Dungeon Siege II

Polska premiera Dungeon Siege II

Dodał: , · Komentarzy: 0

Z oświadczenia prasowego CD Projekt (wydawcy gry):

"Z przyjemnością informujemy, że zgodnie z zapowiedziami, od dziś w sklepach w całej Polsce dostępna jest rewelacyjna gra Dungeon Siege II! Kontynuacja jednej z najlepszych gier Action-RPG wszech czasów została wydana w polskiej kinowej wersji językowej, mieści się na 4 płytach CD, a jej sugerowana cena wynosi 129,90 PLN.

Dungeon Siege to kultowa gra, która w perfekcyjny sposób połączyła elementy RPG z dynamiczną akcją. Przez wielu uznawana jest za najlepszą tego typu produkcję od czasów Diablo II!

Fable: Zapomniane Opowieści

Trzecia porcja nowych wrogów w Fable

Dodał: , · Komentarzy: 0

Na serwisie RPG Vault możemy znaleźć trzecią już odsłonę cyklu przedstawiającego przeciwników, jakich spotkamy w dopiero co wydanej Fable: The Lost Chapters.

Tym razem możemy przeczytać, skąd w Albionie biorą się ożywieńcy. Bohaterami dzisiejszego odcinka są powstali w miejscach wszelakiej kaźni Undead oraz obdarzeni zabójczym krzykiem Screamers. Liczba mnoga użyta celowo – nie spodziewajcie się spotkań z nimi w ilości mniejszej niż horda.

Neverwinter Nights

NWN: Wywiad z Charliem Strossem

Dodał: , · Komentarzy: 0

BioWare opublikowało wywiad z Charliem Strossem, pisarzem, twórcą rasy githyanek i slaadów, a zarazem jest wielkim fanem Neverwinter Nights. W wywiadzie Charlie Stross mówi m.in. o swoich doświadczeniach związanych z Neverwinter Nights, o swoim podejściu do pisania fabuły dla gier komputerowych oraz o tym, nad czym obecnie pracuje.

Afterfall

Burżuazja – wywiad

Dodał: , · Komentarzy: 0

W najnowszym numerze Fallout Fraction pojawił się długi wywiad z koordynatorem świata, w projekcie Burżuazja – Piotrem "Kilanziomem" Kilanowskim. O to jego fragment:

- Zajmujesz się także tworzeniem mapy świata "Burżuazji". Czy mógłbyś opowiedzieć naszym czytelnikom, jak rozległy on będzie? I jak będzie ukształtowany?

- Świat Burżuazji jest ogromny. Wszerz będzie mniej więcej tak samo szeroki jak to co dawał graczom np. Fallout Tactics, czyli około 2200km. Wzwyż też nie jest mały i osiąga mniej więcej 1800km. Gdybym chciał podać miejsca które stanowią najodleglejsze punkty odniesienia na mapie naszego świata to powiedziałbym: Erfurt, Wiedeń, Talinn, Charków. Rozmiary mapy i teren jaki ona łapie sprawiają, iż gracz ma do czynienia w zasadzie z każdym rodzajem ukształtowania terenu jaki istnieje. Są równiny, góry, doliny, rzeki, jeziora, morza... dosłownie wszystko. Klimat też jest bardzo zróżnicowany. Mamy wszystko od wypalonego nuklearnym żywiołem pustkowia, gdzie temperatura nigdy nie spada poniżej 20 stopni, po znajdujący się na dalekiej północy lodowiec, gdzie z kolei gracz bez odpowiednich kombinezonów nie wytrzyma zimna.

Inne

Początek Scrub – polski projekt cRPG

Dodał: , · Komentarzy: 0

Nowo rozpoczęty polski projekt gry cRPG pod nazwą Scrub ma swoją stronę internetową . O to garść informacji o nim:

Nazwa naszej gry wzięła się od angielskiego słowa "scrub", które oznacza gęsto zalesiony obszar, busz. Nie jest to bynajmniej przypadkowa nazwa, bowiem pasuje ona do fabuły i ogólnego klimatu naszej gry.

