmysł orientacji, aby odpierać ataki wroga, utrzymywać kluczową pozycję na polu bitwy i chronić w ten sposób swych sojuszników.
Osoby potrafiące czerpać energię prosto z Pustki, ignorując przy tym podszepty demonów, to jednostki wyjątkowe. Gdy zdecydują się skupić na sztuce wojennej, stają się niezwykle groźnymi przeciwnikami. Mag może atakować nieprzyjaciół deszczem ognia, zamrażać ich, ale także uzdrawiać swych sojuszników. Większość magów posiada umiejętności, które wroga nie tylko osłabiają, ale czynią też podatnym na ataki fizyczne, co powinni wykorzystywać inni członkowie drużyny.
Specjalizacja
Niewielu członków Kręgu Maginów dysponuje wystarczającą siłą woli, by energię kierować do wewnątrz i skupiać ją w sobie. Ruszający na wroga, obłożeni ochronnymi czarami i dzierżący nasycone magią ostrza rycerze zaklinacze to widok zachwycający, choć rzadki.
Głównym zadaniem uzbrojonego w łuk, sztylety i podstępne sztuczki łotrzyka jest zadawanie jak największych obrażeń przeciwnikowi. Łotrzyk łączy zwykle zdolność maskowania z wysoką mobilnością, przemieszczając się na zapewniające przewagę pozycje – czy to w miejsca, z których może ostrzeliwać wrogów, czy to za plecy niczego nie podejrzewającego maga. Zabójczo skuteczni i niezwykle sprytni łotrzykowie mogą odwrócić bieg każdego starcia.
Specjalizacja
Podstawową umiejętnością artefaktora jest konstruowanie różnego rodzaju mechanizmów: zabójczych pułapek, odwracających uwagę gadżetów oraz innych cudów techniki, ułatwiających eliminację wroga. Gdy na drugim końcu pozornie niegroźnego pola bitwy dostrzeżesz artefaktora, poszukaj lepiej okrężnej drogi. A jeśli na jego twarzy zobaczysz uśmiech, przygotuj się na to, że ze starcia możesz nie wyjść żywy.
Źródło: www.dragonage.com
Komentarze
Wojownik: Czempion (Champion), Templariusz (Templar) oraz Łupieżca (Reaver).
Mag: Rycerz Zaklinacz (Knight Enchanter), Nekromanta (Necromancer), Mag Rozdarcia (Rift Mage).
Łotr: Artefaktor (Artificer), Zabójca (Assassin) i Wichrzyciel (Tempest).
Źródło: facebook Przystani Szarego Strażnika
Cytat
Entuzjazm do tej gry i serii ulatnia mi się z każdą nową wiadomością. Idiotycznie wyglądające "zbroje" dobijają sprawę.
Że wspomnę na przykład Neverwinter Nights gdzie mieliśmy pierdyliard klas do wyboru.. w efekcie kierunek rozwoju bohatera był dyktowany klasą (np. kapłan - uzdrowiciel, wzmacniacz).
Wybór klasy automatycznie decydował, jakie umiejętności dostajemy ....
W DA ta ilość klas jest zadowalająca powinni tylko dać dużo różnych umiejętności do wyboru. Możemy stworzyć maga uzdrowiciela, albo wojowniczego maga, albo piromantę... Ale możemy też kombinować np. trochę leczenia, trochę walki
Przy bardzo "klasowym" rozwoju postaci nie mamy takiej swobody... kapłan ZAWSZE otrzyma czary uzdrawiające.. druid ZAWSZE zmiennokształtność itd...
No trochę żałuję iż dali mało specjalizacji. Gdzie jest mag krwi czy mag pustki lub Uzdrowiciel Dusz ? Biednie.
Sosna raczej nie licz na takie zdobywanie specjalizacji. DA: I pójdzie śladem DA II . Inkwizytor po osiągnięciu 7 poziomu doświadczenia będzie mógł wybrać jedną z trzech dostępnych specjalizacji.
DA jest dużo gorsze pod tym względem: wojownik to tylko tank, "łotr" DPS, a mag kontrola i leczenie - niczym biedne MMO. Nudą wali na kilometr, jak Głębokie Ścieżki i Pustka z Origins razem wzięte. :-)
Ideałem jest system gdzie klasy nie istnieją wcale, jak np. DSA gdzie mamy pełną swobodę rozwoju i potrafią coś więcej niż młócenie wszystkiego co się rusza.
Jedno też dość mocno niepokoi, od czasów DA2 postacie nie mają już żadnych umiejętności nie-bojowych. cRPG oparte w 100% na walce były fajne może 15 lat temu lub w produkcjach typu retro (M&M X) ale od tego czasu poprzeczka poszła odrobinę do góry.
PS Sądząc po ekwipunku ktoś się zapatrzył na serię Fallout. Masa byle jak posklecanych resztek zbroi i ubioru, która najwięcej szkody narobiła by samemu użytkownikowi. ;-)
Dodaj komentarz