Krótki przewodnik po grze

4 minuty czytania

devortis

Jak piszą sami twórcy gry – "Devortis" jest "tekstową grą przeglądarkową opartą na znanym silniku Vallheru. I to wszystko, co łączy nas z tą nazwą". Czy jest tak w rzeczywistości?

Nie można się nie zgodzić z tym, że udało się im stworzyć niepowtarzalną formę rozgrywki. Fabuła i mechanika są tu ze sobą połączone, tworzą całość. Autorzy mają "własną wizję rozwoju gry", jednak biorą pod uwagę zdanie Graczy, dla których tę grę stworzyli.

"Layout do gry "Devortis" został stworzony przez profesjonalnego grafika. Dopasowaliśmy go tak, by gracz mógł wygodnie i intuicyjnie korzystać z opcji gry. Cztery razy w roku layout automatycznie jest zmieniany na taki, który kolorystycznie nawiązuje do obecnej pory roku".

Świat

"Na kształt Królestwa Devortis wpłynęło zarówno ukształtowanie terenu, jak i różnorodność mieszkańców, fauny oraz flory. Część centralna półwyspu, gdzie nad rzeką Dealijaą znajduje się stolica królestwa, północno-zachodnie tereny Wiecznozimia, gdzie na skutym lodem terenie leży Notax Gav, południowo-zachodnie moczary i puszcze, w których środku lśni złowrogo Jezioro Skarg, nad którego północnym brzegiem znajdują się ruiny Warowni Azallahree, natomiast nad południowym brzegiem leży miasto Naquis. Na wschodzie znajduje się kraina elfów, wielkie Łąki Natrivial, spośród których wyrasta Dealia. Na północnym-wschodzie zaczynają się pustkowia, piaszczyste tereny pod pieczą Ghis. W południowo-wschodniej części półwyspu rozpościerają się wielohektarowe lasy, których serce zwie się Mroczną Puszczą Larii. Wszystko to otoczone słonymi wodami, jeśli nie liczyć północy, gdzie na wiele, wiele mil ciągną się Bezkresne Piaski."

Dostępne elementy w grze

  • 3 główne lokacje (Ghis, Naquis, Osada Ziid)
  • 5 mniejszych lokacji (Deccis, Notax Gav, Dealia, Mroczna Puszcza Larii, Port Jafic)
  • Wiele podlokacji
  • 5 ras:
    • Człowiek (Ghisjanin, Gavianin, Deccianin)
    • Czarokrwiści (Faenai Wody, Faenai Ognia, Faenai Powietrza, Faenai Ziemi, Diablę, Andelion)
    • Elf (Dziki elf, Wysoki elf, Mroczny elf)devortis
    • Zwierzoludzie (Jaszczuroczłek, Minotaur, Kotoczłek)
    • Niziołki (Szybkstopy Niziołek, Zręcznoręki Niziołek, Bystrooki Niziołek)
  • 8 klas i kilkanaście profesji, przy czym wybór profesji możliwy jest od 10. poziomu w grze:
    • Barbarzyńca (Awanturnik, Zabójca smoków, Retiarius)
    • Łotrzyk (Złodziej, Zabójca, Przemytnik)
    • Łowca (Łucznik, Poszukiwacz przygód, Fechmistrz)
    • Mag (Czarodziej, Zaklinacz, Czarnoksiężnik)
    • Druid (Zmiennokształtny, Mściciel, Strażnik)
    • Kowal (Płatnerz, Mieczownik, Kowal Krwi)
    • Fleczer (Drwal, Łuczarz, Strzałmistrz)
    • Alchemik (Zbieracz, Sztukmistrz, Szaman)

Mechanika

Na pierwszy rzut oka wydaje się nieco trudna, w porównaniu z innymi grami tego typu. Po pierwsze, nie tak łatwo zmienić lokację, jeśli nie mamy określonego poziomu mechanicznego postaci. Każda zmiana lokacji kosztuje 1000 złota. Można kupić konia, wtedy podróż będzie darmowa, jednak jest to możliwe dopiero od 10. poziomu. Po drugie, aby nabić poziom, potrzebna jest nam energia, a ta narasta tutaj bardzo powoli. Na 1. poziomie dostajemy 3 pkt. energii w przeciągu godziny. Z każdym kolejnym poziomem wzrasta to o 0,3 pkt. Nie jest też dodawana co godzinę, a odnawia się powoli cały czas.

