Dragon Age: Inquisition – Filmy o systemie walki i wyborze rasy

1 minuta czytania

W sieci pojawiły się dwa filmy, na których twórcy Dragon Age: Inquisition opowiadają o systemie walki oraz wyborze rasy postaci. W trakcie wideo przewijają się także fragmenty z samej gry, będącej w fazie pre-alfa.

dragon age, inquisition

Na pierwszym materiale developer przedstawił system walki, który ma być połączeniem partii strategicznej znanej z części pierwszej oraz dynamicznej z drugiej. Gracz będzie miał większą kontrolę nad bohaterem – przykładowo wojownik zamiast bezsensownie atakować tarczownika, może zrobić przewrót, aby znaleźć się na jego tyłach. Może również wykonać swoją zdolność specjalną, czyli wystrzelić łańcuchem i przyciągnąć wroga do siebie. Granie magiem nie będzie się bardzo różniło w porównaniu do "dwójki" – po wybraniu zaklęcia nastąpi pauza, podczas której wybieramy miejsce rzucenia czaru bądź wskazujemy jego konkretny cel. Przy tym jednak trzeba uważać, ponieważ dzięki wykorzystaniu silnika Frostbite 3 otoczenie jest skore do destrukcji – np. kula ognia wycelowana w kolumnę może spowodować jej zawalenie się na głowy przeciwników.

Na drugim materiale przedstawiony został wybór rasy, który zadecyduje nie tylko o wyglądzie naszego bohatera i jego statystykach. Przede wszystkim pojawią się różne prologi znane z pierwszej części Dragon Age, ale także rasa zdecyduje o nastawieniu do nas postaci niezależnych. Szczególne trudności sprawi decyzja o graniu elfem bądź krasnoludem, która spowoduje dużą nieufność przedstawicieli Zakonu. Niestety, słowem nie wspomniano o możliwości byciu qunari, zaprezentowano jedynie ludzi, elfów i krasnoludów.

Komentarze

0
·
Walka wygląda ciekawie, tylko pytanie jak to się będzie prezentować przy kierowaniu całą drużyną, interesujące może być użycie silnika Frosbite, z jego słynną destrukcją otoczenia, zobaczymy czy będzie to miało tak realne zastosowanie taktyczne jak zapewniają nas twórcy. Postawienie na trzy rasy, podobnie jak w Origins, jest dobrym posunięciem, to prawda że zwiększa to zakres prac do wykonania ale czasu mają tym razem dużo, więc powinni to dobrze wykorzystać. Filmiki pokazują dosyć niewiele, choć i faza produkcji nie pozwala pewnie na wiele więcej, jednak nie ma się na chwilę obecną czego czepiać, wygląda to wszystko ok.
0
·
Oby tych kolumn do przewracania i im podobnych było dużo oraz efektownie to się działo, bo już zapewnienia, co do DA:O też były duże w wyobrażeniach, a wyszło normalnie. Głównie biję tutaj do łączenia zaklęć, co w mojej głowie wyglądało super-duper.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...