"Kroniki Fallathanu" to darmowa gra tekstowa, w której gracze przemierzają obszar własnej wyobraźni i odkrywają bogactwo świata fabuły, przygotowanej przez twórców gry. Pomysłowość i fantazję wspiera bogata szata graficzna i atrakcyjny interfejs. Do wyboru czeka ponad dwadzieścia dokładnie opisanych ras, duże możliwości edycji tekstów i grafik oraz dopracowany system rozwoju postaci. "Kroniki Fallathanu" to miejsce, gdzie przyjemność ze zdobywania mechanicznych osiągnięć przenika się z możliwością zdobywania władzy i sławy w różnorodnym i barwnym świecie osadzonym w realiach klasycznego fantasy.
Świat
Na początku była ciemność, a właściwie Bezmiar. Utworzyły się w nim Bramy Światów, przez które przeszły walczące ze sobą Potęgi. W wyniku ich walk powstały skupiska inteligentnej energii zwane Mgławicami, które wirując wokół swojej osi tworzyły puste bańki zwane Sferrum. To właśnie w nich zaczęło powstawać życie. Świat Fallathanu zamknięty jest w jednym z takich Sferrum. I chociaż początkowy opis brzmi jak opis stworzenia świata rodem z sagi SF, to gra utrzymana jest w klimacie fantasy. Szczegółowy opis świata dostępny jest zarówno na Forum jak i Wiki.
Dostępne elementy w grze
- 18 ras (człowiek, elf, krasnolud, jaszczur, hobbit, gnom, półelf, półork, kobold, centaur, nag, drow, leonid, nimfa, haressdren)
- 10 ras premiowanych – są to specjalne rasy, których odgrywanie fabularne jest nieco trudniejsze niż podstawowych. Aby ją uzyskać, należy zgłosić się do opiekuna rasy i zapytać o warunki dołączenia (wilkołak, suli, aenaru, eszan, wampir, chimeryda, anioł, avatha, tossith, demon)
- 10 lokacji głównych (Banici, Irimgard, Wolne Mokradła, Cesarstwo, Romen-Dor, Twierdza Urrthorror, Careogród, Amarth, Reptillia, Dol Velen)
- Lokacje pozamiejskie
- Instancje – tu znajdziemy sklepy, szkoły, potwory, szpitale
Mechanika
Rozwój mechaniczny postaci pozostawia szerokie pole wyboru. Jako że istnieje tu system bezklasowy, każda z postaci może się parać wieloma pracami, a raz w miesiącu dokonać zmiany profesji. Lista profesji dostępna jest w grze w karcie postaci, tu brakłoby miejsca na pełne ich wymienienie. Do wyboru mamy: kuźnię, zbrojownię, laboratorium, kreślarnię, inskryptorium, jubilernię, inkrustator, stragan. W swoich włościach możemy rozbudować dom, skrytkę, dom zarządcy i garnizon.
Energia – Punkty Akcji (PA) przyrastają o 1 co 5 minut. Ich maksymalna ilość to 120 niezależnie od poziomu. Najlepiej zużyć całość i dopiero wtedy brać się za ich odzyskanie. Odzyskać je możemy w domu oraz korzystając z dodatkowych PA przesyłanych przez znajomych graczy. Sami również możemy raz dziennie przesłać 10 PA trzem osobom.
Doświadczenie zdobywamy poprzez tworzenie przedmiotów w swojej pracowni, walki z potworami, kradzieże (złodziej) czy pisanie sesji fabularnych.
Złoto możemy zarobić poprzez sprzedaż wytworzonych przez postać przedmiotów, zbieranie podatków z założonych przez nas wiosek, walkę z potworami. Potrzebne surowce kupujemy na rynku bądź od graczy.
Fabuła
Już na samym początku, po wejściu do gry, na stronie powitalnej widzimy napis – „Aktywne sesje”, a pod nim długi spis aktualnych, prowadzonych rozgrywek RPG. Sesje prowadzone są w Codzienniku oraz na poczcie pomiędzy graczami. Na bieżąco pojawiają się aktualne wieści dotyczące codzienników i ogłoszenia, co sprawia wrażenie, że kraina tętni życiem fabularnym, do tego szeroko rozbudowanym. I tak jest w istocie.
Mamy tu do wyboru sesje publiczne (dostępne ogółowi), sesje z PA (gdzie możemy zyskać doświadczenie i podnieść poziom wybranej biegłości w zamian za napisany post) oraz sesje prywatne. Można również odgrywać swoją postać w szeroko rozbudowanej Karczmie. Działa tu nawet TS3!
