Diablo IV
diablo iv

To już tradycja. Jak co kwartał ekipa odpowiedzialna za prace nad “Diablo IV” chwali się zmianami, nowościami oraz kamieniami milowymi, jakie udało im się osiągnąć przez ostatnie miesiące. Tym razem Luis Barriga, reżyser gry, nakreślił szczegóły drzewka talentów i progresu naszego bohatera, przedstawił system zaklinania u klasy czarodziejki czy motyw ostatecznej progresji herosów, który zwiększy regrywalność produkcji.

Die: Fantastyczne rozczarowanie
Die

Czy świat zwykłej gry może stać się jawą? Na to pytanie miłośnicy "Jumanji" odpowiedzą bez trudu. A co jeśli nie chodzi o grę planszową, tylko fabularną?

Z takiego założenia wyszli niegdyś twórcy serialu animowanego "Dungeon & Dragons", w którym gracze trafili do erpegowego świata. Widowisko nie doczekało się jednak zakończenia. Jednym z widzów ciekawych zwieńczenia przygód bohaterów był Kieron Gillen, scenarzysta serii "The Wicked + Divine" oraz "Once & Future", którego pustka po niedokończonym serialu zainspirowała do stworzenia "Die".

W pierwszym tomie "Die", opatrzonym podtytułem "Fantastyczne rozczarowanie", najpierw trafiamy do roku 1991, kiedy grupa nastolatków świętuje urodziny kolegi poprzez sesję w grę RPG. Ku ich własnemu zaskoczeniu znikają, a po jakimś czasie powracają, lecz w uszczuplonym składzie – zamiast sześciu osób jest ich już tylko pięcioro.

Torchlight III
torchlight 3

Choć gracze są bardzo dalecy od zachwytów nad najnowszym “Torchlightem” i gra w fazie Early Access dawała więcej wątpliwości niż nadziei na przyszłość, to ta w końcu umiera ostatnia. Trzeba po cichu liczyć, że cykl będący kiedyś największym konkurentem do zrzucenia z tronu serii “Diablo”, w końcu podniesie się z kolan, a premierowa łatka pozwoli całkowicie uwolnić potencjał trzeciej części.

Pożyjemy, zobaczymy. Studio Echtra Games potwierdziło dzisiaj, że “Torchlight III” wyjdzie z fazy Wczesnego Dostępu już 13 października, a co za tym idzie – dostaniemy wtedy kompletny produkt. Na graczy czekają 4 klasy postaci z pięcioma potencjalnymi różnymi relikwiami, które dają bohaterowi unikalne moce i zdolności. Oprócz przemierzania różnorodnych lochów, wybijania tabunów potworów i zbierania epickiego wyposażenia, gracz otrzyma możliwość stworzenia, a także rozbudowania własnego fortu.

Zainteresowani?

Król Lew

Król Lew 2 w produkcji

Dodał: , · Komentarzy: 0
król lew

W kinach nadal kryzys, a wielkie wytwórnie po cichaczu lub w blasku fleszy wycofują swoje największe premiery na lepsze czasy. Nie znaczy jednak, że stagnacja w branży i na rynku kinematograficznym wpływa na przyszłe plany jej największych graczy. Co to, to nie. Magnaci już planują kolejne kroki, które pozwolą im się odkuć po jednym z najgorszych okresów w historii filmu.

Disney właśnie zapowiedział, że rozpoczęły się prace nad kontynuacją współczesnej wersji “Króla Lwa”. Druga część, podobnie jak oryginał, zostanie zrealizowana za pośrednictwem fotorealistycznej animacji.

Fabuła filmu na chwilę obecną jest owiana gęstą mgłą tajemnicy. Wiadomo jedynie tyle, że historia ma się równocześnie opierać na dalszych losach Simby, lecz zawędrujemy także do przeszłości i zobaczymy wczesne lata życia jego ojca – Mufasy.

Wojna królów

Wojna królów – recenzja komiksu

Dodał: , · Komentarzy: 0
wojna królów

Władza zawsze była obiektem pożądania, o który ścierali się ambitni lub chorzy z ambicji pretendenci. Motyw walki o panowanie niejednokrotnie pojawia się w komiksach superbohaterskich, gdzie herosi muszą stawić czoła uzurpatorom, chcącym zniewolić lub zniszczyć całe rasy i gatunki. Istnieją jednak także dobrzy władcy, którym los podwładnych i innych istot leży na sercu.

"Wojna królów" opowiada o rywalizacji o tron Shi'ar, najpotężniejszego imperium w marvelowskim wszechświecie. Już na początku warto odnotować, że nie jest to historia samodzielna, ponieważ zespół scenarzystów (Dan Abnett, Andy Lanning, C.B. Cebulski, Christos N. Gage, Jay Faerber) kontynuują wątki zapoczątkowane w "X-Men: Mroczna geneza", "Powstaniu i upadku Imperium Shi'ar", "Strażnikach Galaktyki #1" i "Wojnie królów: Preludium". Łącznie z omawianym albumem to ponad 1500 stron lektury!