Scrub będzie grą utrzymaną w mrocznym i tajemniczym klimacie, a widok będzie identyczny do tego z gry "Neverwinter Nights" . Postaramy się połączyć nowatorskie, niespotykane dotąd pomysły ze starymi i sprawdzonymi rozwiązaniami klasycznych gier cRPG. Gra będzie nastawiona na tryb Single Player, a to dlatego że stawiamy na wysoką grywalność i świetną fabułę.

Kolejną znaczącą różnicą będzie to, że gra jest projektem Open Source. Więcej wkrótce...

Heroes of Might & Magic V

Informacje o stronnictwach w HoMM V

Dodał: , · Komentarzy: 0

W dniu wczorajszym UbiSoft uchylił rąbka tajemnicy związanej z kolejnymi frakcjami, którymi będziemy mogli zagrać w Heroes of Might and Magic V. Oto czego się dowiadujemy:

"Na czele Lochu (Dungeon) stoją Mroczne Elfy, renegaci frakcji Sylvan. Dawno temu podpisali pakt z tajemniczym Faceless ("Bez Twarzy"), co zaskutkowało zatopieniem się całego narodu w ciemność i życiem w podziemnym świecie Ashan, gdzie buduje on miasta w ogromnych jaskiniach. Społeczeństwo Lochu bazuje na tajemniczości, intrygach, zdradzie i okultyźmie. (...)"

Dowiadujemy się także, że w piątej części będziemy mogli stanąć na czele stronnictw Academy i Sylvan, znanych z poprzednich gier cyklu. Już wkrótce powinniśmy wiedzieć więcej na temat kolejnych stronnictw z HoMM V.

Might & Magic: World of Xeen

Firma Ubisoft uruchomiła portal, przeznaczony dla wielbicieli gier z cyklu Might and Magic, w tym oczekiwanej piątej części strategicznej serii Heroes of Might and Magic. Strona ma być regularnie aktualizowana o nowe materiały – screeny, filmy, informacje i wywiady z twórcami.

Twórcy strony mają nadzieję, że stanie się ona podstawowym źródłem informacji dla wszystkich fanów, niecierpliwie oczekujących kolejnych gier ze świata Might and Magic. Poza tym można się z niej dowiedzieć wielu rzeczy o tym uniwersum, jego historii, geografii czy legendach. Portal dostępny jest pod tym adresem.

Fable: Zapomniane Opowieści

Premiera Fable: The Lost Chapters

Dodał: , · Komentarzy: 0

Zgodnie z zapowiedzią Microsoft'u,Fable: The Lost Chapters trafiła dzisiaj na półki amerykańskich sklepów. W Europie powinna się pojawić pod koniec tego tygodnia. Nie ma natomiast sygnałów ze strony polskiego potencjalnego dystrybutora gry, CD – Projekt, dotyczących jej wydania w naszym kraju. Na razie graczom pozostaje zatem korzystanie z wersji anglojęzycznej. A jest do czego siadać, bo Fable zapowiada się bardzo ciekawie. Więcej o tym tytule możecie się dowiedzieć na oficjalnej stronie gry. Możecie także odwiedzić malutki dział znajdujący się na stronie RPG Vault którym zobaczycie i przeczytacie o kilku przeciwnikach, z którymi można się spotkać w "Zaginionych Rozdziałach".

Neverwinter Nights 2

NWN2: Interfejs

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dowiedzieliśmy się, że póki co w sprawie interfejsu zapowiadanego na rok 2006 Neverwinter Nights 2 nie poczyniono szczególnych zmian (w stosunku do pierwszej części), o czym może świadczyć chociażby poniższa odpowiedź jednego z programistów: "Chciałbym, żeby sprawa interfejsu była rozwiązana za pomocą trzech opcji:

  • Maksymalny interfejs – wszystko jest pokazane
  • Minimalny interfejs – Tylko dane postaci (punkty życia)
  • Brak interfejsu – brak interfejsu ;)

Brian D.Lawson (programista NWN2): Na razie istnieje opcja całkowitego wyłączenia interfejsu za pomocą klawisza 'f'. Czy przyszłościowo zostanie to rozwiązane tak jak mówisz? Nie wiem..."

Wczytywanie...