szczury_wroclawia_szpital

Zdolności

W Fable 2, podobnie jak w pierwszej części, zdolności są podzielone na trzy kategorie: Siła, Umiejętność i Wola. W pierwszych dwóch nie ma znaczących zmian, jeśli chodzi o podobieństwo do poprzedniczki, zaś ilość zdolności zależnych od Woli jest ponad dwukrotnie mniejsza.

Siła

Rozwijaj siłę, aby zwiększyć skuteczność w walce w zwarciu. Siłę można rozwijać w trzech kierunkach: Style brutalne, Budowa ciała oraz Odporność.

Style brutalne

zdolności

Pierwszy poziom daje możliwość blokowania ataków. Jest on bardzo skuteczny w walce z dużą ilością wrogów (co zdarza się dość często). W połączeniu z pierwszym poziomem Stylu zręczności (obrotem) otrzymujemy bardzo skuteczną obronę, działającą na zasadzie: blokowanie ataku i obrót, aby uniknąć otoczenia przez przeciwników bez możliwości ucieczki.

Poziom pierwszy: Blokowanie

Umożliwia obronę przed atakami bronią białą, powodując skierowanie siły uderzenia na atakującego, co odrzuci go krok do tyłu. Warto pamiętać, że nie wszystkie ataki można zablokować.

Koszt doświadczenia: 300

Poziom drugi: Przełamania

Przełamania to ataki w zwarciu powodujące duże obrażenia i obalające na ziemię większość przeciwników. Jeżeli wróg uderzy podczas ładowania przełamania, atak zostanie zablokowany, ale postać nie wykona przełamania, więc należy je wykonywać szybko.

Koszt doświadczenia: 3000

Poziom trzeci: Ataki seryjne

Wyprowadzając kolejny atak w odpowiednim momencie, można przeprowadzić całą serię ataków o zwiększonej prędkości i ilości zadawanych obrażeń.

Koszt doświadczenia: 18000

Poziom czwarty: Kontrowanie

Możliwe do wykonania podczas gdy wróg wyprowadza ataki w zwarciu. Udane kontrowanie spowoduje obrót przeciwnika wokół własnej osi, podczas którego można zadać niszczący cios. Atak ten jest na tyle potężny, że może od razu zabić słabszych wrogów.

Koszt doświadczenia: 72000

Budowa ciała

zdolności

Rozwijaj, aby zadawać większe obrażenia podczas walki w zwarciu. Im większa budowa ciała, tym bardziej muskularna jest postać. Przydatna umiejętność, lecz warto zadbać najpierw o aktywne zdolności.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia
1 600 x1.25
2 6000 x1.5
3 36000 x1.9
4 144000 x2.3
5 432000 x3

Odporność

zdolności

Reprezentuje całkowity stan zdrowia postaci. Większa odporność to większa wytrzymałość w walce. W gruncie rzeczy podwaja długość paska ze zdrowiem (pierwszy i drugi poziom), który i tak jest dość długi. Kolejne poziomy już nie są tak konkretne, choć w dalszym ciągu efektywne. Umieranie nie jest jakimś wielkim problemem w Fable 2, więc lepiej przeznaczyć punkty doświadczenia na coś innego.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia
1 450 +100
2 4500 +200
3 27000 +100
4 108000 +100
5 324000 +100

Umiejętność

Bohaterowie skupiający się na rozwoju Umiejętności uzyskują dostęp do fantastycznych możliwości związanych z używaniem kusz oraz broni palnej. Umiejętność można rozwijać w trzech kierunkach: Style zręczności, Celność oraz Szybkość.

Style zręczności

zdolności

Pierwszy poziom umożliwia obrót podczas walki, co jest niezwykle przydatną umiejętnością. Używaj jej, aby unikać otoczenia przez wrogów i trzymać ich z jednej strony. Drugi poziom umożliwia dokładne mierzenie, co czyni dużo łatwiejszym przełączanie między celami. Zdecydowanie przydatne jeśli jesteś wielbicielem walki na odległość.

Poziom pierwszy: Obrót

Umożliwia obrót w dowolnym kierunku.

