Złamana Dolina
Jeżeli kiedykolwiek będziesz przemierzał piękny krajobraz Rivellonu, prawdopodobnie znajdziesz się w Złamanej Dolinie. Pomimo nazwy, jest to najbardziej sielankowy i spokojny obszar, gdzie często mówi się: “nie rób tego dziś, co możesz zrobić jutro”.
Ale uważaj – ci, którzy nie doceniają mieszkańców doliny lub ich znieważą, nazywając leniwymi, będą w szoku. Tutejsi ludzie mogą być spokojni i pozbawieni poczucia pośpiechu w swoim codziennym życiu, lecz raz urażony mieszkaniec doliny jest śmiertelnym wrogiem i, jeżeli pragniesz zachować życie, powinieneś chcieć zdobyć w tej krainie niczego więcej prócz przyjaźni.
Wioska Złamanej Doliny
Azyl zarówno dla dobrych i szalonych. Wioska w Złamanej Dolinie jest zaskakująco spokojnym miejscem do odwiedzin, szczególnie mając na uwadze jej rolę w konflikcie pomiędzy smokami a ludźmi. Wielu podróżujących kupców nazywa ją swoim domem, który naturalnie jest istotnym miejscem dla dużej liczby bandytów poszukujących ciężkich sakiewek. Na szczęście lokalne służby słyną z braku tolerancji dla złodziejstwa. Pomimo, że trzeba mięć tu wciąż oczy szeroko otwarte, Wioska Złamanej Doliny jest naprawdę bezpiecznym miejscem na spędzenie czasu.
Pobliski obszar to także główne miejsce urzędowania podstępnej rasy goblinów – niegodnych zaufania istot, które wciąż utrzymują lokalne służby w gotowości. Przyszli i aspirujący czempioni regularnie podróżują w te strony, by zdobyć cenne goblińskie serca jako trofeum i móc skosztować sławnego lokalnego piwa. Często kierują nimi oba pragnienia.
Zainteresowanych lokalnymi tradycjami i mitologią z pewnością zaciekawi fakt, że Lovis, jeden z największych Smoczych Jeźdźców w historii Rivellonu, nazywa Złamaną Dolinę swoim domem. Zarówno odwiedzający dolinę, jak i jej mieszkańcy, szepczą o jego dokonaniach i przyozdabiając legendę rycerza, mieszając w niej fakty z fikcją.
Fiordy Orobaskie
Fiordy Orobaskie są bardzo ważnym obszarem dla zeppelinowego handlu w Rivellon, jednak nie oznacza to, że jest to bezpieczne miejsce.
Kolonia latających goblinów powoduje, że żaden podróżnik nie może czuć się bezpiecznie z dala od murów obronnych lub bez potężnej eskorty, ale również oznacza to, że labirynty lochów i jaskiń pod powierzchnią są całkowicie nie odkryte i nieoznaczone na mapach. To kusząca nagroda dla wielu naiwnych lub niedoświadczonych poszukiwaczy, z których większość stanowi łatwą ofiarę dla dzikich drapieżców...
Pijani poszukiwacze przygód, zachęceni przez słodkie słowa gości tawern i jeszcze słodsze ale, często poprzysięgają zemstę podziemnym wrogom – perspektywa bogactwa i sławy może spowodować, że nawet najrozsądniejszy człowiek zaryzykuje życie w katakumbach, podczas gdy podstępni zleceniodawcy z chęcią zaopiekują się ich dobytkiem, kiedy ich nowi najemnicy będą wykonywać zadanie...
Dalekoblask
Dalekoblask jest pilnie strzeżoną tajemnicą, znaną wszystkim Pogromcom. Jest to miejsce ich inicjacji do organizacji, gdzie najpotężniejsi z wojowników zbierają się, by podzielić się swoimi umiejętnościami, wiedzą oraz by trenować nowe pokolenia bohaterów. Znajdują się tu niezliczone zastępy herosów opiewanych w legendach i mitach. Osławieni przez mieszkańców i poszukiwaczy przygód Rivellonu, ci, którzy rzekomo odwiedzili tajemniczy Dalekoblask lub nawet znają kogoś kto tam był, często dostają kilka kolejek ale za swoje opowiastki o tym mistycznym miejscu. Wiele historii mówi o mistrzach sztuk tajemnych, uczących nadnaturalnych mocy każdego, kto tego pragnie i jest wystarczająco silny – mocy władania śmiercionośnymi broniami z nadludzkimi zdolnościami lub niesamowitą tajemną wiedzą, która pozwala na skierowanie żywiołów przeciwko wrogom.
