Akt III
Zadania Główne
Przywróć Dostawy Wody do Kalrathii
By dostać się do akweduktów, udaj się w stronę Północnej Równiny Łez. Na końcu kaplicy natkniesz się na Gantha. Pokonaj go i idź dalej. Przy samym kurku z wodą znajduje się dość duże obozowisko przeciwników. Walka będzie trudna, ale po wykorzystaniu kilkudziesięciu mikstur wspomagających i mocy, powinieneś dać radę.
Herszt Mordenów
Udaj się do mordeńskiego miasta – Darthul. Jest ono podzielone na dzielnice, a klucz do każdej z nich ma inny dowódca. Obiekt jest dość duży, ale warto zwiedzić wszystkie jego części, by się trochę obłowić w skarby. Siedziba herszta znajduje się na północy. Oczywistym jest, co musisz z nim zrobić.
Rebelia w Karlathii
Bardzo proste zadanie. Mieszkańcy mają już dość i chcą zrzucić jarzmo najeźdźcy. Wznieć bunt i pokonaj pałętających się po Karlathii Mordenów.
Kopalnie Kaderak
Kolejne mało skomplikowane zadanie. Udaj się na Pustynię Kaderak i tam zniszcz cztery posągi obronne. Następnie wkrocz do kopalni.
Kopalnie Kaderak, część II
Wpierw musisz zniszczyć skupisko odłamków. W tym celu należy ustawić tory tak, by wózek z materiałami wybuchowymi dotarł do kryształów.
Uważaj na beczki z prochem, gdyż podczas wybuchu ranią ciebie i przeciwników. W Dolnych Kopalniach Kaderak należy udać się na północ i skorzystać z windy. Na szczycie czeka cię walka ze zgromadzeniem Mrocznych Magów.
Magowie od razu przyzwą swojego sługę Xzeihorantha. Póki monstrum żyje, czarownicy nie będą mogli używać swojej magicznej tarczy, ani innych ataków magicznych. Warto wiec zająć się wpierw jednym z magów. Gdy ten zginie, sługa zniknie.
Pozostanie jeszcze dwóch przeciwników. Teraz mogą w pełni wykorzystać swoje moce. Dość łatwo jest unikać ich zaklęć, ale przez to walka może trwać długo. Krok po kroku pokonaj obydwu oponentów.
Agallańska Próba
Jedno z trudniejszych zadań w grze. Musisz przywrócić obieg wody w wodociągach. Najlepiej jest używać komendy „czekaj” na towarzyszach. Używaj również kontrolerów, które pomogą ci w otwieraniu blokad. Pozostaw jednego członka drużyny przy konsoli, a reszta niech rozwiązuje łamigłówkę.
Agallańskie Olbrzymy
Porozmawiaj z Olbrzymami i udaj się przez portal do Rogów Zaramotha.
Rogi Zaramotha
To już ostatnia prosta. Przemierz komnaty lokacji i rozpraw się z wrogami. Uważaj na pojawiających się znikąd Qatallów. W jednym pomieszczeniu znajdują się windy. Na ich szczycie znajdziesz obelisk, który przez jakiś czas spowoduje, ze staniesz się niewrażliwy na ciosy.
W owalnej Sali czeka cię bitwa z Arcymagiem. Walczy się z nim podobnie jak z innymi magami, ale dodatkowo potrafi on zwrócić obeliski przeciwko tobie. Wtedy to będą atakowały ciebie i twoją drużynę.
Ostatnie Wyzwanie
Droga do Sali tronowej Valdisa jest dość długa. Gdy już tam dotrzesz, będziesz miał wreszcie okazję się zemścić. Należy wspomnieć o Oczach Zaramotha. Po ich uderzeniu wysyłają wiązkę zabójczej energii. Sprowokuj Valdisa, by stał dokładnie na linii strzału i użyj mechanizmu.
Po zniszczeniu jego miecza nastąpi druga faza walki, a pomieszczenie zostanie zalane lawą. W tym etapie Valdis będzie się regenerował, gdy podzieli się na trzy kopie. Twoim zadaniem jest pokonanie tej właściwej.
Po zranieniu go dość poważnie, rozpocznie się trzecia, i ostatnia, faza. Teraz wystarczy zbić jego punkty życia do wartości 1, a gdy się tak stanie, użyć największego Oka Zaramotha.
Zadania Poboczne
Krasnoludzka Pieśń Górników
Trzeba odnaleźć zwrotki pieśni, a więc znajdziesz je w:
- Górnych Kopalniach Kaderak, w drugiej komnacie na północny-wschód od punktu teleportacyjnego (pierwszego),
- Górnych Kopalniach Kaderak, w komnacie blisko punktu teleportacyjnego (drugiego),
- Górnych Kopalniach Kaderak, w sali na południe od wejścia do Dolnych Kopalni Kaderak,
- Dolnych Kopalniach Kaderak, w odnodze blisko punktu teleportacyjnego.
Czwartej zwrotki nie musisz zabierać, ale dzięki niej otrzymasz potężniejszy zaśpiew.
Wiedza Aranny
Przynieś wszystkie księgi bibliotekarzowi z Kalrathii. Ich listę znajdziesz tutaj. Za wykonanie zadania otrzymasz Tajemniczą Książkę.
Zaginione Klejnoty Soranitha
Krypta, w której znajdują się klejnoty, położona jest na Północnej Równinie Łez. Są to kolejne zagadki, tym razem polegająca na manewrowaniu promieniem tak, aby wypełnił wszystkie kanaliki. Statua resetuje rzutowany promień. Niebieskie sześciokąty to kamienie generujące promień. Rozwiązania:
Legendarny Buzdygan Agarrusa
Fragment kamiennej tablicy, o której wspominała Tai'esse, znajduje się w jedynej z komnat w Śnieżnej Grocie, a sam grobowiec na wysepce w północno-wschodniej części Zaginionej Doliny Azunitów (2). Aby uaktywnić most, użyj przycisku przy pochodni (1).
Czeladnik Maga
Na zachód od Darthul znajdują się ruiny. Wejdź do nich. W jednej z komnat zamknięty jest Darek. Aby go uwolnić, należy ustawić promień świtał tak, by uderzył w drzwi na północy. Uderzając wiązką w zachodnie otworzysz komnatę ze skarbem. Żółta gwiazda z literą S to statua generująca wiązkę światła. Żółta gwiazda to statua, która powinna odbijać światło. Biała gwiazda to statua, która nie powinna odbijać światła. Niebieski wykrzyknik to cel. Rozwiązania:
Węzeł Kalrathiański
Podczas podróży na pewno zauważyłeś ogromne pieczary. Są one związane z tym zadaniem. Udaj się tam i napełnij kostur ich mocą.
- Pieczara Ziemi w Świątyni Xerii,
- Pieczara Mrozu w Kwaterach Służby Śnieżnej Opoki,
- Pieczara Feniksa w Zaginionej Dolinie Azunitów.
Zniszcz pieczęć blokującą węzeł we Wschodnie Równinie Łez.
Podejrzenia Sartana
(zadanie dostępne wyłącznie dla Sartana)
Żywiołowość Olbrzyma wreszcie spowodowała nieszczęście. Dręczony wyrzutami sumienia Sartan zechce uwolnić żołnierzy. Udaj się do więzienia na północny-zachód.
Mordeńscy Jeźdźcy
Najwidoczniej nie wszyscy najeźdźcy są tacy źli. Pomóż parze żołnierzy, przynosząc im z Darthul zapasy.
Zemsta Viksa
Vix wreszcie będzie mógł pomścić śmierć swoich towarzyszy. Zadanie nie jest skomplikowane. Wystarczy zniszczyć odłamki w południowo-wschodniej części Dolnych Kopalń Kaderak.
Komentarze
Zakładając przedmioty zwiększające szansę na magiczne przedmioty (najlepiej zaklęte legendarne Akcesoria - ringi i neck, 1 część (z 5) w pełni zaklęta błyskotkami z pryzmatem (1x2) da 120% x 5 = 600% x ilość postaci w naszej drużynie).
Walkę wystarczy przerwać przed zabiciem 1-2 ostatnich przeciwników i nabyć kolejny żeton. Taką walkę można powtarzać w nieskończoność - aż będziesz zadowolony/a
Dodaj komentarz