Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Bloodlines 2 nadal powstaje

Dodał: , · Komentarzy: 0
vampire,bloodlines 2

Długa cisza nie zwiastuje najlepiej powstawaniu "Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2", stąd też Paradox postanowił tchnąć trochę nadziei w serca tych, którzy wciąż czekają na drugą część. Przypomnijmy, że po drodze skasowano nie tylko dotychczasowy efekt prac, ale zmieniono także wykonawcę oraz anulowano wszelkie zamówienia przedpremierowe. Czy będzie tylko lepiej?

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
vampire: the masquerade bloodlines 2

Seria “Vampire: The Masquerade – Bloodlines” wydaje się już na tyle przeklęta, że podczas jej produkcji nie może obejść się bez żadnych większych perturbacji. Po początkowej euforii związanej z wykupieniem praw do marki przez Paradox Interactive i informacji potwierdzającej, że Hardsuit Labs pracuje nad pełnoprawną kontynuacją kultowego cRPG, było już tylko gorzej. Ciągłe poślizgi premier czy innych ważnych dat, dyskusyjna jakość prezentacji na branżowych eventach, a także istotne odejścia najmocniej zaangażowanych osób, spowodowały że studiu podziękowano za współpracę i przekazano projekt w ręce innych osób.

Teraz Paradox Interactive ustami Fredrika Westera, szefa korporacji, zdradził, że “Bloodlines 2” było o włos od bezpowrotnego wyrzucenia do kosza. Firma po zrezygnowaniu z usług Hardsuit Labs uważnie wzięła pod lupę to, co studio do tej pory zrealizowało i kompleksowo analizowało, czy jest jeszcze sens wracać do tego projektu. Szczęśliwie, materiał okazał się na tyle przekonujący i dający jakieś nadzieje, że dano zielone światło do realizacji innemu developerowi.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Fala zwolnień w Hardsuit Labs

Dodał: , · Komentarzy: 1
vampire: the masquerade – bloodlines 2
Chodź, czas pokazać ci najstraszliwszą część nieśmiertelności – bezrobocie i życie na zasiłku

Jak można się było tego spodziewać, Hardsuit Labs, studio odpowiedzialne jeszcze do niedawna za wciąż oddalające się "Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2", dotknęła fala zwolnień. Niedawno informowaliśmy, że wydawca, Paradox Interactive, zleca produkcję gry nowemu, jeszcze nieujawnionemu zespołowi.

"Z wielką przykrością ogłaszam, że zostałam zwolnienia z mojej posady twórcy narracji (narrative designer) w Hardsuit Labs – razem z resztą zespołu odpowiedzialnego za narrację (i wieloma innymi). Całą czwórką szukamy nowych możliwości. Chciałabym podziękować wszystkim współpracownikom: deweloperom w HSL (dawnym i obecnym), każdej osobie zarządzającej zespołami, kontrahentom, aktorom głosowym – to oni sprawili, że studio było wspaniałym miejscem pracy. Jestem im bardzo wdzięczna. Proszę wspierajcie ich, kiedy tylko możecie. Jesteśmy zdruzgotani, ale damy sobie radę. Jestem wdzięczna każdemu, z kim pracowałam w HSL (i tym, którzy już wyciągnęli do nas rękę). Serio, tam byli jedni z najlepszych i najinteligentniejszych deweloperów w branży. Zjednoczcie przemysł growy.

napisała na Twitterze Anna C. Webster, była narrative designer w Hardsuit Labs
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
vampire the masquerade: bloodlines 2

Po początkowej euforii związanej z zapowiedzią kontynuacji kultowego “Vampire: The Masquerade – Bloodlines”, z tygodnia na tydzień otrzymywaliśmy informacje, które skutecznie temperowały nasz entuzjazm. A to fragmenty prezentujące dość drętwą i mocno budżetową rozgrywkę. A to cykliczne opóźnienia motywowane chęcią podszlifowania gry. A to roszady kadrowe i inne istotne odejścia ze studia Hardsuit Labs. Niestety, to nie koniec problemów projektu.

Wygląda na to, że wydawca tytułu stracił cierpliwość i postanowił podziękować Hardsuit Labs za współpracę. Gra nadal jest w fazie rozwoju, a Paradox Interactive z racji braku możliwości określenia orientacyjnej daty premiery wstrzymał przyjmowanie zamówień przedpremierowych.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
vampire: the masquerade bloodlines 2

Nad wyczekiwanym przez fanów komputerowych gier fabularnych projektem kontynuacji kultowego “Vampire: The Masquerade – Bloodlines” od jakiegoś czasu gromadzą się czarne chmury. Materiały prezentowane przez twórców nie porażają i zwiastują raczej mocno budżetowe dzieło, a sama gra zdążyła zaliczyć już poślizg datowany na 2021 rok. Co gorsza od kilku tygodni studio Hardsuit Labs opuszczają kluczowi developerzy odpowiedzialni za grę.

Do Briana Mitsody (głównego projektanta narracji) i Martina Ka'ai Cluneya (dyrektora kreatywnego), dołączyła niedawno Cara Ellison (starsza projektantka narracji). Nie podano powodów opuszczenia przez nią zespołu, a studio zdecydowało się jedynie na lakoniczny komentarz stwierdzający po prostu, że developerka “zdecydowała się odejść”. Nie jest jednak tajemnicą, że Ellison szybko znalazła nowe zatrudnienie i przeniosła się do League of Geeks odpowiedzialnego m.in. za “Armello”.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Przełożenie daty premiery to nie jedyna bolączka wszystkich, którzy oczekują na drugą odsłonę "Bloodlines". Wydawca wraz ze studiem tworzącym ten tytuł ogłosili, że z pracą głównego scenarzysty musiał się pożegnać Brian Mitsoda. Podobny los spotkał także dyrektora kreatywnego Ka’aia Cluneya.

vampire the masquerade: bloodlines

Powyższe zmiany są efektem wspólnej decyzji Paradox Interactive oraz Hardsuit Labs. Nowicjuszom te nazwiska nic pewnie nie mówią, ale pan Mitosoda to facet uznawany za ojca pierwszej odsłony, który miał gwarantować wysoki poziom kontynuacji, jednocześnie przyciągając tych, którzy z rozrzewnieniem wspominają wydane 15 lat temu "Vampire The Masquerade: Bloodlines".

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Podobno nic dwa razy się nie zdarza, ale tego typu mądrości nie obejmują branży gier wideo. Właściwie już z samego tytułu tej wiadomości wiecie, że "Bloodlines 2" ponownie zmienia datę premiery, rzecz jasna wybierając późniejszy okres wydawniczy.

vampire the masquerade: bloodlines 2

Mógłbym w tym miejscu przytoczyć słowa prezesa odpowiedzialnego za ten tytuł studia Hardsuits Labs, ale przecież doskonale wiecie, że powodem opóźnień jest kwestia doszlifowania elementów rozgrywki oraz dalszych testów, dzięki czemu w swoje ręce dostaniemy produkt kompletny. Widać widmo klęski pierwszej części i jej twórców nadal jest groźne, ale nie zmienia to faktu, że nową datą premiery jest bliżej niesprecyzowany miesiąc 2021 roku. No to czekamy dalej...

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Wszyscy gracze spodziewali się, że w nadchodzącej kontynuacji "Vampire The Masquerade: Bloodlines" pojawi się jakiś stary znajomych z jedynki. Większość graczy obstawiała pochodzącego z papierowego oryginału pirata-wampira Jacka lub jakiegoś przywódcę jak na przykład Ninesa Rodrigueza lub Maximiliana Strausa. Zamiast nich do gry powraca Damsel – gorącokrwista anarchistka z niewyparzonym językiem i komunistycznym zacięciem. Jaką rolę odegra w fabule? Przekonamy się.

vampire the masquerade: bloodlines 2
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Szczerze pisząc wciąż mam olbrzymie wątpliwości, czy studio Hardsuit Labs podoła wyzwaniu stworzenia soczystej produkcji opartej o Świat Mroku i sprosta legendzie pierwszego “Bloodlines”. Informacji i materiałów na temat gry jest jak na lekarstwo, a to co pokazano na przestrzeni miesięcy nie napawało specjalnym optymizmem. Może jednak przesunięcie premiery i ciężka praca wykonana w ostatnich tygodniach przyniosła odpowiednie frukta? Oby.

vampire the masquerade: bloodlines 2

Bo trzeba przyznać, że nowy zwiastun produkcji prezentuje się fajnie i klimatycznie. Dajmy się więc ponieść szalonemu rytmowi – zachowując zdrowy sceptycyzm, rzecz jasna.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Na "Vampire The Masquerade: Bloodlines 2" ostrzą sobie zęby wszyscy miłośników krwiopijców, jednak kontynuacja kultowej "jedynki" nie chce podzielić losów sławnego poprzednika, stąd też wydawca przesuwa datę premiery tłumacząc, że dodatkowy czas zostanie wykorzystany na ostateczne szlify.

bloodlines 2

Pierwsze "Bloodlines", chociaż rewolucyjne w dniu premiery oraz oferujące znakomite odwzorowanie Maskarady, okazało się tak uciążliwe technicznie, że stało się nie tylko przykładem gry wypuszczonej przedwcześnie, ale także gwoździem do trumny studia Troika. Następcy z Hardsuit Labs doskonale zdają sobie z tego sprawę, stąd też podjęto decyzję o zmianie daty premiery. Nadal jednak mówimy tu o 2020 roku.

Wczytywanie...