Koszt doświadczenia: 300

Poziom drugi: Mierzony strzał

Niewprawni bohaterowie strzelają z biodra, co daje raczej marne rezultaty. Dzięki tej umiejętności można celować bardziej precyzyjnie, korzystając z celownika.

Koszt doświadczenia: 3000

Poziom trzeci: Zbliżenie

Umożliwia zbliżenie celu. Im większe zbliżenie, tym potężniejszy strzał.

Koszt doświadczenia: 18000

Poziom czwarty: Dokładne celowanie

Ta umiejętność pozwala celować w określone części ciała wroga dla uzyskania różnych efektów: można strzałem wytrącić broń z ręki przeciwnika, trafić w plecy uciekającego wroga, co spowoduje jego czasową niezdolność działania, lub strzałem w biodro powalić przeciwnika na ziemię.

Koszt doświadczenia: 72000

Celność

zdolności

Ulepsz tę zdolność, aby zwiększyć obrażenia zadawane bronią palną i kuszami. Jeśli preferujesz styl walki "strzelecki", warto wybrać tę zdolność, choć poprzez mnożnik obrażeń nie jest ona tak bardzo efektywna. Na pierwszym poziomie zwiększa obrażenia jedynie o 25%.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia
1 600 x1.25
2 6000 x1.5
3 36000 x1.9
4 144000 x2.3
5 432000 x3

Szybkość

zdolności

Ma wpływ na czas przeładowania oraz szybkość zadawania ciosów w walce w zwarciu. Jest to przydatna zdolność, kiedy bardziej polegasz na fizycznych atakach bardziej niż na tych opartych o Wolę.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia
1 450 x1.1
2 4500 x1.15
3 27000 x1.2
4 108000 x1.25
5 324000 x1.3

Wola

Osoby, w których żyłach płynie krew Bohaterów, mogą nauczyć się koncentrować Wolę, co pozwala na rzucanie potężnych zaklęć. Istnieje osiem zaklęć, a każde z nich ma pięć poziomów. Z każdym kolejnym czary stają się potężniejsze. Im więcej PD zostanie przeznaczone na umiejętności Woli, tym potężniejsze będą zaklęcia niższego poziomu, a ładowanie czarów wysokiego poziomu będzie odbywać się szybciej.

Wstrząs

zdolności

"Ogłusza wrogów i razi ich piorunem." Może zostać użyty jako czar obszarowy oraz jako pocisk skierowany na pojedynczy cel. Po użyciu jako czar obszarowy, wokół postaci rozchodzi się fala, chwilowo ogłuszając większość przeciwników, którzy znajdą się w jej zasięgu (nie działa przeciw potężnym wrogom). Pocisk zaś ma większy zasięg niż czar obszarowy, lecz mniejszy niż typowa broń strzelecka, jednakże wystarczający aby trzymać przeciwnika na odległość. Najlepiej używać do zatrzymania części wrogów, by można było zająć się resztą.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia; czar ukier. Obrażenia obszarowe
1 450 150.0 102.0
2 2700 450.0 300.0
3 16200 900.0 600.0
4 64800 1800.0 1200.0
5 194400 3600.0 2400.0

Inferno

zdolności

"Pali przeciwników magicznymi płomieniami." Podobnie jak wstrząs, czar może zostać użyty obszarowo bądź jako pocisk. Pocisk jest szybki i ma całkiem porządny efekt odrzucenia przeciwnika. Inferno znajduje się gdzieś pomiędzy Wstrząsem, a Pchnięciem siły. Co prawda Wstrząs jest lepszy, za to ten czar jest dużo efektowniejszy.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia; czar ukier. Obrażenia obszarowe
1 350 120.0 78.0
2 2100 360.0 240.0
3 12600 720.0 480.0
4 50400 1440.0 960.0
5 151200 2880.0 1920.0

Kontrola czasu

zdolności

"Spowalnia upływ czasu wokół Bohatera lub zwiększa jego szybkość. Umożliwia również natychmiastową teleportację w pobliże przeciwnika i, na wyższych poziomach, obalenie go." W efekcie otrzymujemy możliwość spowolnienia czasu. Może być przydatna do naładowania czaru na wyższy poziom albo do przymierzenia się z broni strzeleckiej. Czar na dłuższą metę nieprzydatny. Jedynie jego pierwszy poziom może przydać się jako obrona.

