To już tradycja. Jak co kwartał ekipa odpowiedzialna za prace nad “Diablo IV” chwali się zmianami, nowościami oraz kamieniami milowymi, jakie udało im się osiągnąć przez ostatnie miesiące. Tym razem Luis Barriga, reżyser gry, nakreślił szczegóły drzewka talentów i progresu naszego bohatera, przedstawił system zaklinania u klasy czarodziejki czy motyw ostatecznej progresji herosów, który zwiększy regrywalność produkcji.
Blizzard stwierdził, że wcześniejszy system mocy i progresów nie spełniał oczekiwanych założeń (zarówno zespołu, jak i testerów), stąd też zdecydował się go mocno przemodelować.
Drzewko rozwoju, które widzicie powyżej, składa się z licznych węzłów. Ich próbkę możecie zobaczyć na powyższych zrzutach ekranu. Wyobraźcie sobie, że każdy taki węzeł na ogromnym drzewku rozwoju ma inny wpływ na poszczególne zdolności. Dlatego też ścieżka, którą wybierzecie, zadecyduje o dużych skokach mocy postaci oraz jej stylu gry.
Pasywna część tego systemu to miejsce, w którym znajdziecie więcej ulepszeń postaci o działaniu ogólnym. Efekty te nie są powiązane z konkretnymi zdolnościami. Drzewko zdolności będzie zatem łączyć w sobie wszystkie rodzaje wyborów, przed którymi staną gracze.
Ostatnia rzecz, na którą chcemy zwrócić uwagę, to fakt, że gracze nie będą mogli odblokować każdego węzła drzewka zdolności. Obecnie celujemy w 30-40% zapełnionych węzłów do końcowego etapu gry. Dzięki temu gracze mogą rozwijać swoje postaci na wiele zróżnicowanych sposobów.
Twórcy pracują także nad tym, aby każda klasa postaci posiadała unikalne mechaniki, które wyróżniają ich na tle innych bohaterów i, w zależności od umiejętności gracza, dają przewagę na polu bitwy. Wcześniej twórcy zaprezentowali system Arsenału dla barbarzyńcy, który zapewnia możliwość płynnego zmieniania kilku śmiercionośnych broni, co znacząco zwiększa bojowy potencjał tej klasy. Tym razem padło na czarodziejkę i jej talent Zaklinania.
Zdolności czarodziejki można umieścić w dwóch miejscach: miejscu na zdolność aktywną (z którego mogą korzystać wszystkie klasy) oraz miejscu na zaklęcie. Jeśli umieścicie w nim zdolność, nie będziecie mogli użyć jej jako zdolności aktywnej, lecz wasza postać zyska dostęp do dodatkowej mocy.
Moc uzyskiwana dzięki zaklęciom ma duże znaczenie dla rozgrywki. W bieżącej wersji gry można oprzeć konfigurację postaci na zaklęciach, zdolnościach aktywnych albo połączeniu obu tych elementów.
Podano przykład użycia tego systemu ze zdolnością Meteoryt. Meteoryt pozwala czarodziejce przyzwać z nieba płonącą skałę. Jeśli umieścicie tę zdolność w miejscu na zaklęcie, nie będziecie mogli kontrolować waszych meteorytów, ale od czasu do czasu będą one spadać na wrogów.
Twórcy pracują także nad aktywnościami i rozgrywką, która dzieje się po przejściu gry. System ma zapełnić więcej głębi i regrywalności niż obecny motyw mistrzowski znany z "Diablo III". Blizzard ma budować całą otoczkę późniejszej gry w zgodzie z maksymą "łatwy do nauki, trudny do bycia mistrzem". W tym momencie trwają intensywne prace nad tym systemem, lecz twórcy nie są jeszcze gotowi, aby podzielić się pikantnymi szczegółami w tym aspekcie. Cóż, może w kolejnym kwartale?
Źródło: news.blizzard.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz