Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

O planach studia CD Projekt RED

Dodał: , · Komentarzy: 2

CD Projekt Red przyzwyczaiło nas do tego, że w czasie swoich prac woli się skupiać nad jednym tytułem, który będzie dopieszczony do granic możliwości. Może trochę przesadziłem z tym stwierdzeniem, bo "Wiedźmin 2" ze względu na kilka niedoróbek nie był grą idealną, ale twórcom udało się stworzyć tytuł, który przyczynił się do sukcesu firmy. Ostatnie informacje pochodzące z Warszawy trochę zaskakują, bo według nich REDzi pracują aktualnie nad pięcioma tytułami.

wiedźmin 2, triss merigold

Brzmi nieźle. To jednak nie koniec informacji, bo Adam Badowski, dyrektor zarządzający CD Projekt RED oraz Michał Platkow-Gilewski, szef marketingu studia, powiedzieli, że dwa z powstających tytułów będą wysokobudżetowymi produkcjami, których premiera przewidziana jest na 2014 i 2015 rok. Będą to multiplatformowe gry, które prawdopodobnie trafią na konsole nowej generacji.

Pierwszy z tych tytułów ma być grą RPG osadzoną w zupełnie nowym świecie. Na temat drugiej produkcji nie zdradzono nic, ale intuicja każe przypuszczać, że będzie to trzecia część przygód Geralta, którego historia jeszcze się nie zakończyła.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Od dobrych kilku lat starają się nam wmówić, że rynek gier na komputery osobiste powoli umiera i nie warto już w niego inwestować. Wielu developerów traktuje PC jako mniejsze zło, siedlisko marginesu i cwaniaczków, którzy tylko wypatrują okazji, aby położyć ręce na cudzej własności intelektualnej, grabiąc twórców z owoców ciężkiej pracy. Utarła się tendencja, że jeżeli chce się zarobić na tej platformie, trzeba implementować bajońskie zabezpieczenia i prowadzić politykę ograniczonego zaufania wobec graczy. Cóż, to przecież oczywiste, że powodem kiepskiej sprzedaży gier jest piractwo, a nie lenistwo, lekkomyślność czy brak odpowiedniej jakości, nieprawdaż?

wiedźmin 2

Dlatego sukces CD Projekt RED jest tak słodki i wprowadza w dobry nastrój. Studio, które traktuje konsumentów z należnym szacunkiem (jak partnerów, a nie niczym potencjalnych złodziei) i kładzie nacisk na dostarczenie im produkcji najwyższej klasy (choć jest kwestią otwartą, czy naszym rodakom się to udaje), ukazało, że można liczyć na satysfakcjonującą sprzedaż, jeżeli przestrzega się pewnych kluczowych wartości. Jak bowiem informują twórcy, w niecały rok od swojej premiery, „Wiedźmin 2” sprzedał się dokładnie w liczbie 1.110.055 egzemplarzy, co automatycznie włącza go do grona gier, na które najchętniej wydawali swoje pieniądze gracze wykorzystujący komputery osobiste do elektronicznej rozrywki.

Mass Effect 3

Zgodnie z zapowiedzią do internetowych czeluści trafiła dziś reżyserska wersja zwiastuna CGI, promującego wyczekiwane „Mass Effect 3”. Dodatkowe 67 sekund materiału czyni go zdecydowanie pełniejszym i przyjemniejszym dziełem, co jednak niestety nie znaczy, że sceptycy poprzednich odsłon tej zajawki, zostaną teraz powaleni na kolana i zaczną całować po nogach jej twórców. Obyło się bez niespodzianek i większego zaskoczenia, co jedynie potwierdza, że BioWare zrobił sam sobie krzywdę decydując się na metodę ratalną.

mass effect 3

Nie pierwszy i nie ostatni raz. Nie pomaga też fakt, że pewne urywki zostały zaczerpnięte z pierwszego oficjalnego teasera „Mass Effect 3”. Wygląda na to, że materiał wyemitowany na Spike Video Game Awards 2010 był „zapowiedzią zapowiedzi zapowiedzi zapowiedzi”. Uch... pokrętna ta kanadyjska logika, ale zapewne wina innej mentalności i w sumie kto, co lubi. Tak czy owak, zwiastun w rozwinięciu.

Książki fantastyczne

Informacja prasowa

książki fantasy, dick, philip k, nieśmiertelność zabije nas wszystkich, drew magary, premiera 17 lutego

Nominowana da nagrody im. Philipa K. Dicka powieśc "Nieśmiertelność zabije nas wszystkich" Drewa Magary’ego jest już w sprzedaży, w związku z tym mamy dla Was fragment rozdziału ósmego książki pt. „Wszyscy się rozwodzą” oraz świeże opinie:

Ja sama z wielką chęcią sięgnęłam po Nieśmiertelność zabije nas wszystkich i nie zawiodłam się, bo książka prezentuje sobą bardzo dobry poziom i czyta się ją jednym tchem jako wielce zajmującą i wciągającą lekturę.
- Blog Dywagacje nad herbatą

Powieść Nieśmiertelność zabije nas wszystkich jest lekturą zmuszającą do myślenia i nie pozostawiającą czytelnika obojętnym. Chcąc nie chcąc musimy zająć stanowisko wobec roztaczanej przez Drew Magary'ego wizji. To książka, którą naprawdę warto przeczytać. Szczerze polecam!
- Fantasy Book

Gorąco polecamy lekturę!

Gra o tron

Stacja HBO nie pozwala narzekać na nudę miłośnikom sagi „Pieśni Lodu i Ognia” i w zgodzie ze swoją uświęconą polityką informacyjną, umieściła we wtorkowy poranek kolejny filmik, który przybliża wszystkim niecierpliwym widzom kulisy ekranizacji prozy George’a R. R. Martina. Tym razem najświeższy materiał skupia się na obsadzie i jej przemyśleniach związanych z pracą nad serialem. Jeżeli jesteście zainteresowani, jaka atmosfera panowała podczas zdjęć lub pragniecie usłyszeć kilka luźnych refleksji gwiazd tej produkcji, to pozostaje mi jedynie zaprosić Was do rozwinięcia wieści.

gra o tron

No i w sumie tyle mam do napisania, bo z pustego i Salomon nie naleje… Dobra, tylko jeszcze nadmienię, że wszyscy niezaintrygowani również powinni rzucić okiem na ten materiał, gdyż jak zwykle można tutaj znaleźć kilka świeżych ujęć z drugiego sezonu. Pomimo faktu, że wypowiadają się w nim jedynie popularne „stare wygi”, to nie zabrakło spojrzenia na nowych bohaterów, którzy mocno zagęszczą intrygę „Gry o tron”.

The Banner Saga

„The Banner Saga” – inwazja wikingów!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Czasem człowiek dusi się w ciasnych korporacyjnych boksach i pragnie być sobie samemu sterem, żeglarzem, okrętem. Historia zakręconej branży elektronicznej rozrywki zna wielu twórców, którzy porzucili ciepłe posadki u jednego z potentatów i postanowili zatańczyć ze zdradziecką dziewką Fortuną na własny koszt jako niezależne studio. Efekty takiego postępowania były różne jak daty otwarcia Stadionu Narodowego, a opasłe kroniki gier komputerowych widziały mnóstwo wzlotów i upadków. Chociażby Flagship Studios, który zakończył żywot w nędzy i smrodzie pogardy czy Runic Games, obecnie dzielnie roszczący sobie pretensje do korony gatunku hack'n'slash. Jak poradzi sobie trio uciekinierów z BioWare Austin i ich firma Stoick?

the banner saga

Arnie Jorgensen, Alex Thomas oraz John Watson, którzy niedawno w pocie czoła pracowali nad sukcesem „Star Wars: The Old Republic”, postanowili zrobić mały skok w bok i spróbować swoich sił w nowym gatunku. Ich autorski projekt, „The Banner Saga”, przeniesie nas do mrocznych czasów brutalnych skandynawskich wojowników, gdy wszystko było prostsze i zarazem piękniejsze.

