piorun_kulisty

Informacja prasowa

Winning Moves, wydawca gier planszowych, wprowadził na rynek nową grę z kolekcjonerskiej edycji, opartej na scenariuszu serialu HBO – Game of Thrones. Jest to strategiczna planszówka Ryzyko. Dołącza ona do już obecnych na rynku gier tej samej serii: Cluedo oraz Monopoly. Każdy z fanów znajdzie tu coś dla siebie. Premierowa gra Ryzyko przypadnie do gustu urodzonym dowódcom i strategom. Lubiącym rozwiązywać zagadki spodoba się detektywistyczna rozgrywka w Cluedo. Natomiast Monopoly – Gra o Tron to wybór dla wszystkich tych, którzy cenią kultową planszówkę i chcą stać się posiadaczami tak wspaniałych ziem jak: Winterfell, Meereen, czy Królewska Przystań.

gra o tron,plaszówki

Informacja prasowa

Wśród jesiennych nowości Fabryki Kart Trefl-Kraków pojawiły się karty Steampunk, inspirowane estetyką czasów wiktoriańskich i okresu rewolucji przemysłowej. Talia ukazała się w kolekcjonerskiej serii Excellent, znanej z dbałości zarówno o piękny wygląd kart, jak również o ich jakość i trwałość. Stworzeniem klimatycznych ilustracji zajęła się Elwira Pawlikowska.

talia kart, trefl, excellence, steampunk

"Wyobraźcie sobie, że historia potoczyła się nieco innym torem niż w rzeczywistości. Zamiast latać po świecie samolotami, korzystamy ze sterowców; zamiast bić się o ropę naftową, korzystamy z potęgi pary; zamiast rozwijać technologię komputerową – wykorzystujemy osiągnięcia techniczne czasów wiktoriańskich. Jeśli potraficie zamknąć oczy i wyobrazić sobie taką rzeczywistość, to brawo, własnie wkroczyliście do świata steampunku. (...)

steam works wiek pary, okładka

"Steam Works: Wiek Pary" to gra autorstwa Alexa Churchilla wydana przez Wydawnictwo Baldar i przeznaczona dla od 2 do 5 osób. Gracze wcielają się w niej w naukowców, inżynierów i konstruktorów, wymyślających nowe, napędzane kołami zębatymi, parą bądź prądem maszyny. Ten, kto spisze się najlepiej, dostanie oficjalny tytuł Nadwornego Wynalazcy Jej Królewskiej Mości.

Na całość składa się główna plansza, drewniane figurki postaci, planszetki graczy, duża sterta rozmaitych kafelków oraz nieco mniejsza różnych żetonów. W trakcie zabawy w "Steam Works" akcje wykonuje się na przemian, by dobierać nowe kafle, budować i rozbudowywać maszyny bądź korzystać z już istniejących, a wszystko po to, żeby ostatecznie zdobyć jak największą liczbę Punktów Prestiżu (PP). Jak to wygląda w praktyce?

Czytaj dalej...

osadnicy narodziny imperium trzej przyjaciele z boiska, okładka

"Trzej Przyjaciele z Boiska" to drugi imperialny dodatek do wydanej pod banderą gliwickiego Portalu gry karcianej pt. "Osadnicy: Narodziny Imperium", autorstwa Ignacego Trzewiczka. Nie jest on samodzielną grą, zatem trzeba posiadać jej wersję podstawową, by móc z niego skorzystać. On sam zawiera karty do istniejących już Frakcji, a dokładnie po 10 sztuk dla Atlantydów, Rzymian, Barbarzyńców, Egipcjan i Japończyków. Dodatkowo znajdziemy w nim 13 kart Zwykłych i po 2 karty Frakcji oraz Ataku dla wirtualnego gracza, dedykowane osobom grającym w tę produkcję w trybie solo. Co nowego sobą wnosi i na ile zmienia oblicze klasycznych "Osadników"?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Szalone Wózki – recenzja gry planszowej

Dodał: Tamc., poniedziałek, 1 sierpnia 2016 · Komentarzy: 0
szalone wózki, okładka

"Szalone Wózki" to imprezowo-rodzinna gra planszowa autorstwa Charlesa-Amira Perreta wydana przez Wydawnictwo Portal i przeznaczona dla od 3 do aż 8 osób. Podczas zabawy gracze dzielą się na dwuosobowe zespoły, które będą rywalizować w trakcie wyścigu tytułowymi wózkami. Jako że mają dostęp do odmiennych akcji, bo jeden siedzi z przodu, a drugi z tyłu, kluczowe okazuje się skoordynowanie działań. Sęk w tym, że nie można się ze sobą w ogóle kontaktować, a jedynym narzędziem pozostaje intuicja.

