W Divine Divinity mamy możliwość wyboru jednej z trzech klas postaci:
- Wojownik
- Mag
- Łotr
Wybór ten nie ma wpływu na rodzaj umiejętności, którymi możemy dysponować, bowiem każda postać może rozwinąć dowolną umiejętność, (oprócz specjalnej) bez względu na swoją profesję. Oznacza to, że możemy na przykład być wojownikiem posiadającym umiejętności magiczne. W rzeczywistości postacie różnią się statystykami na początku gry, umiejętnościami specjalnymi oraz tempem przyrostu: Ataku, Obrony, Obrażeń, Zdrowia, Many oraz Wytrzymałości. Cechy te zależą od statystyk bohatera: Siły, Zręczności, Inteligencji, Budowy oraz modyfikatora klasowego postaci przedstawionego w tabeli poniżej.
Klasa | Atak | Obrona | Obrażenia | Żywotność | Mana |
---|---|---|---|---|---|
Wojownik | 0.8 x Zręczność | (0.7 x Zręczność) – 1 | 0.4 x Siła | 6 x Budowa | 3 x Inteligencja |
Łotr | (0.7 x Zręczność) – 1 | 0.8 x Zręczność | 0.14 x Siła | 5 x Budowa | 4 x Inteligencja |
Mag | (0.7 x Zręczność) – 1 | (0.7 x Zręczność) – 1 | 0.1 x Siła | 4 x Budowa | 6 x Inteligencja |
Każda postać posiada wyjątkową umiejętność specjalną. Niestety nie warto się nią zbytnio sugerować przy wyborze klasy, ponieważ ich przydatność w grze jest niewielka.
- Wojownik: Wir Śmierci – zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom otaczającym bohatera, ale kosztuje 1500 punktów wytrzymałości. Nie działa z łukami, włóczniami oraz w walce wręcz.
- Łotr: Skradanie się – pozostajemy niezauważeni kosztem naszej wytrzymałości.
- Mag: Zamiana miejsc – klikając prawym przyciskiem myszy na wroga zmieniamy się z nim miejscami. Koszt – 1500 punktów wytrzymałości.
Komentarze
Dodaj komentarz