W Two Worlds II nasza postać jest opisana za pomocą czterech parametrów: wytrzymałości, siły, celności i siły woli. Wartość początkowa każdego z atrybutów wynosi 5. Awansując na wyższy poziom, każdorazowo otrzymujemy 4 punkty do rozdysponowania. Nasza decyzja jest nieodwracalna – po dokonaniu wyboru i zamknięciu ekranu statystyk postaci, nie ma już możliwości żadnej zmiany.
Wytrzymałość
Bardzo istotny parametr, który powinien być rozwijany w przypadku wszystkich klas postaci. Wytrzymałość determinuje całkowitą ilość punktów życia oraz ogólną kondycję naszej postaci. Każdy zainwestowany punkt przekłada się na 80 dodatkowych punktów życia. Ta cecha pośrednio wpływa również na pojemność naszego ekwipunku, ponieważ warunkuje maksymalną ładowność naszej postaci. Każdy wydany punkt zwiększa dostępny limit o 2,75 kg. Jest to bardzo istotne zważywszy na fakt, że liczba „slotów” w ekwipunku nie jest w żaden sposób ograniczona, a każdy przedmiot zajmuje dokładnie jedno miejsce. Wartość tej cechy może być tymczasowo zwiększana poprzez odwiedzanie ołtarzy Throglina lub spożycie specjalnych eliksirów.
Siła
Cecha szczególnie ważna dla wojowników. Siła jest miarą tężyzny fizycznej naszej postaci. Wpływa na ilość fizycznych obrażeń, jakie możemy zadać za pomocą broni do walki wręcz (oprócz sztyletów i pochodni). Parametr ten determinuje również to, jak ciężki pancerz jesteśmy w stanie założyć. Wartość tej cechy może być tymczasowo zwiększana poprzez odwiedzanie ołtarzy Aziraala lub spożycie specjalnych eliksirów.
Celność
Cecha szczególnie ważna dla łuczników i skrytobójców. Określa ogólną sprawność ruchową naszej postaci. Wpływa na ilość fizycznych obrażeń zadanych za pomocą broni dystansowej, a także zwiększa dodatkowe obrażenia sztyletu przy użyciu umiejętności specjalnych. Warto zauważyć, że noszenie ciężkich pancerzy skutkuje procentowym zmniejszeniem wartości tego atrybutu. Określony poziom celności jest wymagany w przypadku noszenia lepszych kołczanów oraz łuków. Wartość tej cechy może być tymczasowo zwiększana poprzez odwiedzanie ołtarzy Yatholena lub spożycie specjalnych eliksirów.
Siła Woli
Cecha szczególnie ważna dla wszystkich magów. Reprezentuje wewnętrzną równowagę oraz zdolność do koncentracji myśli postaci. Siła woli determinuje ogólną ilość dostępnych punktów many. Każdy wydany punkt przekłada się na 50 dodatkowych punktów many. Ta cecha wpływa również na ilość dodatkowych obrażeń zadanych za pomocą ataków magicznych (1pkt. = 15 pkt. obrażeń). Określony poziom siły woli może być wymagany w przypadku noszenia lepszych lasek i szat dla magów. Wartość tej cechy może być tymczasowo zwiększana poprzez odwiedzanie ołtarzy Maliel lub spożycie specjalnych eliksirów.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz