Inne

…czyżby do „Knights of the Old Republic III”? Jestem przekonany, że pasjonaci komputerowych gier fabularnych daliby się pokroić za taką wiadomość i sprzedaliby młodsze rodzeństwo za możliwość pogrania w tę grę. Nie oszukujmy się, niemała część z nas patrzy dość sceptycznym okiem na zbliżający się wielkimi krokami projekt MMO i zakupi go raczej z czystej ciekawości, aby przekonać się, co nowego przyszykowali chłopcy z Edmonton niż z faktycznej ekscytacji.

star wars, old republic

No cóż, przynajmniej piszę za siebie, gdyż w przypadku wirtualnej rozrywki jestem zdecydowanym singlem, a kiedy banda Jedi zaprasza mnie na małą, staromodną orgię, uprzejmie odmawiam, czując jakieś wewnętrzne „fuj”, którego nie umiem logicznie wytłumaczyć. Co innego, jeśli telepatyczną propozycję małego rendez-vous składa Bastila Shan, wtedy rzadko odnajduję w sobie pokłady asertywności, aby ją jakoś kreatywnie spławić. Zresztą, chyba nie jestem tutaj odosobnionym przypadkiem.

Hola, hola… nie szarżuj tak Tokar, wstrzymaj swoje konie! Póki co, to tylko twoje chore domysły, spowodowane najzwyklejszą plotką, która gruchnęła chwilę po tym, jak Clint Hocking, dyrektor kreatywny firmy LucasArts, zaćwierkał o aktywnym poszukiwaniu specjalisty znakomicie poruszającego się po zdradliwych wodach „RPG z otwartym światem”.

Inne

Czeski zabawny, lecz trudny

Dodał: , · Komentarzy: 0

Od ostatnich wieści dotyczących ciekawej czeskiej gry Inquisitor minęło sporo czasu. Jednak prace nad tłumaczeniem wciąż trwają, chociaż znajdują się we wczesnym stadium bety, co oznacza minimum rok czekania, ale jednak warto. Po pierwsze jest to powrót do starego, dobrego rzutu izometrycznego, dobrze znanego z serii Diablo czy Wrót Baldura, trzy niezależne wątki i mroczne czeskie rysunki.

Można mieć tylko cichą nadzieję, że gra pojawi się również na rynku polskim, lecz o tym będziemy rozmyślać, gdy prace tłumaczeniowe zostaną zakończone, a ty czasem zapraszam do obejrzenia efektów dotychczasowej pracy poniżej i naszej galerii.

InquisitorInquisitorInquisitor
Deus Ex: Bunt Ludzkości

Futurystyczny prochowiec

Dodał: , · Komentarzy: 6
deus ex, moda, prochowiec, płaszcz

Moda, czy tego chce się czy nie, rządzi światem. Każda epoka miała swoje konkretne reguły odnoszące się do stroju. Dzięki ubraniom można wyrazić siebie i dać znać otoczeniu, co myślimy bez otwierania ust. Chociaż dzisiejsza moda może nas nieco przerażać i powodować konsternację, to przyszłość niesie kolejne zaskakujące modele.

Square-Enix odpowiedzialne za futurystyczny tytuł Deus Ex: Bunt Ludzkości stworzył linię ubrań promującą grę.

Największą uwagę przykuwa idealnie odwzorowany płaszcz Adama Jensena, bohatera gry, stworzony z wysokiej jakości materiałów. Wygląda całkiem gustownie i można pokazać się w nim na mieście, szczególnie, że już nadchodzi jesień. Poza tym w ofercie znajdują się koszulki, spodnie i bandana o już mniej wyszukanym kroju. Kolekcję można zakupić również w Europie, jednak w tej chwili sklep jest czasowo niedostępny, co ma się zmienić wkrótce.

Bachanalia Fantastyczne 2011

Warhammer Inwazja: Turnieje, pokazy oraz nauka gry

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Wraz z karcianą grą Warhammer Inwazja zanurz się w Stary Świat, który aż kipi od starożytnych waśni i gotuje się do krwawych wojen. Wrogowie i sprzymierzeńcy zmierzą się na polu bitwy, aby raz na zawsze położyć kres konfliktom i żyć w blasku wojennej chwały!

Jeżeli jeszcze nie słyszałeś o tej karciance, która przebojem wdarła się na polski rynek gier to podczas tegorocznych Bachanalii Fantastycznych będziesz miał szansę to nadrobić. W programie są pokazy a dla chętnych również nauka gry. Natomiast wszyscy ci, którzy już grają w Inwazję mogą spróbować swoich sił w turniejach: standardowym, parowym oraz drafcie.

Gra karciana Warhammer: Inwazja to gra dla dwóch osób, pełna zażartych zmagań, sprytnego zarządzania królestwami i epickich wypraw. Czy będziesz grać niezniszczalnymi, pamiętliwymi Krasnoludami, przebiegłym i elastycznym Imperium, czy też dzikimi, niszczycielskimi Orkami to już twoja decyzja!

Książki fantastyczne

Informacja prasowa

funki koval, wbrew sobie, okładka

Bohaterowie są zmęczeni. Poruszają się po omacku, w mroku kłamstw i półprawd. Nawet Funky, sklonowany za sprawą medycznych sztuczek drolli, zwraca się przeciwko sobie. On sam, jego sprzymierzeńcy i czytelnicy nie wiedzą, po czyjej stanąć stronie.

Pionki są rozstawione. Nikt nie jest pewny wygranej.

Maciej Parowski (ur. 1946) – polski pisarz, felietonista, scenarzysta komiksów, krytyk literacki i filmowy. Od 1982 roku kierownik działu literatury polskiej w „Fantastyce” (od 1990 w „Nowej Fantastyce”), w latach 1992-2003 również naczelny pisma. Obecnie v-ce naczelny „NF”. Prowadzi też krytyczny kwartalnik „Czas Fantastyki” (od 2004). Współautor scenariuszy komiksów: „Funky Koval” – wspólnie z Jackiem Rodkiem (rys. Bogusław Polch), „Wiedźmin” – wspólnie z Andrzejem Sapkowskim (rys. Bogusław Polch). Scenarzysta komiksów: „Planeta robotów” (1986/89 – rys. Jacek Skrzydlewski), „Naród wybrany” (1992, rys. Jarosław Musiał), „Burza” (1992, 2003 fragmenty – rys. Krzysztof Gawronkiewicz).

Jacek Rodek (ur. 1956) – w latach 80-tych XX wieku był jednym z założycieli magazynu „Fantastyka”, w którym początkowo był kierownikiem działu literatury zagranicznej, a następnie zastępcą redaktora naczelnego oraz redaktorem naczelnym magazynu "Komiks-Fantastyka". W kolejnych latach redaktor w wydawnictwach Orbita i Korona. Na początku lat 90-tych pomysłodawca i redaktor magazynu komiksowego magazyn "CDN". W 1993 roku założył Wydawnictwo MAG, którym kieruje do dziś. Początkowo wydawał gry fabularne i magazyny, jak „Magia i Miecz” (103 numery w latach 1993 – 2002) i „Fenix” (w wyd. MAG w latach 2000 – 2001). Obecnie specjalizuje się w beletrystyce fantasy i science fiction.

Eligium: Wybraniec

ELIGIUM – Wybraniec

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Frogster ujawnił dziś pierwsze dokładniejsze informacje oraz trailer, dotyczące nowego Fantasy MMORPG ELIGIUM – Wybraniec. Cinematic-trailer pokazuje zmagania grupy bohaterów z potężnym demonem:

Potężna twierdza wznosi się pod niespokojnym niebem, rozjaśniana uderzeniami wściekłych błyskawic. Odgłosy potężnej burzy towarzyszą zbrojnym, którzy przedzierają się ku murom fortecy. Czeka na nich cała armia straszliwych demonów, lecz są dobrze przygotowani. Powalają potwora za potworem, przebijając się przez ich zastępy. Kiedy grad płonących strzał zasypuje przerażających wrogów, a bitwa wydaje się być wygrana, słychać potężny ryk władcy demonów. Jego ciężkie kroki rozpalają kamieniste podłoże, a płomienie buchające z gardła wydają się pochodzić z samego dna piekieł. To on jest celem atakujących. Celem Wybrańca.

W ELIGIUM – Wybraniec gracze wcielą się w rolę tytułowego Wybrańca, który musi ocalić świat przed hordami demonów i uwolnić jego mieszkańców od strachu. ELIGIUM oferuje jednak znacznie więcej niż lochy i grupowe instancje pełne różnego rodzaju poczwar. To darmowe MMO odznacza się głębią i bogactwem możliwości, których nie powstydziłby się żaden przedstawiciel gatunku.

TERA: The Exiled Realm of Arborea

TERA – Gamescom Trailer i Screenshoty

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

W czasie, gdy wszyscy szturmują stoiska wystawców na targach Gamescom aby zobaczyć, co nowego w branży gier, firma Frogster tylko zaostrza apetyt, prezentując najnowszy trailer swojego MMORPG akcji- TERA.

logo, tera

Smoki, olbrzymie potwory i niesamowite sceny walki – wszystko to znajdziecie w najnowszym wideo, które przedstawia bezlitosny atak Argon na krainy świata TERA. Jednak nie wszystko stracone, możesz stanąć u boku innych śmiałków i razem stawić czoła nadchodzącemy złu, już w 2012 roku, kiedy to gra ujrzy światło dzienne.

Poza trailerem, Frogster prezentuje również szereg nowych screenshotów, którymi gracze mogą nacieszyć oczy, jeśli nie dali rady wybrać się na targi do Kolonii. Zarówno trailer jak i zrzuty ekranu znajdziecie w naszym nowym newsroomie.

Dzień Sądu

Dzień Sądu #2

Dodał: , · Komentarzy: 0

Podobno ważne są tylko te dni, których nie znamy, jednak ta nowina dowodzi zupełnie czegoś innego, ponieważ nadszedł drugi Dzień Sądu! Z tej okazji odbyły się huczne uroczystości, w których uczestniczyli redaktorzy obu serwisów – Trzynastego Schronu i Game Exe. Było naprawdę wspaniale, elfy przepięknie ozdobiły reaktor atomowy, krasnoludy wytoczyły beczki odpadów radioaktywnych i wszystko by się udało gdyby nie... pewne nieszczęśliwe wypadki.

dzień sądu, game exe, trzynasty schron

Zaczęło się od goblinów które ktoś wypuścił z klatki (nie będę wskazywał palcem), nie byłby to większy problem gdyby nie dobrały się do bomby atomowej. W normalnych warunkach pozbylibyśmy się ich za pomocą kilku kul ognia, jednak te małe kreatury dobrały się do detonatora. Trzeba było więc rozpocząć negocjacje. Oczywiście nie obchodziły nas ich żądania – w życiu byśmy nie dali im niziołków na obiad, one są dla naszej hodowli Szponów Śmierci. Niemniej jednak wysłaliśmy Wiktula jako negocjatora, razem z zaklęciem, które miało rozwiązać tą kuriozalną sytuację. Problem w tym że pomyliłem pergaminy i zamiast czaru dezintegracji, dałem mu.... przemianę w żuka gnojarza, którą zwykle używamy w ramach kar redakcyjnych.

Książki fantastyczne

Hugo 2011 rozdane!

Dodała: , · Komentarzy: 0
hugo 2011

Dziś w nocy poznaliśmy laureatów najbardziej prestiżowej nagrody, jaką można przyznać twórcom dziedziny science fiction i fantasy: Hugo. Nagrody rozdano w Peppermill Hotel (co jak co, ale pisarze na zachodzie chyba nie mają się najgorzej) w Nevadzie. Ceremonii przewodniczyli Jay Lake (w Polsce znany głównie jako autor "Próby Kwiatów") oraz Ken Scholes (którego polskich tłumaczeń jeszcze się nie doczekaliśmy) z boczną asystą Tima Powersa (na podstawie jego powieści powstali "Piraci z Karaibów: Na nieznanych Wodach", mowa o pozycji "Na dziwniejszych pływach"), Boris Vallejo<> (peruwiański ilustrator fantasy), Ellen Asher (mam nadzieję, że kiedyś będę mogła o niej coś napisać) oraz oczywiście George'a RR Martina (jego chyba nie trzeba przedstawiać) i Roberta Silverberga (autor cyklu "Planeta Majipoor" i wielu innych powieści wydawanych głównie w latach '90). Tegoroczna statuetkę zaprojektowała Marina Gelineau. Podoba wam się? Ciekawe, czy Hugo Gernsback byłby zadowolony z twórczości tegorocznych zwycięzców.

ArcaniA: Gothic 4

Zielone światło dla Arcanii

Dodał: , · Komentarzy: 6
jowood

Czarne chmury zebrały się nad JoWood już kilkanaście miesięcy temu. Niestety, problemy finansowe przerosły firmę na początku tego roku i ogłosiła upadłość. Tym samym wstrzymano produkcję nad rozszerzeniem dla Arcanii, Painkiller czy SpellForce.

Na szczęście dla graczy i pracowników korporacji pojawił się Nordic Games Holding, który przejął wszelkie franczyzy i prawa do tytułów. A co najważniejsze Klemens Kreuzer, główny menager, zapewnił, że planowana jest kontynuacja prac nad wstrzymanymi projektami, m.in. właśnie Fall of Setarrif czy Faith in Destiny.

Fakt wznowienia prac nad dodatkiem do SpellForce cieszy mnie bardzo, gdyż to tytuł, który posiada znaczną renomę i wciąż utrzymuje poziom. W przypadku Arcanii jestem pełen nadziei, że nowy szwedzko-austriacki zespół rozkręci sceptycznie przyjętą kontynuację gotyckiej serii i spróbuje utrzeć nosa Risen 2.

Wczytywanie...