TERA: The Exiled Realm of Arborea

Otwarta Beta gry TERA w Korei ruszyła!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Ostatnia zapowiedź gry i informacja o starcie bety zaowocowała tysiącami graczy, rejestrujących się do fazy otwartych testów

Nowy trailer, zwiastujący rychłe nadejście fazy otwartej bety w Korei (ruszyła 11 stycznia 2011), jest od kilku dni dostępny w internecie. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zobaczyć wspomnianego filmu, to nic straconego. Znajdziecie go poniżej. Trailer ukazuje również część możliwości gry TERA. Są to, między innymi: epicka linia fabularna, rozwijająca się wokół gracza za pośrednictwem tysiąca misji, interaktywne środowisko oraz elementy PvP, zaprezentowane w pierwszych scenach z pól bitew.

Od 30 grudnia 2010 roku koreańscy gracze mieli możliwość stworzenia swoich postaci oraz zarezerwowania miejsca na swoim ulubionym serwerze. W okresie od 30 grudnia do 8 stycznia otwarto ponad 27 serwerów gry, błyskawicznie oblężonych przez ogromną rzeszę fanów, którzy już w pierwszych dniach stworzyli ponad 20 tysięcy gildii.

Grim Dawn

Minęło trochę czasu od ostatniej garści informacji, a dokładnie zrzutów ekranowych, o Grim Dawn, więc czas to zmienić. Dla tych co się nie orientują w temacie małe przypomnienie. Tytuł ten to action cRPG produkowany przez studio Crate Entertainment, w skład którego wchodzą twórcy świetnego hack&slash Titan Quest. Wciąż mało wiadomo na temat samej fabularnej strony gry, lecz na pewno wszystko rozgrywa się w mrocznym okresie przybliżonym do epoki wiktoriańskiej z tym, że po polach biegają zombie oraz inne tego typu stwory.

Wracając do meritum sprawy. Na oficjalnej stronie tytułu udostępniono nową ścieżkę dźwiękową pt. "They Come", którą uświadczymy w grze. Podobnie jak to miało miejsce z wcześniejszym utworem "Devil's Crossing", nuta idealnie wpasowuje się w klimat gry i przypomina mi nieco muzykę, jaką usłyszeć można przemierzając podziemia Monastyru w Diablo II. Dodatkowo warto wspomnieć, że nasza galeria poszerzyła się o kilka nowych screenów z Grim Dawn, których skromną część możecie zobaczyć poniżej.

Dragon Age II
angielski dubbing

Kwestia lokalizacji „Dragon Age II” wzbudziła i na naszym serwisie ożywczą dyskusję. Trudno się temu dziwić, dubbing na polskim rynku jest od zawsze powiązany z kontrowersjami oraz rozbieżnym zdaniem, bo wchodzimy w sferę gustów – a te jak wiemy są różnorakie. Jednakowoż wszyscy uczestnicy tej ciekawej wymiany zdań, zgodzili się jednogłośnie, jeżeli chodzi o celowość akcji „mordoksięgowej” – kompletnie brak tutaj sensu, skoro jest już „po ptokach”. To zdanie podziela Tomasz Tinc, community manager EA Polska, który udzielił krótkiego wywiadu serwisowi CD-Action Online.

Cdaction.pl: Co sądzisz o inicjatywie fanów Dragon Age'a II na Facebooku, którzy domagają się, aby gra została wydana w polskiej pełnej wersji językowej? Czy jest szansa, aby coś ona zmieniła?

Tomasz Tinc: Bardzo nas cieszy, że fani Dragon Age II tworzą tak dużą i silną grupę. Niemniej, decyzja dotycząca lokalizacji gry została podjęta już jakiś czas temu i nie ma możliwości jej zmiany. Mogę jednak zapewnić, że lokalizacja tekstowa Dragon Age II stać będzie na naprawdę wysokim poziomie i wszyscy, którzy oczekują udanego tłumaczenia będą usatysfakcjonowani.