Co miesiąc ukazuje się gazeta „Głos Fallathanu”, gdzie można znaleźć wywiady, plotki, opowiadania, humor i wiele ciekawych artykułów.
Początki
Wchodzimy na stronę główną i dokonujemy rejestracji – opcja „Stwórz konto”.
Krótki film instruktażowy o tym jak to zrobić:
Plik wideo nie jest już dostępny.
Gdyby komuś nie chciało się jednak oglądać filmu, opis poniżej.
Wybieramy płeć, rasę, charakter, wyznanie, obywatelstwo (pod każdą z opcji dostępny jest szczegółowy opis). Na końcu mamy podsumowanie, w którym sprawdzamy, czy postać, którą tworzymy, na pewno jest tą, którą mieliśmy w zamyśle. Jeśli chcemy jeszcze coś zmienić, wystarczy kliknąć na zatwierdzone wcześniej wybory po lewej stronie i dokonać zmian. Następnie wybieramy ID, losujemy imię (potem można je zmienić), wpisujemy hasło, e-mail i gotowe. Odbieramy pocztę, klikamy link aktywacyjny i możemy się zalogować. Wkraczamy do świata Fallathanu!
Na początku dostajemy upominek – będziemy go dostawać przy każdym pierwszym zalogowaniu się danego dnia – oraz na start 10000 złota, 100 punktów energii, nazywane tutaj PA.
Na górze mamy przejrzysty panel, najeżdżając myszką na poszczególne okienka wyświetla nam się, co kryją w sobie. Uzupełniamy kartę postaci, profil, avatar. Po prawej stronie mamy możliwość posłuchania radia, długą listę graczy online, a pod nią opcję zmiany wyglądu. Tu mamy 4 nakładki do wyboru. Dolny panel zawiera chat, gdzie możemy porozmawiać nieklimatycznie, datę, spis materiałów i mikstur, posiadanych przez naszą postać, listę znajomych i notatnik. Jeśli czegoś nie wiemy, na stronie powitalnej uderza nas w oczy duży, wyrazisty napis „Pomoc”. Informacje uzyskamy również na Forum i Wiki oraz FAQ na stronie głównej (tam gdzie się logowaliśmy). Warto z tego skorzystać. Ostatecznie zawsze pozostaje nam zapytanie któregoś z rangowych graczy.
Podsumowanie z punktu widzenia początkującego gracza
Jeśli Amorion określiłam grą rozbudowaną mechanicznie o wielu możliwościach, to w przypadku KF2 na usta (a raczej na klawiaturę) ciśnie się jedno – kombajn wielofunkcyjny. Na samym początku ów kombajn nieco przytłacza. Pierwsze, co rzuca mi się w oczy, to ładna grafika strony, czytelna i wyrazista. Potem zauważam rozbudowaną fabułę, ogrom pisanych sesji, sporą ilość graczy online. Wiele możliwości rozbudowy profilu fabularnego, łącznie z opcją wgrania podkładu muzycznego w pliku mp3 czy podejrzenia, kto odwiedzał mój profil (Ha! Mam was podglądacze!).
Sporo czasu zajmuje mi odkrywanie kolejnych lokalizacji, poznawanie ich, zapoznanie się z panelem postaci, określenie ścieżki rozwoju. Tak wiele opcji, możliwości mechanicznego rozwoju postaci, że sama nie wiem, na co się zdecydować. Jednak nic straconego. Jeśli nie spodoba mi się to, co wybrałam, mogę zresetować postać bądź stworzyć nową. Chyba jako jedyna ze znanych mi gier, KF2 dopuszcza możliwość założenia więcej niż jednego konta, a co więcej, mogę te konta połączyć! To oznacza, że mogę stworzyć osobno postać kowala, a osobno alchemika i obie sobie rozwijać. Mogę grać np. człowiekiem, a drugim kontem wampirem. To oznacza również, że mogę pobawić się w trollowanie innych graczy *puszcza oczko* (jeśli oczywiście na wszystko starczy mi czasu, bo prowadzenie jednej postaci już jest czasochłonne).
Sporym zaskoczeniem jest działające radio i serwer teamspeaku (TS3), gdzie można pogadać na luzie z innymi graczami.
Artykuł napisany w oparciu o ogólnodostępne informacje o grze i gnębienie Admina (ostatnio jeszcze dychał).
Komentarze
Dodaj komentarz