Człowiek i Smok

4 minuty czytania

Forma smoka

człowiek i smok

Jako Smoczy Rycerz zostałeś obdarzony (niektórzy powiedzieliby "przeklęty") umiejętnością zmiany kształtu z człowieka w smoka. Jednakże, jako istota naziemna, twój ludzki awatar ma wystarczająco siły oraz pozwala ci odkrywać miejsca, które po prostu nie byłyby dostępne dla ogromnej bestii. Ale zmień się w smoka, a niebo stanie przed tobą otworem. Leć i zobacz świat z wysokości, pośród chmur oraz podróżuj szybko z miejsca na miejsce.

Niektóre lokacje są trudno, jeśli w ogóle, dostępne dla ludzi, więc zmiana ze smoczej na ludzka formę i odwrotnie daje ci możliwość zwiedzania zarówno najwyższych szczytów, jak i najgłębszych lochów Rivellon.

Świat Divinity II został zaprojektowany w sposób, by czuć przestrzeń – poruszanie się w trzech wymiarach w powietrzu daje całkiem nowe doświadczenia. Chcesz zbadać tamte szczyty gór? Leć tam jako smok i zmień się w człowieka, by zwiedzać na piechotę!

Walka jako smok

człowiek i smok

W taki sam sposób, w jaki twoja ludzka forma walczy z wrogami na ziemi, jako smok zmierzysz się ze śmiercionośnymi przeciwnikami w powietrzu. Więc musisz być świadom otaczających ciebie niebezpieczeństw, które mogą się zbliżyć z każdej strony, również z góry i dołu. Pod postacią smoka zdobędziesz doświadczenie za zabicie wrogów tak jak ludzka forma oraz będzie można rozwinąć różne umiejętności.

Walka smokiem opiera się na taktycznym użyciu ataków zasięgowych, zwykle ognistych, ale masz również dostęp do szerokiej gamy innych użytecznych umiejętności, np. leczenie czy umiejętność tarczy.

Twoja metoda walki musi być dostosowana do sposobu, w jaki grasz, do tego, jaki jest cel – mobilny czy nieruchomy. Pozbycie się wrogich wież wymaga różnych taktyk uniku, walka z innymi latającymi kreaturami również, ponadto musisz się nauczyć, jak szybko reagować na różne sytuacje w bitwie, które mogą się odwrócić – mogą przybyć posiłki do obozu wroga lub może on użyć specjalnych umiejętności. Broń się przeciw wieżyczce, która sprawnie cię ostrzeliwuje z jednej strony, w czasie gdy wrogi smok krąży nad tobą, starając się znaleźć uchybienie w twoim pancerzu.

Taktyczna smocza walka dostarczy fantastyczną grywalność dla fanów RPG, z akcją w 3d oraz możliwością zwiedzania świata Rivellon z unikalnej perspektywy.

Jak by nie było, kto choć raz w życiu nie chciał zionąć ogniem na swoich wrogów?

Walka jako człowiek

człowiek i smok

Świat Rivellon to zdradzieckie miejsce i ci, którzy chcą stąpać ścieżką bohaterów, powinni być dobrze przygotowani na ciele i duchu, jako że wyzwania przed nimi stojące w ich epickiej wędrówce sprawdzą siłę zarówno umysłu, jak i ramion.

Twoja ludzka postać dzieli ducha z potężnym smokiem, w którego możesz się zamienić, ale nie znaczy to, że forma naziemna jest słabsza. Ludzka rasa w Rivellion wiele razy udowodniła, że potrafi najlepiej się przystosować ze wszystkich form życia na planecie.

W miarę postępów w grze wzrośniesz w doświadczeniu, pewne cechy ludzkiej formy wzrosną w siłę i moc. Każda z nich wzmocni inne umiejętności, co pozwoli ci na przystosowanie dyscyplin do swojego typu grania.

Twoje główne atrybuty to: Witalność, Dusza, Siła, Zręczność oraz Inteligencja. To są źródłowe cechy charakteru, które z kolei wzmacniają inne, np. Zwiększony Refleks. Ale więcej o tym, później.

Możesz także zróżnicować zestaw umiejętności, co pozwoli w przyszłości na redefiniowanie oraz poszerzanie doświadczeń z gry, może też pomóc przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę. Dalej jest spis niektórych umiejętności dostępnych w grze.