Dlatego też trzeba przyjąć tę decyzję z honorem i cieszyć się grą z angielskimi głosami. Przynajmniej w przyjemny sposób podszlifuje się język, a to jest zawsze w cenie. Zresztą coś czuję, że dubbing i jakość polonizacji będą najmniejszym zmartwieniem dla gracza, podczas epickiej przygody w świecie Thedas...

Gra o tron
gra o tron

„Gra o tron” to jedna z najbardziej wyczekiwanych, tegorocznych pozycji telewizyjnych i trudno się temu dziwić. Adaptacja wielokrotnie nagradzanej książki, docenianej przez niezliczonych pasjonatów fantastyki, gęsto polana frapującym światem i intrygującą historią. Czego pragnąć więcej? Dodajmy do tego stację HBO, która nigdy jeszcze nie nakręciła kiepskiego serialu. Wręcz przeciwnie, ich produkcje odznaczają się znakomicie zarysowanymi postaciami, soczystymi intrygami, niespotykanym klimatem i rozmachem godnym kasowych filmów.

Nie ulega zatem wątpliwości, że „Gra o tron” jest zwyczajnie skazana na sukces. Sama stacja według plotek już przymierza się do zamówienia kolejnego sezonu, co jest swoistym ewenementem, bo najczęściej serial musi ostro powalczyć o widza, zanim jakiekolwiek ruchy zostaną wykonane. Natomiast autor powieści, George R.R. Martin, ma bardziej ambitne, wieloletnie plany. Pisarz w jednym z paneli dyskusyjnych zostały zapytany o to, czy nie odczuwa presji, aby tworzyć kolejne książki z serii jak najszybciej, w obawie, że HBO może go dogonić, co stworzy dość nieciekawy problem.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Tworzenie gier komputerowych, a w szczególności cRPGów, to ciężki kawałek chleba. W Rockville, gdzie obecnie pomieszkuje Bethesda Softworks, z pewnością nie jest inaczej, aczkolwiek projektowanie przyszłych hitów wydaje się tam odrobinę słodszym procesem.

Pierwszy z zakulisowych filmików, przedstawiających pracę nad „The Elder Scrolls V: Skyrim”, zabiera nas właśnie na małą wycieczkę po siedzibie twórców. Można się z niego dowiedzieć m.in. gdzie zapadają najważniejsze decyzje, jak wygląda praca od kuchni nad „Skyrim”, w jakich warunkach pracują developerzy oraz jaki jest ich sposób na minimalizacje stresów związanych z produkcją gier.

Generalnie materiał jest warty obejrzenia, pomimo iż żadnych szokujących informacji o najnowszym „The Elder Scrolls” w nim nie znajdziemy (choć z drugiej strony, osoby wytrwałe i uważne co nieco mogą wypatrzeć). To zwyczajnie miła ciekawostka, na którą wypada rzucić okiem.

Pfff... nie mają nawet fontanny tryskającej czekoladą ani jesiotra z kawiorem na stołówce! Jak Ci biedacy mogą normalnie pracować?

Dragon Age II

We współczesnych czasach mordują też dobre cRPG.

Każdy, kto śledził informacje traktujące o „Dragon Age II” dobrze wie, że nie należy oczekiwać od tej produkcji jakiejś smakowitej intrygi. BioWare ponownie przygotował nam kotleta zmielonego z patosu, schematów i zapożyczeń z popkultury. Całość zdaje się wiać trochę nudą, dlatego byłem niezmiernie ciekawy, w jaki sposób Kanadyjczycy będą próbowali nam sprzedać te standardowe danie tak, abyśmy pomyśleli, że to rarytas porównywalny z truflami i kawiorem. Tą śmiałą, acz skazaną na porażkę misję, przedstawia nam najnowsza część serii „Z pamiętnika developerów”.

Co nowego? Sporo świeżych scen prosto z gry, trochę o narracji, parę słów o romansach i ogólnie o zakulisowych trudach pracy nad historią.