Najbardziej przerażające ze wszystkich plotek wypowiadane są wyłącznie w szemranych gospodach. Podobno Pogromcy mogą zyskać zdolność wglądania w umysły innych i czytania prywatnych myśli oraz pragnień. Jest to również forma straszenia dzieci – Jeżeli nie będziesz dobry, Pogromca przeczyta twoje myśli i przyjdzie zabrać cię do więzienia!
Wyspa Strażników
Wyspa Strażników, miejsce przesiąknięte mitami i szacunkiem, do dziś mieści w sobie największą Wieżę Bitewną wszech czasów. Kiedyś dowodzona przez legendarnego maga Maxosa, dziś jest splugawionym miejscem, od kiedy mroczny nekromanta nazwał ją swoim domem, przyprowadzając do siebie wszelaki rodzaj mrocznych istot i artefaktów oraz zło, które często towarzyszy takim fascynacjom. Sama wyspa jest przepełniona naturalną, tajemniczą magiczną mocą.
Legendy głoszą o uskrzydlonych istotach, które dotrzymują kroku nawet najszybszym powozom, pojawiających się i znikających na polu widzenia, posługując się okropnym językiem mlasknięć i westchnień, by zniknąć, gdy skieruje się na nie promień światła. Bitewna Wieża Wyspy Strażników jest potrójnie przeklęta, jako miejsce przebywania tak demonicznym potworów i obwinia się ją za wszystkie niepowodzenia i potworności na okolicznych ziemiach.
Wieża Lovisa
Kiedyś wspaniała Wieża Bitewna, wieża Lovisa jest teraz kakofonią starożytnych sztuczek, pułapek i zagadek – niektóre są widoczne, inne ukryte przed oczami. Nie jest to miejsce, które powinien infiltrować złodziej – pomimo plotek na temat skarbców wypełnionych po sufit przez bezcenne artefakty z poprzedniej epoki.
Nie wszyscy ci, którzy zginęli z powodu pułapek Lovisa, pozostali w świecie duchów, jednakże nieliczni mówią, że niektórzy wciąż przemierzają komnaty wieży spowite ciemnością z resztkami mięsa na kościach i zemstą jako jedyną motywacją, która pozostała w ich rozerwanej świadomości.
Świątynia Maxosa
Świątynia Maxosa sprawdzi zarówno wytrzymałość, jak i mądrość każdego, kto odważy się bezprawnie wkroczyć do jej sal. Jest to wspaniała i starożytna budowla, której atmosfera przepełniona jest zdradą i rozkładem. Przygnębiające poczucie straty, ale również ogromna siła, wypełnia tych, którzy najbardziej narażają się w wielkiej bibliotece, schronieniu dla antycznej i zakazanej wiedzy zamkniętej w wielkich tomach mocy. Powiada się, że ci o słabym umyśle nie mogą długo wytrzymać przy takiej literaturze bez popadnięcia w szaleństwo.
W świątyni Maxosa mieści się ostatnia śmiertelna pułapka – Wieczny Labirynt – jak sama nazwa wskazuje rozległy labirynt, który na zawsze posiadł wiele istnień.
Na każdym rogu istnieje szansa na spotkanie obecnego właściciela świątyni w jego legowisku – upadłego Smoczego Jeźdźca Amdusiasa. Jak był kiedyś słaby, gdy usiłował zostać bohaterem, tak silny jest dziś, doprowadzony do szaleństwa przez poczucie zemsty i rozpaczy.
Aleroth
Największe miasto w Rivellon, Aleroth, jest nazywane potężnym bastionem nadziei i marzeń, ale również stolicą zdrady oraz zgnicia, w zależności z kim rozmawiasz.
Prócz kwatery głównej potężnych Czempionów, znajdziesz tam znaną i legendarną Fontannę Źródła. Niegdyś słynęła ze swych robiących wrażenie mocy, od dawna jednak już osłabionych. Znak zarówno siły, która ma nadejść, jak i zarazy, która spowodowała gnicie centrum miasta w poprzednich latach...
Aleroth musi zostać odwiedzone chcąc zyskać kilka doświadczeń i postarać się z niego ujść z życiem, by móc stworzyć własne opowieści o tym imponującym miejscu.
Nikt nie jest gotów na to, co cię tam czeka.
Źródło: divinity2.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz