Szkielety
Szkielety to magicznie ożywione kości poległych humanoidów. Są szybkie, zwinne i jak na jednostki niskiego poziomu mają wysoki współczynnik trafienia. Mimo faktu, że zadają niewielkie obrażenia, mogą wytrącić naszego bohatera z równowagi. Dlatego warto korzystać z aury ochronnej w walce z nimi.
W początkowej fazie gry należy strzec się Szkieletów Magów, bowiem ilość przywołanych przez nie jednostek może sprawić naszemu bohaterowi kłopot. W świecie Divine Divinity spotkasz ponad 10 rodzajów szkieletów. Szkieletów wojowników, Szkieletów Łuczników, Szkieletów Magów itp. Każdy z nich ma inne parametry, a niektóre z nich posiadają umiejętności magiczne.
Zombie
Magicznie ożywione ciało, w różnym stopniu rozkładu. Bezmyślny stwór pozbawiony własnej woli. W Divine Divinity Black Zombie zostały uzbrojone w zatrute żelazne kolce, co czyni je niebezpiecznymi w bliskim starciu. Jeśli twój bohater nie jest zbyt wytrzymały, staraj się walczyć z nimi na dystans. Ich ulubionym czarem jest trująca chmura, która przez długi okres czasu może pogrążyć bohatera w toksycznych oparach, wytrącając go z równowagi.
Orkowie
Orkowie to typowe mięso armatnie, jednak w przeciwieństwie do szkieletów nieźle współpracują między sobą podczas walki. Jeśli napotkasz jednego orka możesz być pewien, że wezwie na alarm pozostałych w pobliżu. Orkowie potrafią nawet przygotowywać zasadzki... Większość z nich żyje w dużych plemionach w południowo wschodniej części Rivellon. Według fabuły gry ich zjednoczenie stanowi bardzo duże zagrożenie dla innych ras. Orkowie są często postrzegani jako tępe i niegroźne, jednak lekceważenie ich jest błędem. Orkowie odgrywają kluczowe role w grze i często mogą stanowić spore zagrożenie dla bohatera. Na najtrudniejszym poziomie gry nasza postać może zginąć od jednego ciosu Gigantycznego Orka... Podczas gry spotkasz wiele odmian orków: Elity, Szamanów, Doboszy, Łuczników itp.
Jaszczury
Jaszczury (jaszczuroludzie) to całkiem mocni przeciwnicy. Są inteligentne, walczą zazwyczaj w dobrze zorganizowanych grupach. Ich różnorodność w grze z pewnością zaspokoi wyobraźnie koneserów świata fantasy. Jaszczury spotkasz w Dark Forest, w kanałach oraz blisko artefaktów.
Większość z nich posiada wrodzone odporności na niektóre żywioły, ale część z nich jest podatna na polimorfię. Jeśli grasz magiem i walka w bezpośrednim starciu stanowi dla ciebie problem a przywołane przez ciebie jednostki nie radzą sobie, zainwestuj w magię, która zadaje obrażenia fizyczne: na przykład w zabójcze dyski. Jaszczury posiadają silne jednostki walczące na odległość, które rzucają w naszego bohatera miksturami wybuchowymi, co bywa kłopotliwe. Jaszczury posiadają również silne jednostki walczące w bezpośrednim starciu takie jak Jaszczur Gromu.
Krasnoludy
Głęboko w podziemiach góry Tanoroth od wieków żyła krasnoludzka społeczność Rivellon. Ich pochodzenie jest nieznane. Prawdopodobnie już od początku tam byli i zawsze tam będą. Krasnoludy są znane od dawna jako bardzo utalentowani handlarze oraz kowale zbroi i broni. Są także bardzo dobrymi górnikami i dzielnymi wojownikami. Podczas wielkich wojen z orkami, armia krasnoludów pod dowództwem ich króla Balina Thunder Axe'a rozgromiła o wiele bardziej licznego wroga. Od tamtego czasu w Rivellon krąży opinia, że krasnoludy są jak kamień: solidni i wytrzymali. Mimo tego chyba każdy zdaje sobie sprawę, że krasnoludy są również upartymi i konserwatywnymi indywidualistami. w Divine Divinity spotkasz ich w wielu lokacjach. W jaskiniach niedaleko wioski elfów będziesz musiał z nimi walczyć.
Impy
Pochodzenie chochlików jest wielką zagadką. Nikt nie jest pewien skąd się wzięły, lecz każdy ma własną teorię na ten temat. Jedni twierdzą, że są one niezamierzonym wytworem magicznego eksperymentu Rady Siedmiu. Inni uważają, że byli niegdyś pierwotnymi mieszkańcami czarodziejskich krain, lecz zostali wypędzeni ze względu na ich nieznośne zachowanie. Jedno jest pewne. Jeśli napotkasz bandę chochlików, to bądź pewien, że nie będą miały ochoty ci o tym opowiedzieć... Impy są dzikie i atakują wszystko co do nich niepodobne. Walczą zazwyczaj na odległość, dmuchając przez rurki zatrute strzałki. Chochliki są mistrzami sztuki magicznej, lecz same podatne są na magię. Trzeba powiedzieć wprost: wspierani przez szamanów oraz pajęczych jeźdźców są wyjątkowo upierdliwymi przeciwnikami... Chyba najlepszą bronią w walce z nimi (i nie tylko) są stalowe skorpiony (śmiertelny podarunek)...
Demony
Tylko najpotężniejsi i najczęściej źli magowie ośmielają się przywołać demona. Proces ten jest zawsze obarczony ryzykiem, bowiem nad monstrum trudno zapanować, a jego moc jest ogromna. Demony na pustyni w końcowej części gry są pozostałościami dawnej armii władcy chaosu, którego chce przywołać demon kłamstw. Cóż mogę dodać... są szybkie, wytrzymałe, odporne na czary, zadają duże obrażenia, a niektóre z nich władają piekielną magią. Nie bez powodu zostali wybrani przez swojego pana, aby strzec terenu w pobliżu kryształowego pałacu.
Rycerze ciemności
Podczas Ery Walk Chaosu część rycerzy popadła w niełaskę feudalnych lordów. Niektórzy z nich rozpoczęli nowe życie jako biali rycerze, ale większość z nich wybrała wygnanie przechodząc na stronę sił ciemności. Zaprzedali swoje duszę Lordowi Chaosu widząc w tym szansę zemsty na lordach feudalnych. Demon słyszał ich modły i wcielił ich do jego armii ciemności. Rycerze, którzy niegdyś walczyli po stronie dobra, stali się okrutnym odbiciem śmierci, chaosu i zniszczenia. Zostali znienawidzeni przez ludność wszystkich siedmiu ras. Rycerze Ciemności są jednymi z najbardziej niebezpiecznych przeciwników w grze.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz