Gry planszowe i karciane

Simurgh ufundowany

Dodał: , · Komentarzy: 0
simurgh okładka

Od rozpoczącia kampanii minęło raptem kilka dni, a już udało się przekroczyć próg pieniędzy potrzebnych do ufundowania "Simurgha". Pozostaje więc pytanie, jakie cele zostaną zrealizowane i czy uda się zebrać wystarczającą kwotę, by Wydawnictwo Baldar mogło wydać również zaoferowany dodatek pt. "Call of the Dragonlord".

Obecnie egzemplarz "Simurgha" można otrzymać za wsparcie inicjatywy kwotą 150 zł, a sama kampania potrwa do 15 lutego.

Gry planszowe i karciane
pośród gwiazd ambasadorzy, okładka

"Pośród Gwiazd: Ambasadorzy" to dodatek do podstawowej wersji "Pośród Gwiazd", autorstwa Vangelisa Bagiartakisa i Panagiotisa Zinoviadisa, którego polską edycję zawdzięczamy Wydawnictwu Portal. To właśnie ekipa z Gliwic przeprowadziła udaną kampanię na platformie Wspieram.to, gdzie zebrała pieniądze potrzebne do wydania "Ambasadorów" w Polsce.

Nie jest to gra samodzielna, do rozgrywki wymaga więc egzemplarza "Pośród Gwiazd". Fabularnie jego pojawienie tłumaczy się tak: od zawiązania Sojuszu minęło 8 lat, jednak okazał się on kruchy, a budowa sieci stacji kosmicznych jest trudniejsza, niż się spodziewano. Niektóre rasy zaczynają wątpić w słuszność tego przedsięwzięcia i oczekują podjęcia zdecydowanych kroków. Dlatego też rozsyłają swych Ambasadorów po wszystkich zakątkach galaktyki, by nadzorowali budowę stacji kosmicznych. Czy uda im się utrzymać jedność Sojuszu?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Dobry początek Mistfall na wspieram.to

Dodał: , · Komentarzy: 0
mistfall, okładka

Polskie wydawnictwo Games Factory Publishing rozpoczyna nowy rok z ofertą kolejnego wyjątkowego projektu. Po sukcesach, jakie na platformie crowdfundingowej wspieram.to odniosły "Dominion", "Namiestnik" oraz "Roll For The Galaxy", przyszedł czas na produkcję pt. "Mistfall".

Jest to gra planszowa autorstwa Błażeja Kubackiego, wydana oryginalnie przez wydawnictwo NSKN Games. Została osadzona w klimacie dark fantasy i łączy w sobie zalety kilku typów gier: klasycznych tytułów kooperacyjnych, gier o budowaniu talii oraz zwykłych przygodówek.

Kampania wystartowała wczoraj o 17:00, a na ten moment udało się zgromadzić 39% potrzebnych funduszy. Wesprzecie ją?

Gry planszowe i karciane

Simurgh startuje na wspieram.to

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

simurgh okładka

Jako że 8 stycznia na wspieram.to rusza kampania gry planszowej "Simurgha", postanowiliśmy zaoferować Wam nie tylko jej podstawową wersję, ale i dodatek – "Call of The Dragonlord". Wydanie dodatku będzie możliwe po przekroczeniu określonego progu – a to czy tego dokonamy, zależy od Was.

Przez pierwsze dni kampanii gra będzie dostępna w bardzo atrakcyjnej cenie 140 PLN. Później nieco wzrośnie, ale nie na tyle, by Was zniechęcić. Wręcz przeciwnie. Simurgh wart jest swojej ceny!

Zainteresowani mogą zapoznać się z polską wersją instrukcji.

Gry planszowe i karciane
stronghold, okładka

W niniejszym artykule pragnę przedstawić wam drugą edycję gry pt. "Stronghold", autorstwa Ignacego Trzewiczka, wydaną przez Wydawnictwo Portal. Dedykowana dwóm graczom produkcja opowiada o oblężeniu znajdującej się na zachodzie Agarii twierdzy Skanja. Jeden z nich wciela się w Najeźdźcę, drugi zaś w Obrońcę tego potężnego zamczyska. Zwaśnieni rywale mają siedem dni, by ostatecznie rozstrzygnąć to śmiertelne starcie i zapisać się złotymi zgłoskami na kartach historii.

Na "Stronghold" składają się duża plansza, cała sterta kartonowych żetonów, jeszcze więcej drewnianych elementów oraz spora talia kart. Przygotowanie rozgrywki zajmuje dłuższą chwilę i zaczyna się od odpowiedniego ułożenia wspomnianej planszy. Obrońca powinien mieć przed sobą wnętrze swego zamku, Najeźdźca zaś musi spoglądać na broniące go mury z naprzeciwka. Następnie atakujący szykuje sobie karty Faz, tasując je, losując część i odrzucając pozostałe do pudełka. Dalej musi ustawić swe jednostki na obu Przedpolach, wybrać dwie karty Zadań, wziąć trochę drewna i może przejść do obmyślania strategii.

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Namiestnik – recenzja gry planszowej

Dodał: , · Komentarzy: 0
namiestnik, okładka

"Namiestnik" to wyjątkowa gra karciana opierająca się na systemie piramidy, wydana w Polsce pod banderą Games Factory Publishing. Oryginał, znany pod nazwą "Viceroy", został wymyślony przez Yuri'ego Zhuravleva, a polską wersję zawdzięczamy Piotrowi Sobierajowi, który przeprowadził niezwykle udaną kampanię na portalu Wspieram.to. To właśnie jego pomysłowość oraz dobra wola i szczodrość naszych rodaków sprawiły, że tytuł ten trafił niedawno na półki sklepów. Jego akcja rozgrywa się w legendarnym rosyjskim świecie dark fantasy "Berserk", pełnym brutalnych wojen i krwawych intryg. Pewnie zgodzicie się ze mną, że brzmi to zachęcająco, warto więc zastanowić się, co zatem składa się na tę grę i jak wygląda sama potyczka.