Poziom Koszt doświadczenia Odległość do celu Czas trwania; czar obsz.
1 600 10.0 4.0 s
2 3600 10.0 6.0 s
3 21600 10.0 9.0 s
4 86400 10.0 12.0 s
5 259200 10.0 15.0 s

Ostrza

zdolności

"Magiczne miecze, które przebijają przeciwników." Dają całkiem porządne obrażenia w formie pocisku, ale to wszystko. Nie ma żadnych efektów dodatkowych, co czyni ten czar bezwartościowym. Nie ma on nic, czego nie posiadałaby broń strzelecka, która jest w stanie zrobić jeszcze więcej.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia; czar ukier. Obrażenia obszarowe
1 450 180.0 60.0
2 2700 540.0 135.0
3 16200 1080.0 216.0
4 64800 2160.0 360.0
5 194400 4320.0 540.0

Wir

zdolności

"Powoduje powstanie silnych wichur, które unoszą wszystko, co nie jest przybite do podłoża i ciska tym na wszystkie strony, raniąc przy tym wrogów. Wir może porwać jednego z wrogów i uderzyć nim w jego kamrata, zadając obu obrażenia." Brzmi obiecująco, ale w praktyce czar jest całkowicie nieprzydatny.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia; czar ukier. Obrażenia obszarowe
1 400 90.0 60.0
2 2400 270.0 180.0
3 14400 540.0 360.0
4 57600 1080.0 720.0
5 172800 2160.0 1440.0

Chaos

zdolności

"Dezorientuje przeciwników – przestają oni walczyć i zachowują się nieobliczalnie. Mogą nawet zaatakować swoich sojuszników." Prawdopodobnie jak w innych grach z podobnych efektem, ten czar jest całkowicie bezwartościowy. Największym problemem jest to, że istnieje tylko szansa, że przeciwnik zostanie rozproszony, a całość i tak nie trwa zbyt długo.

Poziom Koszt doświadczenia Czas trwania; czar ukier. Czas trwania; czar obsz.
1 600 5.0 s 3.0 s
2 3600 10.0 s 6.0 s
3 21600 15.0 s 9.0 s
4 86400 20.0 s 12.0 s
5 259200 25.0 s 15.0 s

Pchnięcie siły

zdolności

"Uderza w przeciwników potężną, niewidzialną siłą, ciskając ich na ściany lub zrzucając z urwisk." Czar obszarowy jest całkiem efektywny, jeśli chodzi o odrzucenie przeciwników, kiedy Bohater jest otoczony, a pocisk ma podobne działanie do broni strzeleckiej – zadaje obrażenia i odrzuca przeciwnika. Nie jest to bardzo zła zdolność, ale są inne sposoby, aby osiągnąć taki sam efekt bardziej użytecznymi zdolnościami.

Poziom Koszt doświadczenia Obrażenia; czar ukier. Obrażenia obszarowe
1 300 72.0 48.0
2 1800 225.0 150.0
3 10800 450.0 300.0
4 43200 900.0 600.0
5 129600 1800.0 1200.0

Wskrzeszenie umarłych

zdolności

"Tworzy duchy, które walczą po stronie Bohatera." Wydawać by się mogło, że czar, podobnie jak Chaos, będzie całkowicie bezwartościowy – nic bardziej mylnego! Nie wymaga on zabijania kogokolwiek, aby zadziałał. Nie można oczekiwać, że te słabe duchy pomogą w zadawaniu obrażeń, ale za to doskonale rozpraszają przeciwników, co pozwala np. zająć dobrą pozycję do ataków na odległość.

Poziom Koszt doświadczenia Przywołane cienie Czas trwania
1 600 2.0 s 8.0 s
2 3000 3.0 s 12.0 s
3 18000 4.0 s 18.0 s
4 72000 4.0 s 25.0 s
5 216000 5.0 s 35.0 s

Polecany rozwój dla początkujących:

  • Wskrzeszenie umarłych (Wola)
  • Style zręczności (Umiejętność)
  • Style brutalne (Siła)
  • Wstrząs (Wola)
  • Wstrząs poziom 2 (Wola)

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...