Plik wideo nie jest już dostępny.

No, ależ to fascynu... Zzz… Zzzz… Zzzzz…

Inne

Książkowe piractwo, wolność i krokodyl

Dodała: , · Komentarzy: 0
mckitterick

Mówią, że niektóre rzeczy w internecie się nie starzeją, dlatego, pomimo że minął już ponad miesiąc od publikacji, postanowiłam zajrzeć do działu tłumaczeń, aby pochwycić jakąś duszę i zaprząc ją do pracy. Nieszczęśnikiem (chociaż na dobrą sprawę z własnej woli) okazał się nasz drogi Matthias.

Rzecz tyczy się piractwa. I to nie tego growego, obgadanego już ze wszystkich stron, ale tego... literackiego. Owszem, proceder piractwa książkowego nie jest może jeszcze jakiś przeraźliwie głośny, ale daje się we znaki niejednemu pisarzowi. I tak oto składam na wasze ręce pilotażowy egzemplarz wieszczonego nam działu felietonowego, w postaci notki blogowej, której autorem jest Chris McKitterick, amerykański pisarz, astronom, nauczyciel oraz redaktor z dziedziny sci-fi. Zapraszam do lektury, jak i do dyskusji! :)

RPGi tekstowe

Pakiet fabularny Star Wars Universe

Dodał: , · Komentarzy: 1

Na stronie głównej Star Wars Universe: The Dawn of Heroes pojawiły się dwa artykuły, które zaciekawią wszystkich tych, którzy dla zabawy potrzebują dobrej fabuły.

star wars universestar wars universe

Pierwszy z nich przybliży rasy i klasy postaci, w które będzie mógł wcielić się grać. Wyboru dokonujemy już na początku, zaś udostępniono trzy opcje: użytkownik Mocy, Wojownik i Łajdak. Przedstawicielami pierwszej z klas są wszyscy wrażliwi na Moc, którzy nie przestali się pojawiać nawet po Wielkim Pogromie. Wojownik to połączenie doświadczenia, wytrzymałości i żelaznej dyscypliny. Niektórzy z nich walczą dla honoru, inni dla pieniędzy, dzięki czemu nieco przypominają łajdaków – słynących z cichych działań zabójców, szpiegów i przemytników.

Fable 3

„Fable III” na PC – kolejne filmy

Dodał: , · Komentarzy: 1
Fable 3Fable 3Fable 3

Jeżeli ostatni materiał z „Fable III” na PC nie zraził Was do tej konwersji, to serwis IGN przygotował kolejne dwa filmiki prosto z rozgrywki. Prócz lepszej jakości, możecie zaobserwować, jak sprawdza się system czarowania oraz pooglądać miłe dla oka „finishery”. Poza tym to ponownie tylko walka, walka i walka... co tu więcej pisać? Przeciwnicy i tak nie zmądrzeli od ostatniego razu, więc trzeba się modlić, że panowie pogrywali sobie po prostu na łatwym poziomie trudności.

Krakow Game Fusion 2011

Krakow Game Fusion 2011 – pierwsze informacje

Dodał: , · Komentarzy: 1

Informacja prasowa

krakow game fusion 2011, konwent

Niezależne Zrzeszenie Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie pragnie zaprosić wszystkich fanów gier i fantastyki na ogólnopolski festiwal Krakow Game Fusion!

W dniach 15-17 kwietnia 2011 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie będzie można m.in. uczestniczyć w spotkaniach ze znanymi pisarzami, wysłuchać interesujących prelekcji, zabrać głos na panelach dyskusyjnych czy wziąć udział w ciekawych warsztatach i wielu konkursach. W programie nie zabraknie turniejów gier komputerowych, planszowych czy karcianych oraz różnorodnych wystaw i widowiskowych pokazów walk.

Nie zmarnuj takiej okazji i przyjedź na Krakow Game Fusion! Szczegółowy plan konwentu wkrótce na naszej stronie internetowej.

Wczytywanie...