![Runemaster](https://gfx.gexe.pl/2016/11/22/230604.920243192.png)
Nie da się ukryć, że głównym konikiem Szwedów z Paradox Interactive są strategie czasu rzeczywistego, przeznaczone dla prawdziwych hardcorowców, którzy z chirurgiczną dokładnością planują każdy ruch i nie przerażają ich dziesiątki tabelek, wymagających drobiazgowej analizy, aby skutecznie władać swoim imperium. Komputerowe gry fabularne to zdecydowanie nie ich terytorium i przez długi czas starali się od niego trzymać raczej z daleka. Oczywiście, ostatnio zdawali się badać ten teren, lecz nie można tutaj pisać o jakichś szerszych działaniach – trudno inaczej nazwać kooperację z studiami Arrowhead Game i In-Co, bo w tych przypadkach byli jeno pośrednikiem.
![runemaster, paradox](https://gfx.gexe.pl/2014/1/24/24142622m.jpg)
Wygląda jednak na to, że panowie z Kraju Trzech Koron byli bardzo zadowoleni ze wspomnianej współpracy i zwietrzyli potencjał, jaki tkwi w naszym ukochanym gatunku, czego efektem jest projekt "Runemaster" – pierwszy cRPG autorstwa Paradox Interactive. Jest na co czekać?