Czerwony lotos

Czerwony lotos – recenzja książki

Dodał: , · Komentarzy: 0
czerwony lotos

Gdy sięga się po książki wydane przez Fabrykę Słów, można całkiem łatwo przewidzieć, co nas czeka. Jest to jak najbardziej uzasadniony wybór dla każdego fana dark fantasy. Arkady Saulski też już miał okazję pokazać mi, co potrafi, podczas lektury "Serca Lodu". Teraz zaś pora przekonać się, czy spełnił pokładane w nim oczekiwania na stronach swego najnowszego dzieła, ochrzczonego nazwą "Czerwony lotos".

Legendy Nipponu opowiadają wiele o Duchach. Przekazują, iż są to porwane dzieci, opętane na duszy i ciele, by stworzyć z nich bezlitosnych wojowników, którym nikt nie może równać. Poddawani potężnym przemianom znacznie wykraczają poza zdolności zwykłych śmiertelników i są doskonałymi narzędziami w rękach swoich panów. Tym, o czym jednak się nie wspomina, to fakt, że mimo swych przemian pozostają ludźmi.

Świątynia Pierwotnego Zła
świątynia pierwotnego zła

Jezid kończy swój nietypowy przewodnik po "Świątyni Pierwotnego Zła", jakżeby inaczej, na odkrywaniu zakamarków wielopoziomowej świątyni, gdzie (nie zgadniecie) czai się pierwotne zło. Epickie walki, nietypowe sojusze czy fortele, o które byście nie posądzali drużyny swoich śmiałków – to wszystko i wiele innych niespodzianek znajdziecie w ostatniej części opowieści naszego niezłomnego redaktora.

Świat Wiedźmina
geralt,moneta-figurka

Mennica Gdańska kolejny raz przygotowała coś dla hardcorowych fanów prozy Sapkowskiego i growego cyklu CD Projekt RED. Instytucja chwali się wyprodukowaniem pierwszej na świecie kolekcjonerskiej “monety-statuy”, która przedstawia właśnie głównego bohatera sagi – Białego Wilka.

Okaz odlany z czystego srebra, został przygotowany z dokładnością o najmniejszy detal. Waży 1 kilogram, a jego nominał wynosi 50 dolarów. Rozmiar “moneto-statuetki” wynosi 95x85x152.6 milimetra, natomiast mennica planuje wykonanie jedynie 100 sztuk, więc wszyscy zainteresowani nie powinni się długo zastanawiać i szybko ustawiać się w kolejce. No i przygotować odpowiedni zapas gotówki, bo jak mawiał klasyk – “to nie są tanie rzeczy, panie wiedźmin”.

Armia umarłych
armia umarłych

Zack Snyder po wielu tygodniach rozbratu z kinem, spowodowanego głębokimi problemami natury osobistej, powoli wraca na salony i zaczyna sobie poczynać coraz śmielej. Już w przyszłym miesiącu zadebiutuje jego reżyserska wersja “Ligi Sprawiedliwości”, która zapowiada się naprawdę ciekawie i pieprznie. Natomiast w maju reżyser zawita na stare śmieci, czyli do klimatów apokalipsy zombie, którymi wgryzł się w mózgi kinomanom na początku swojej kariery.

“Armia umarłych” powstaje dla platformy Netflix i opowie o grupie śmiałków, która planuje wykonać skok stulecia, dokonując zuchwałego obrabowania jednego ze skarbców Las Vegas. Sęk w tym, że stolica hazardu jest jedną ze stref kwarantanny wyznaczonych podczas epidemii zombie. Czy śmiertelne ryzyko będzie warte świeczki?

Icewind Dale

Aktualizacja działu Icewind Dale #11

Dodał: , · Komentarzy: 1
icewind dale

Niestrudzony redaktor Medivh, w najnowszej aktualizacji działu "Icewind Dale", zapełnia kolejne kartki przepastnego bestiariusza Doliny Lodowego Wichru. No i serwuje nam to, do czego nas przyzwyczaił – mamy tutaj wszystkiego po trochu. Są więc nieumarli mieszkańcy krypt i cmentarzysk jak Mumie, Zombie czy Zmory. Są też magiczne stworzenia, które możemy nagiąć do naszej woli, o ile jesteśmy odpowiednio potężni, a więc Żywiołaki i Pełzającą zagładę. No i rzecz jasna Wilki, bo czymże są mroźne głusze bez tych przedstawicieli fauny?