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Studium w szmaragdzie – recenzja gry planszowej

Dodał: , · Komentarzy: 0
studium w szmaragdzie

"Studium w Szmaragdzie" to wydana przez Wydawnictwo Phalanx gra planszowa oparta na noszącym tę samą nazwę opowiadaniu Neila Gaimana, w którym historię Sherlocka Holmesa połączono ze światem H. P. Lovecraft’a i mitami Cthulhu. To literackie dzieło obsypano licznymi i w pełni zasłużonymi nagrodami, jak jednak będzie z omawianą pozycją? Czy zaprojektowana przez Martina Wallace gra spełni oczekiwania i powtórzy spory sukces swego wzorca?

Przenosimy się w niej do 1882 roku, kiedy naszą planetą władają Przedwieczni. Większość ludzi pogodziła się z tym nieprzyjemnym faktem i stara się wieść w miarę normalne życie, istnieje jednak grupa buntowników, chcących zrzucić z rąk kajdany zniewolenia. Właśnie wybuchła wojna, w trakcie której tzw. Restauracjoniści mierzą się z siłami lojalnymi wobec Przedwiecznych. W tak trudnym czasie nikt nie może być pewien, kto jest kim i jaką stronę popiera...

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Innowacje – recenzja gry planszowej

Dodała: , · Komentarzy: 0
innowacje

Kto z nas nie chciałby chociaż przez chwilę poczuć się jak stwórca i móc pokierować rozwojem własnej cywilizacji? Właśnie taką szansę daje nam gra "Innowacje" stworzona przez Carla Chudyka. Karcianka dotarła do Polski za pośrednictwem firmy Lacerta i teraz w zaciszu własnych domów możemy zabawić się w bogów.

W niewielkim, a tym samym łatwym do przenoszenia pudełku otrzymujemy 4 małe plansze (po jednej dla każdego gracza) oraz 105 kart innowacji i 5 kart dziedzin. Pudełko jest bardzo dobrze pomyślane, bo zamyka się na magnes, dzięki czemu mamy pewność, że nasze karty nie rozsypią się i nie pogubią, nawet jeśli wrzucimy pudełko do torby i wyruszymy z nim w dłuższą podróż. W opakowaniu znajduje się instrukcja, ale mówiąc uczciwie, nie okaże się zbytnio przydatna, ponieważ nie wyjaśnia wszystkich zasad w sposób jasny i klarowny. Do niektórych reguł dojdziemy dopiero podczas którejś rozgrywki na zasadzie prób i błędów, kiedy stwierdzimy, że to, co, jak nam się zdawało, wyczytaliśmy w instrukcji, nie jest szczególnie sensowne i być może chodzi o coś zupełnie innego.

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Sztuka Wojny – recenzja gry planszowej

Dodał: , · Komentarzy: 0
sztuka wojny, okładka

"Sztuka Wojny" to dwuosobowa gra planszowa, autorstwa Alana M. Newmana, wydana przez FoxGames, której akcja rozgrywa się w Chinach w 506 roku p.n.e. Gracze wcielają się w rolę nieustraszonego króla Shao z Chu oraz genialnego taktyka Sun Tzu z Wu, by stoczyć ze sobą śmiertelny bój o władzę w chińskich prowincjach. Kto okaże się lepszym strategiem, przechytrzy i pokona swego wroga?

Arenę tego widowiska stanowi niewielkiego rozmiaru plansza, przedstawiająca mapę Chin podzieloną na 5 różnych prowincji: Qin, Chu, Jin-Yan, Han-Qi oraz Wu. Dodatkowo na grę składają się 42 plastikowe figurki żołnierzy obu frakcji oraz pokaźna talia kart. Jak wygląda rozgrywka?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Waleczne Piksele 2 – recenzja gry karcianej

Dodał: , · Komentarzy: 0
waleczne piskele 2

"Waleczne Piksele 2" są kontynuacją taktycznej gry karcianej dla dwóch osób, autorstwa D. Brada Taltona Jr., wydaną przez Wydawnictwo Portal. Gracze ponownie obejmują dowództwo nad mierzącymi się ze sobą formacjami, jednak otrzymują do dyspozycji kompletnie nowy zestaw Jednostek oraz Dowódców. Co więcej, w tym wydaniu pojawia się świeży smaczek w postaci zagrywania Taktyk oraz możliwość połączenia obu tytułów i zabawy wspólną talią bądź w czwórkę. Jak "dwójka" wypadła na tle "Walecznych Pikseli"?

Pod względem zawartości w "Walecznych Pikselach 2" nic się nie zmieniło. Ponownie dostajemy dwie identyczne talie, składające się z 25 kart każda oraz stertę rozmaitych żetonów. Nie zmieniła się też ogólna zasada – w zależności od tego, którą stroną w górę trzymamy kartę, jest ona albo Jednostką, albo Dowódcą. Jako że producenci zaserwowali nam odświeżony zestaw postaci, na początku trzeba będzie się wczytać i na spokojnie zapoznać z nimi wszystkimi.

Czytaj dalej...

Wczytywanie...