Książki fantastyczne

Na drugi tom "Kronik Królobójcy" autorstwa Patricka Rotfhfussa przyszło nam czekać kilka długich lat. W końcu jednak się doczekaliśmy i nawet fakt podzielenia go w Polsce na dwie części nie zgasił naszych apetytów. Za zrecenzowanie obydwu z marszu wziął się nasz redaktor – krzyslewy. Czy jego ocena pokryje się z opinią redaktorów listy bestsellerów "New York Timesa", na której książka święciła triumfy? Zapraszamy do lektury recenzji (część pierwsza, część druga), aby się przekonać!

Dziękujemy wydawnictwu Rebis za dostarczenie egzemplarza recenzenckiego.

Fallout 2

FOnline – kurs języka Angel Script

Dodał: , · Komentarzy: 0
fonline 2238, wasteland 2155, angel script, kurs, janusz kunicki

Szeroko pojęty projekt FOnline, mający na celu stworzenie izometrycznego MMO w świecie "Fallouta", coraz bardziej dynamicznie się rozwija. Udział naszych rodaków w tym przedsięwzięciu jest faktem godnym odnotowania. Jeden z nich – Janusz Kunowski, biorący udział w pracach nad serwerem "Wasteland 2155" przeznaczonym właśnie dla FOnline, postanowił przygotować dla wszystkich zainteresowanych naprawdę gorący materiał. Jest to kurs języka Angel Script, pozwalający na naukę tworzenia przeróżnych modyfikacji "Falloutowego" świata. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż został on zrealizowany w formie filmików. W poszczególnych odcinkach, możecie krok po kroku odkrywać meandry posługiwania się tym językiem programowania. Dodatkowo, do każdej lekcji są dodane zadania, które pozawalają zamienić teorię w praktykę.

Komplet szczegółowych informacji znajdziecie tutaj.

Mass Effect 3

Jak BioWare obiecał, tak uczynił. Cierpliwie czekałem na ten dzień, gdyż po cichu liczyłem na ucztę dla ucha oraz oka. Zwiastun CGI „Mass Effect 3” trafił w końcu pod internetowe strzechy i równocześnie rozpoczyna finałowe odliczanie przed wyczekiwaną premierą gry. Obok kawy oraz dobrej kanapeczki, trzymajcie tygodniową dawkę kanadyjskiego patosu – cóż może być lepszego w ten pochmurny poniedziałek?

mass effect 3

Ech… wiele rzeczy, bo ten materiał jest klasyczną odmianą znienawidzonej „polityki jednego screena”. Czasem naprawdę nie rozumiem tego studia i jego ruchy tak mnie załamują, że mój maluczki rozumek nie ogarnia marketingowych zagrań panów z Edmonton. Widać jestem za głupi, aby to zrozumieć. Przykładowo, dlaczego, na miłość boską, kolejny raz kastrują smakowity i intrygujący materiał, który miał szansę wgniatać w fotel oraz budować gęsty klimat, starając się go sprzedać graczom trzy razy? Tak się nie robi, to nie uchodzi. BioWare chyba czerpało inspirację z ostatniego filmu Christophera Nolana, bo wszystko wskazuje na to, że teaser był „zapowiedzią zapowiedzi zapowiedzi” i na ostateczną wersję zwiastuna musimy poczekać do jutra. Jaki to ma sens? To jak kopanie pod sobą dołków.

Guild Wars 2

Ogłoszenie mówiące o tym, że w ten weekend odbyć się miały zamknięte beta-testy z udziałem prasy, wywołało niemałe poruszenie. Dostać się do grona szczęśliwców to jak wygrać na loterii, dlatego cała reszta wstrzymała oddech w oczekiwaniu na informacje i zdjęcia wprost z gry.

guild wars 2

Na szczegółowe informacje dotyczące tego, jak się gra, będziemy musieli jeszcze poczekać, ale ukazały się już pierwsze screeny wprost z bety. Trzeba przyznać, że jest dobrze. Ba, nawet bardzo dobrze! A wszystko dzięki serwisowi Gamespot, który skradł kilka obrazków i nie mógł się powstrzymać przed tym, by nie podzielić się nimi ze światem.

Wczytywanie...