Na całość składa się mnóstwo elementów: począwszy od tekturowych Plansz Toru, Desek Rozdzielczych, Liczników Doładowania czy Prędkościomierzy, przez stertę żetonów, liczne karty i zasłonki, na czterech drewnianych wózkach kończąc. Smak zwycięstwa poczuje ta drużyna, która nie tylko udanie zaprezentuje się w otwierających grę Kwalifikacjach, ale też jako pierwsza zamelduje się na mecie finałowego Wyścigu. Jak zatem wygląda rozgrywka?

Czytaj dalej...

wielka księga szaleństwa, okładka

"Wielka Księga Szaleństwa" to nowa gra kooperacyjna autorstwa Maxime Rambourga wydana przez Wydawnictwo Portal pod szyldem 2Pionków i przeznaczona dla od 2 do 5 osób. Gracze wcielają się w niej w młodych adeptów czarodziejskiej szkoły, którzy nieopatrznie otworzyli magiczną księgę, uwalniając skryte w niej potwory. By wszystko skończyło się dobrze, muszą spróbować pokonać je wspólnymi siłami i z powrotem zamknąć przeklęte tomisko.

Na całość składa się głównie niewielka plansza, nieco tekturowych znaczników i mnóstwo przeróżnych kart: Grymuaru, Klątw, Szaleństwa, Zaklęć czy Żywiołów. Celem graczy jest przerzucenie wszystkich stron otwartej księgi i pokonanie ostatniego potwora, pilnując jednocześnie, by nie popaść w szaleństwo. Jak zatem wygląda sama rozgrywka?

Czytaj dalej...

serce smoka

Długo poszukiwałam gry ciekawej, utrzymanej w klimacie fantasy i stworzonej jedynie dla dwóch osób. Większość gier wieloosobowych zbyt wiele traci w dwuosobowej rozgrywce. W końcu w moje ręce wpadło "Serce smoka", które z naddatkiem, estetycznym bonusem, spełniło wszystkie powyższe kryteria.

"Dawno, dawno temu, Wielki Smok opiekował się wszystkimi ludźmi i pilnował, aby w całym królestwie panował ład i porządek. Jednak złowrogi czarnoksiężnik rzucił na niego urok, który zamienił go w posąg, a źródło jego wewnętrznego ognia uwięził w rubinie, zwanym Sercem Smoka. Kiedy zabrakło Wielkiego Smoka, w krainie nastały lata niepokoju. Rozszalałe ogniste smoki i trolle atakują królestwo, z trudem powstrzymywane przez mężnych bohaterów i sprytne łowczynie. (…)"

Czytaj dalej...

boss monster niezbędnik bohatera

"Niezbędnik Bohatera" to dodatek do gry pt. "Boss Monster", wydany przez Fabrykę Kart Trefl-Kraków. Do standardowej rozgrywki wprowadza on nowość w postaci kart przedmiotów, zmieniających bohaterów w prawdziwe maszyny do zabijania. Dzięki nim stają się oni jeszcze groźniejszymi przeciwnikami. Jeśli jednak uda nam się ich pokonać, będziemy mogli w ramach nagrody wykorzystać dzierżone przez nich przedmioty.

Na całość składa się 26 kart: 20 przedmiotów, 4 nowe komnaty i 2 czary. Jak zmieniają one oblicze gry?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Korsar – recenzja gry karcianej

Dodał: Tamc., czwartek, 30 czerwca 2016 · Komentarzy: 0
korsar, okładka

Piraci mają to do siebie, że bardzo dobrze sprawdzają się na stronach książek czy planach filmowych, a ludzie chcą o nich czytać i ich oglądać. Nie inaczej jest z grami karcianymi. Jedną z przedstawicielek pirackiego klimatu jest miniprodukcja pt. "Korsar", autorstwa Reinera Knizia, wydana pod banderą Fabryki Kart Trefl-Kraków i przeznaczona dla od 2 do aż 8 osób.

W tytule tym gracze wcielają się w rolę kapitanów statków i z jednej strony mają starać się bronić sojusznicze, wypełnione skarbami galeony, z drugiej zaś próbować jednocześnie grabić jednostki asekurowane przez przeciwników. Posłuży im do tego komplet 78 kart. Jak więc wygląda sama rozgrywka?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Rzymianie do domu! – recenzja gry karcianej

Dodał: Tamc., poniedziałek, 20 czerwca 2016 · Komentarzy: 0
rzymianie do domu, okładka

"Rzymianie do domu!" to wydana przez Fabrykę Kart Trefl-Kraków lekka, kompaktowa i przeznaczona dla od 1 do 4 osób gra karciana, którą wymyślił Eric B. Vogel. Gracze wcielają się w niej w kaledońskich wodzów, próbujących wykurzyć Rzymian z fortów osadzonych na Murze Hadriana. Najsprytniejszy z przywódców będzie cieszyć się zasłużoną chwałą i ulubioną owsianką.

Na grę składa się talia 54 kart – cztery komplety po 9 sztuk w odmiennych kolorach dla bawiących się osób oraz 18 kart fortów. Jak zatem wygląda sama rozgrywka?

Czytaj dalej...

Wczytywanie...