Na przykład, powiedzmy, że jesteś graczem, który lubi walkę w zwarciu – bardzo przydatna jest ta umiejętność:

Berserker

Berserker robi to, co można się po nim spodziewać: niczym wściekły barbarzyńca rzucasz się w wir walki. Najprawdopodobniej każde zagrożenie zostanie wyeliminowane, ale pamiętaj, że amok odwraca twoją uwagę od obronny na czas jego trwania.

Czy ewentualnie wolisz dać wrogów pod ostrzał przed natarciem?

Wybuchowa Strzała

Najrzadsze ze strzał są pewnie najpotężniejsze. Ekstremalnie niebezpieczne w rękach łuko-maniaka piromana – absolutnie przerażające w rekach zdolnego łucznika – te strzały eksplodują przy uderzeniu, nie tylko zmieniając delikwenta w krwawe puzzle, ale też rozszarpuje tych znajdujących się bliżej celu.

Ognista zemsta nie wystarczająca dla ciebie? A może tak dodać trochę poniżenia do twojego arsenału?

Polimorfia

Wyobraź sobie dwóch dzikich nieumarłych wojowników, którzy dzierżą wyszczerbione miecze, a na nich twoje imię. Stawienie czoła dwóm takim wrogom na raz może być trudniejsze niż sobie wyobrażasz. Na szczęście masz w zasięgu ręki zaklęcie polimorfi, które szybko zmieni ich w biedronkę. To na pewno ułatwi ci życie, a ich skróci.

Potrzebujesz wsparcia? Wezwij widmowego giermka, który zniszczy twoich przeciwników, podczas gdy ty będziesz stać w oddali...

Nekromancja

Duchy to niespokojne stworzenia. Straszne z wyglądu, nawiedzają nas, wzbudzają w nas strach. Więc jakiś mag pomyślał raz: dlaczego by ich nie wezwać, by nam pomogły w bitwie? I była to mądra myśl, ponieważ od tamtego czasu wielu czarodziei potraktowało swoich wrogów ostatecznym koszmarem, z którego nigdy się już nie obudzili.

Ale jeszcze bardziej zabawne od zabicia wroga gołymi rękami jest zmuszenie ich do wykonania brudnej roboty za ciebie!

Urok

Zupełnie jak zaklęcie polimorfi, urok to sposób na zmniejszenie ilości przeciwników, którzy chcą swoje ostrza wbić w twoją czaszkę. Zaklęcie uroku nie unieruchamia przeciwników, zmieniając ich w biedronkę, ale nastawia ich przeciw sobie, więc ranią się wzajemnie, a nawet zabijają zanim czas efektu upłynie.

Taktyka nie działa tak jak powinna? Być może czas się odrobinę wycofać i wylizać się z ran, użyć zawsze przydatnego zaklęcia leczącego:

Uzdrowienie

W walce – ucierpisz. Ale nie martw się, to proste zaklęcie leczące wyleczy każdą twoją ranę, jak woda gasi ogień – zostawiając twoich wrogów z myślą, dlaczego ich broń nie zadaje żadnego efektu.

Po co jednak brudzić sobie dłonie walką, kiedy możesz przemknąć obok większych wrogów unikając nieprzyjemności...

Krycie się w Cieniu

Machanie szerokimi toporami, zakładanie ciężkiego pancerza, rzucanie zaklęć, gdy strzały latają nad twą głową, staranie się oddania celnego strzału, kiedy ryczący troll z morderczym spojrzeniem napiera na ciebie... walka to wyczerpujący biznes. Dlatego niektórzy preferują uniknąć jej od czasu do czasu, stać się jednym z cieni, zostać niewidocznym dla gołego oka. Ponieważ dlaczego chciałbyś odbyć problematyczną walkę, kiedy możesz po prostu wyminąć nieświadomych przeciwników?

Więc nawet z tą użyteczną umiejętnością – wybraną z dziesiątek, które oferuje Divinity II – możesz łatwo zauważyć jak twoja postać może być delikatnie formowana w awatar, jaki sobie życzysz, jak twój bezpośredni wybór umiejętności pokieruje doświadczeniami płynącymi z gry oraz jak decyzje wypływają na twą historię. Będzie to epicka opowieść o potężnych, brutalnych mieczach, czy o demonicznie przebiegłych mistrzach kreujących świat wedle własnych podstępnych zachcianek... a może będzie to ich mieszanka oraz wielu, wielu innych...?

Źródło: divinity2.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...