Anthem
anthem

Wczoraj dowiedzieliśmy się, że Electronic Arts postanowiło zakręcić kurek z kasą w kwestii dalszego rozwoju “Anthem”, co generalnie oznacza, że tytuł powoli zmierza w kierunku kosza. Teraz korporacja tłumaczy, dlaczego zdecydowała się na taki krok i dała czerwoną kartkę projektowi “Anthem 2.0”.

Laura Miele, piastująca stanowisko nadzorujące zespoły znajdujące się w portfelu EA, podkreśliła, że w przeciwieństwie do “Star Wars: Battlefront 2” korporacja nigdy publicznie nie obiecywała, że naprawi “Anthem”. Zdecydowano także, że lepsze dla przyszłości BioWare i społeczności graczy zebranej wokół studia będzie, gdy skupi się ono na kolejnych częściach “Dragon Age” i “Mass Effect”, a także na dalszym rozwoju sieciówki “The Old Republic”. Tylko taka droga pozwoli na realizację celu, jakim jest “służenie graczom”.

Dragon Age: Straszliwy Wilk
dragon age iv

Jak widać pozytywny odbiór i sukces finansowy “Star Wars Jedi: Upadły Zakon”, a także totalna porażka gry-usługi “Anthem”, spowodowały pewne zmiany w wizji strategicznej Electronic Arts. Dowodem, który na to wskazuje jest fakt, że w karcie “Dragon Age IV” zniknęły zapowiadane elementy sieciowe i podkreślono nacisk na na kampanię dla pojedynczego gracza.

Deadly Class: 1988 Karuzela
deadly class: 1988 karuzela

Nowe początki

W świecie "Deadly Class" dużo się pozmieniało. Po wydarzeniach z poprzedniego tomu na główną postać awansowała Saya, a pozostała część dawnej ekipy... Cóż, powiedzmy, że w Akademii Zabójców Kings Dominion nikt nie cacka się z młodzikami. Tu odbywa się ciągła walka o przetrwanie, a rozpoczęcie drugiego roku nauki jest niczym nowe rozdanie.

W Akademii pojawiają się świeży uczniowie, pochodzący z różnych regionów oraz z własnymi problemami i motywacjami, nieświadomi tego, co ich czeka podczas nauki. Starzy wyjadacze, tworzący Samorząd Uczniowski, wcześniej byli zmobilizowani na wspólnym celu, ale gdy ten został osiągnięty, zaczynają rywalizować o władzę. W tym wszystkim ważna okazuje się Saya, pupilka mistrza Lin, ścigana przez przeszłość i mimowolnie integrująca się z nowym narybkiem.

Dying Light 2: Stay Human
dying light 2

Na łamach serwisu TheGamer ukazał się bardzo ciekawy artykuł na temat problemów trawiących polskie studio Techland i prace nad grą "Dying Light 2". Wynika z niego, że jedno i drugie są w bardzo kiepskim stanie, co tłumaczy zeszłoroczną decyzję o przesunięciu premiery produkcji na bliżej nieokreśloną przyszłość. Opisane w tekście bałagan i chaos wynikają głównie z apodyktycznych i arbitralnych decyzji szefostwa, w szczególności właściciela firmy Pawła Marchewki oraz dyrektora kreatywnego Adriana Ciszewskiego.

Anthem

Anthem 2.0 jednak nie powstanie

Dodał: , · Komentarzy: 0
anthem

Gra też nie będzie dalej rozbudowywana. Jakiś czas temu informowaliśmy, że Electronic Arts ma podjąć decyzję odnośnie dalszej przyszłości “Anthem” i ewentualnym poświęceniu na rzecz naprawy produkcji dodatkowych funduszów – jak widać korporacja podeszła do całej sprawy negatywnie.

BioWare potwierdziło, że przerwało pracę nad projektem “Anthem 2.0”, więc gracze nie mogą już liczyć na przebudowanie mechanik, nowe misje czy też poprawioną rozgrywkę. Kanadyjczycy ograniczą się jedynie do okazjonalnego wspierania obecnego stanu gry i nie zamierzają jej już rozwijać. Równie dobrze oznacza to, że tytuł w oparach rozczarowania i niesławy idzie prosto do piachu.

Wczytywanie...