Informacja prasowa
Już 31 sierpnia do księgarń trafi powieść „Prawo do życia” Denisa Szabałowa, kontynuacja bestsellerowego „Prawa do użycia siły”. Fani Uniwersum Metro 2033 i miłośnicy militariów z niecierpliwością czekają, by powrócić do świata pełnego mutantów, anomalii i niewyjaśnionych zjawisk oraz poznać dalsze losy Daniły Dobrynina. Autor – pasjonat wojskowości – i tym razem postawił na stuprocentowy realizm przejawiający się w języku, taktyce oraz sprzęcie, którego używają bohaterowie, walcząc o prawo do życia.
Zapewne większość z was doskonale zna trzecią część serii "Wiedźmin" oraz umieszczoną w niej mini-grę "Gwint". Być może pamiętacie też, że podczas tegorocznych targów E3 studio CD Projekt RED poinformowało, że samodzielna wersja "Gwinta" jest w produkcji, a zamknięte beta-testy tytułu rozpoczną się we wrześniu bieżącego roku. Niestety plan okazał się niemożliwy do wykonania, a betę trzeba jednak przesunąć.
Południe i południowy wschód Afryki jest krainą pełną potężnych wojowników. Zulusi, Masajowie, Kikuju, Ngoni to nazwy budzące strach w sercach każdego, kto je usłyszy. Opowieści o ich strasznych wojnach, o Wielkim Rozproszeniu albo o Wyniszczeniu Ludu Kuavi to wciągająca lektura i fascynująca podstawa do napisania ekscytującej powieści o epickich proporcjach, w stylu "Gry o tron". Jednak czego boi się nieustraszony wojownik? Jakie kreatury mieszkają w jego wyobraźni? Jakie potwory można spotkać na terenie Afryki Wschodniej?
Smoki mogą wreszcie wyjść z ukrycia, bowiem nadszedł czas na podsumowanie naszej dotychczasowej ankiety. Przypominamy, że pytaliśmy w niej o najlepszy sposób na pokonanie ziejących ogniem bestii. Która metoda okazała się dla was najodpowiedniejsza?
Raptem pięć opcji na pewno nie mogło zaspokoić waszych ambicji, ale trzeba przyznać, że wśród dostępnych odpowiedzi tylko jedna była tą, którą wybieraliście najczęściej. Jaka metoda okazała się najskuteczniejsza?
Konkursy o książce "Onikromos" i "Wiatrogon aeronauty" zakończone. Prezentujemy wam prawidłowe odpowiedzi oraz oczywiście zwycięzców – serdecznie wam gratulujemy!
"Onikromos" odpowiedzi:
- Paweł Matuszek napisał dotychczas 2 książki.
- Paweł Matuszek za dzieło "Kamienna Ćma" został nominowany do nagrody Im. Janusza A. Zajdla.
- Paweł Matuszek nie był redaktorem naczelnym pisma "Magia i miecz".
Zwycięzcy:
- Oskar J. z Krakowa
- Łukasz L. z Włocławka
- Robert K. ze Świętochłowic
"Steam Works: Wiek Pary" to gra autorstwa Alexa Churchilla wydana przez Wydawnictwo Baldar i przeznaczona dla od 2 do 5 osób. Gracze wcielają się w niej w naukowców, inżynierów i konstruktorów, wymyślających nowe, napędzane kołami zębatymi, parą bądź prądem maszyny. Ten, kto spisze się najlepiej, dostanie oficjalny tytuł Nadwornego Wynalazcy Jej Królewskiej Mości.
Na całość składa się główna plansza, drewniane figurki postaci, planszetki graczy, duża sterta rozmaitych kafelków oraz nieco mniejsza różnych żetonów. W trakcie zabawy w "Steam Works" akcje wykonuje się na przemian, by dobierać nowe kafle, budować i rozbudowywać maszyny bądź korzystać z już istniejących, a wszystko po to, żeby ostatecznie zdobyć jak największą liczbę Punktów Prestiżu (PP). Jak to wygląda w praktyce?
Jakiś czas temu Internet obiegła informacja, że zbliżają się czasy, w których gracz będzie mógł spojrzeć oczami Geralta z gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Mowa oczywiście o projekcie First person mode, będącym modyfikacją, pozwalającą na pierwszoosobową rozgrywkę. Udogodnienie autorstwa niejakiego SkacikaPL jest już dostępne do pobrania.
Ciemność. Zawsze mi mówiono, że to nasz „przyjaciel”. Otula nas do snu i sprawia, że dzięki niemu czujemy się dobrze, a nawet bezpiecznie. Uczono mnie, że w ciemności nic się nie czai, a wszelkie „widoki”, jakie w niej obserwujemy, to wymysł naszej wyobraźni. Ciemność to przyjaciel. Ale na wszelki wypadek jednak warto mieć przygotowaną lampkę, aby to, co jest „wymysłem” naszej wyobraźni, nas nie skrzywdziło. Tak jak w przypadku "Kiedy gasną światła".