Jak możemy przeczytać na stronie gry, "Graczy mechanicznych ucieszy znacznie poprawiona rozgrywka: kreator postaci, hazard, biżuteria dająca bonusy do statystyk, ograniczenia lokacyjno-levelowe, nowe miasta i osady. Wspomnieć należy o szeregu autorskich rozwiązań, jak choćby o napisanej od podstaw walce z nowymi potworami, oryginalnych klanach, rozbudowanych fortach. Nie można zapomnieć o rewelacyjnym drzewku umiejętności, które zacznie wzbogaca rozgrywkę i wyróżnia nas na tle pozostałych gier".

Drzewko umiejętności przeznaczone jest wyłącznie dla klas walczących.

devortis

Mithril – zdobywany jest poprzez klikanie w banery reklamowe promujące grę w Głosie Ludu, poprzez walki chowańców, kupowany na rynku od innych graczy, wydobywany w kopalniach w górach.

Doświadczenie – zdobywamy poprzez walki z potworami bądź innymi graczami, tworzenie przedmiotów (rzemieślnicy).

Złoto – najprościej można je zarobić poprzez zgromadzenie energii i udanie się do oczyszczalni miasta. Innym sposobem jest też zarabianie poprzez walki z potworami lub innymi graczami, walki chowańców, sprzedawanie rzeczy złupionych mobkom, wydobywanie surowców w kopalni (sprzedaż tychże surowców), wystawianie swoich wyrobów na rynku oraz wzięcie udziału w którymś z konkursów na Forum Zewnętrznym, w którym nagrodą jest złoto, bądź też pisanie artykułów do gazety.

Fabuła

Sesje fabularne można rozpisać na Forum Zewnętrznym, w karczmie oraz na poczcie. W karczmie rozgrywki toczą się w Sali Głównej i na Piętrze, natomiast w Piwnicy można pogadać na luzie. Ciekawostką są Turnieje Fabularne postaci. MG utworzyli Areny Walk, osadzone w różnych środowiskach, z różną scenerią, z różnymi stworami i itemami, co sprawia, że pojedynki są bardziej emocjonujące. W redakcyjnym zakątku gracz odnajdzie gazetę "Devortis", zawierającą m.in. nowinki z krainy. Dostępna jest również lokacja Plotki Miejskie, gdzie publikuje się teksty dotyczące rozgrywek fabularnych.

Gracze fabularni mają również możliwość otrzymania punktów klimatu, w skrócie PK. Za ich pomocą można awansować bądź spaść w hierarchii społecznej. Przyznawane są np. za poprawne odgrywanie postaci czy aktywny udział w sesjach, a zabierane za złe zachowanie w Karczmie czy nieklimatyczne ogłoszenia. Szczegółowe informacje na ten temat ujęte są w zakładce gry – "Projekt PK".

Podsumowanie z punktu widzenia początkującego gracza

Bardzo dobrze opisane klasy z profesjami i umiejętnościami, które można sobie przejrzeć przed rejestracją, zanim na coś się zdecydujemy. Dobrze opisana geografia świata i poszczególne lokacje. Panel gracza – małe ikonki bez oznaczeń, sami musimy odkryć, co się pod którą mieści – gdzie statystyki, a gdzie ekwipunek czy opcje konta.

Gracz mechaniczny musi się wykazać dużą cierpliwością. Energia, by cokolwiek zrobić, nie narośnie tak szybko, jak bywa to gdzie indziej.

Chociaż podobno gra ma być połączeniem fabuły i mechaniki, nie da się uniknąć wrażenia, że przeważa jednak fabuła, a mechanicznie pograć jest o wiele trudniej niż na innych grach tego typu. Jeśli czegoś nie wiemy, informacje znajdziemy na Forum Zewnętrznym, w pomocy podręcznej w grze oraz pytając innych graczy.

Artykuł napisany w oparciu o ogólnodostępne informacje o grze i gnębienie graczy pytaniami. Szczególne podziękowania dla Eskieta i Kiragerona, którzy po zaopatrzeniu się w środki uspokajające przeżyli moje trollowanie (co nie zmienia faktu, że albo poczta nie zawsze działa tak jak powinna, albo została wyłączona akurat w chwili, kiedy wyjaśniałam wątpliwości, ale... złóżmy to na karb niesłychanej nieśmiałości pozostałych graczy, która to nieśmiałość nie pozwoliła im odpowiedzieć).

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...