Diablo IV
diablo iv

Nie ulega wątpliwości, że jedną z istotnych rzeczy, którą pokpiono najbardziej w “Diablo III” były potyczki pomiędzy graczami. Ba, przy premierze nie było w ogóle żadnego PvP, a kiedy po długich miesiącach oczekiwania pojawiła się taka opcja to cóż… spuśćmy lepiej na to zasłonę milczenia.

Blizzard twierdzi, że wziął sobie do serca krytykę graczy i w “Diablo IV” pojedynki pomiędzy naszymi wirtualnymi herosami są jednym z aspektów, nad którego projektowaniem studio poświęciło mnóstwo czasu.

Jak to będzie wyglądało? Starcia pomiędzy graczami ponownie odbędą się tylko w wyznaczonych miejscach. Strefy te zostały nazwane Polami Nienawiści (Fields of Hatred) i tylko w nich będzie można atakować innych użytkowników.

Diablo IV
diablo iv,łotrzyk

Nie tylko w klasyce dzieje się wiele nowego, więc studio Blizzard nie zapomina o swoich nadchodzących projektach. Właśnie ujawniono kolejną klasę postaci, którą będziemy mogli wybrać w czasie rozgrywki w “Diablo IV”. To Łotrzyk – swoiste połączenie Amazonki, Zabójczyni i Łowcy Demonów z poprzednich części.

Nowa klasa stawia na dynamiczną rozgrywkę, gdzie szybkie decyzje będą stanowiły różnicę pomiędzy bezlitosnym zmasakrowaniem tabunów wrogów a marnym końcem bohatera. Łotrzyk jest przeznaczony dla graczy lubujących się w walce dystansowej (łuki czy kusze), ale poradzi sobie również w bliskim kontakcie (sztylety i krótkie miecze). Twórcy obiecują wszechstronność w dążeniu do celów.

Diablo IV
diablo iv

Przy okazji publikacji wyników finansowych spółki Activision Blizzard szefostwo zapowiedziało, że w tym roku niestety nie ukażą się sequele Diablo i Overwatch. Możemy za to spodziewać się większej aktywności w segmencie gier mobilnych w postaci Diablo Immortal oraz wielu enigmatycznie brzmiących "mobilnych doświadczeń ze świata Warcrafta" z rodzaju free-to-play, które są na zaawansowanym etapie produkcji. Jednym z owych "doświadczeń" może być gra w stylu Pokemon Go, o której chodzą słuchy od 2018 roku. Fani gry "World of Warcraft" mogą za to liczyć na większą ilość rozbudowanych aktualizacji.

Diablo IV
diablo iv

To już tradycja. Jak co kwartał ekipa odpowiedzialna za prace nad “Diablo IV” chwali się zmianami, nowościami oraz kamieniami milowymi, jakie udało im się osiągnąć przez ostatnie miesiące. Tym razem Luis Barriga, reżyser gry, nakreślił szczegóły drzewka talentów i progresu naszego bohatera, przedstawił system zaklinania u klasy czarodziejki czy motyw ostatecznej progresji herosów, który zwiększy regrywalność produkcji.

Diablo IV

Do premiery “Diablo IV” pozostały najprawdopodobniej lata, albowiem tytuł znajduje się bardzo wczesnej fazie prac i daleko mu nawet od osiągnięcia etapu alfa. Blizzard normalnie nie zdradza informacji związanych z projektami na tak początkowym odcinku robót, ale z racji odwołania tegorocznego BlizzConu i połączonego z tym niedosytu informacji, postanowił uchylić rąbka tajemnicy odnośnie kolejnej części legendarnego hack’n’slasha.

diablo iv

Studio intensywnie eksperymentuje z kombinacjami pracy kamery i narzędziami przeznaczonymi do narracji, aby jeszcze lepiej uchwycić filmowość rozgrywki. Podczas prostych interakcji z postaciami niezależnymi kamera przysunie się bliżej postaci (przy zachowaniu rzutu izometrycznego) i skorzysta z biblioteki animacji, aby oddać ogólny charakter rozmowy. W przypadku bardziej złożonych dialogów przyjmie podobne podejście do pracy kamery, lecz ruchy i animacje postaci będą opracowywane oddzielnie. Dzięki temu twórcy chcą podkreślić kluczowe, złożone momenty fabularne, nie wybijając gracza z immersji.

Diablo IV

Diablo IV na PC ze wsparciem dla gamepadów

Dodał: , · Komentarzy: 2

...oczywiście nic nie stanie na przeszkodzie, aby na komputerach osobistych zagrać klasycznie i tak jak wirtualny bóg przykazał – przy pomocy myszy i klawiatury. Wsparcie dla kontrolerów ma nie ograniczać złożoności gry oraz zaburzać ustalone na przestrzeni lat konwencje, ma tylko zwiększyć możliwość wyboru i personalizacji sposobu grania. Jedynym odejściem od dawnych reguły ma być zaniechanie sztywnego przypisania podstawowej umiejętności bohatera do lewego przycisku myszy oraz zwiększenie swobody przypisania skrótów klawiszowych, bo o to mieli prosić sami gracze.

diablo iv

Co jeszcze nowego? Blizzard nie zamierza powracać do różnych wielkości przedmiotów w ekwipunku, aby bez potrzeby nie odciągać nas od głównej rozgrywki. Tryb kooperacji jest tworzony z myślą o dwóch graczach (choć będzie można zagrać maksymalnie w czwórkę), a co za tym idzie przemodelowano układ interfejsu tak, aby gracz mógł otwierać drzewko talentów czy ekran ekwipunku niezależnie, bez konieczności patrzenia na swojego partnera (w “Diablo III” nie można było otworzyć okienek jednocześnie).

Diablo IV

Oficjalnie zapowiedziano Diablo IV

Dodał: , · Komentarzy: 6

Blizzard nie ma ostatnio najlepszej prasy. Zeszłoroczna impreza dedykowana miłośnikom produkcji studia, BlizzCon, okazał się jedną z największych katastrof marketingowych w historii zespołu. Reputacji nie poprawiał też skandal mający miejsce kilka tygodni temu, związany z oficjalnym wpisaniem na "Czarną Listę Zamieci" profesjonalnego gracza, który zdecydował się otwarcie skrytykować działania polityczne chińskich władz.

diablo iv

Pewne było, że na tegorocznej imprezie Blizzard musi uderzyć czymś naprawdę grubym i twardym, aby oczyścić się z nieciekawego smrodku, który zrodził się wokół firmy w ciągu ostatnich miesięcy. Dlatego też nie jest w sumie żadnym zaskoczeniem, że imprezę otworzono grą, o której spekulowano już od dłuższego czasu. "Diablo IV" zostało oficjalnie zapowiedziane.

  • 1 strona
Wczytywanie...