Inne
brian fargo

Po dołączeniu do rodziny Microsoftu studio inXile otrzymało zastrzyk adrenaliny prosto w serce i nowe życie. Developerzy słusznie jednak wywnioskowali, że nic nie dostaje się za darmo i trzeba ostro wziąć się do roboty. Jak informuje Brian Fargo, szef studia, po premierze “Wasteland 3” ekipa nie zwalnia tempa i obecnie pracuje nad dwoma nowymi cRPG.

Pracujemy nad dwoma niesamowitymi cRPGami. Szkoda, że to zajmuje aż tak wiele czasu...

odpowiada Brian Fargo.

Póki co nie wiemy wiele ponad to. Jeden z projektów jest w bardzo wczesnym etapie pre-produkcji i z całą pewnością zanim dowiemy się o nim cokolwiek miną długie miesiące, jak nie lata. Cóż, pozostaje nam zatem uzbroić się tylko w cierpliwość.

Bractwo Magów. The Magic Order

Bractwo Magów. The Magic Order – recenzja komiksu

Dodał: , · Komentarzy: 0
bractwo magów

"Bractwo Magów" to jeden z utworów Marka Millara, który na zamówienie platformy Netflix otrzyma serialową adaptację. Czy to znamionuje dobry komiks? Parafrazując przysłowie "nie wszystko złoto, co otrzymuje ekranizację".

Tym razem Millar przedstawia nam świat, w którym obok zwykłych ludzi żyją magowie, chroniący ludzkość przed siłami ciemności. Problem w tym, że ktoś zaczyna eliminować członków czarodziejskiej rodziny. Kto i dlaczego?

Podczas lektury miałem nieodparte wrażenie, że Millarowi zwyczajnie się nie chciało – to wrażenie powracało do mnie raz po raz, kiedy scenarzysta nie silił się na ciekawsze rozwiązania sytuacji, w jakie wplątał bohaterów, nie podołał napisaniu lepszych dialogów, bo te, które dostaliśmy, są żywcem wyciągnięte z kina klasy C, i w końcu nie zdołał zaangażować intrygą.

Final Fantasy XVI
final fantasy xvi

Choć pierwsze informacje o kontynuacji zdecydowanie najdłuższego, lecz przy okazji jednego z najznamienitszych, cyklów w historii komputerowych gier fabularnych zostały przyjęte przez fanów entuzjastycznie, to w morzu pochwał pojawiło się kilka sceptycznych głosów. Niemała grupka fanów zgodziła się, że owszem – tytuł zapowiada się naprawdę wyśmienicie – lecz daleko mu do tego, czego można oczekiwać od produkcji nowej generacji. Przede wszystkim pod względem oprawy wizualnej.

Naoki Yoshida, producent gry, postanowił odnieść się do tych zarzutów podczas transmisji Tokyo Game Show 2020. Stwierdził, że nie jest ślepy na komentarze graczy i cieszy się, że może ich teraz uspokoić. Grafika na zwiastunie prezentowała oprawę w czasie rzeczywistym i tak jak się obecnie prezentuje na ekranie telewizora, bez dodatkowych efektów i bajerów, które tylko mamiłyby gracza i nie ukazywały faktyczne wyglądu gry. Dodatkowo, do premiery pozostało jeszcze trochę czasu i “Final Fantasy XVI” z pewnością będzie piękniejszy.

Dom Ziemi i Krwi, część II
dom ziemi i krwi

Jeżeli po przeczytaniu mojej poprzedniej recenzji sięgnęliście po pierwszą część powieści „Księżycowe Miasto. Dom Ziemi i Krwi” amerykańskiej pisarki fantasy Sarah J. Maas, to zapewne również nie oparliście się pokusie, by przeczytać tom drugi. Jeśli jednak z jakiegoś powodu się wahacie lub jeszcze nie mieliście styczności z pierwszą książką nowego cyklu tej docenianej na świecie autorki, ten tekst jest po to, by was do tego powtórnie zachęcić.

Jak wspominałam uprzednio, cała powieść została – trochę sztucznie – rozdzielona przez polskiego wydawcę ze względu na swoją objętość. Na zakończenie tomu pierwszego otrzymaliśmy od Maas pewną wskazówkę w śledztwie, które prowadzi główna bohaterka Bryce oraz partnerujący jej anioł Hunt Athalar. Jeżeli lubicie kryminały i rozwiązywanie zagadek, to zdecydowanie w drugiej części „Domu Ziemi i Krwi” dostaniecie jeszcze więcej komplikacji w dochodzeniu oraz jeszcze więcej suspensu. Akcja w kolejnym tomie jest bowiem prowadzona sprawnie i wartko, książka wciąga, a zakończenie zaskakuje i… rodzi jeszcze więcej pytań o dalsze losy bohaterów.

Wczytywanie...