Siły Chaosu

Chaos jest zbiorowym określeniem używanym w stosunku do mieszkańców Warp, znanych Imperium jako arcyprzeciwnicy. Jest to duchowa siła, szukająca sposobu na zepsucie wszystkich stworzeń, określana przez to jako "rujnująca siła". Armie głównych nemezis ludzi składają się głównie z demonów z Immaterium, ich sług, którzy w gruncie rzeczy są kultystami, mrocznych maszyn oraz zepsutych Kosmicznych Marines.

Mroczne siły rządzone są przez czterech bogów, z których każdy reprezentuje inną przypadłość, na którą cierpią mieszkańcy galaktyki. Nurgle, Pan Plag, którego domeną są choroby, rozkład i śmierć. Khorne, Krwawy Bóg, Pan morderstwa, wojny i rozlewu krwi. Tzeentch, Zmieniający Drogi, władający czarnoksięstwem, przeznaczeniem i konspiratorstwem. Na koniec najmłodszy z nich: Slaanesh, Książę Nadmiaru, Bóg przyjemności, pragnienia i arogancji. Narodziny Slaanesha spowodowały upadek rasy Eldarów i utworzyły ogromną rozpadlinę Warp, znaną jako Oko Terroru, znajdującą się w Segmentum Obscurus, niebezpiecznie blisko Terry. Z Oka Terroru stale wydostają się podwładni złowrogich władców.

siły chaosu

Najsilniejszym przeciwnikiem Chaosu jest sam Imperator, ucieleśniający porządek. Stworzył on ze swojej własnej puli genetycznej najlepszych wojowników, Patriarchów, którzy to prowadzili do boju całe legiony Kosmicznych Marines. Jednak słudzy czterech bogów porwali je i wlekli po całej galaktyce, więc Imperator nie mógł stworzyć niepowstrzymanej armii od razu. Siły Chaosu są również odpowiedzialne za zepsucie Horusa, syna Imperatora, czym rozpoczęły Herezję Horusa. Wyznawcy demonów również spowodowali upadek innych Patriarchów, tworząc Zdradziecki Legion, który to prowadzony był przez Horusa, czempiona wszystkich Bogów Chaosu.

Pomimo tego, że moce Imperatora trzymają Chaos z daleka, walka przeciwko wyznawcom mrocznych sił jest powszechna w całym Imperium. Przenikają oni wszędzie. Całe planety i układy planet mogą być przesiąknięte ich obecnością.

Jednakowoż siły Chaosu nie są zjednoczone. Mroczni Bogowie Chaosu są w nieustannym konflikcie w celu zdobycia siły, znanym jako Wielka Gra, w którym żaden nie może wygrać, ale w naturze Bogów są próby przejęcia całkowitej dominacji. Ich niekończąca się walka wpływa również na bitwy prowadzone przez ich wyznawców.

siły chaosu

Każdy z Bogów Chaosu ma niepowtarzalnych demonicznych podwładnych, ukształtowanych na podobieństwo ich mrocznych zamiarów. Chociaż można zniszczyć te demony, nawet najsilniejsze książęta, zwycięstwo nie może zostać prawdziwie osiągnięte, bowiem energia demona po prostu wraca do mrocznego Boga, pozwalając mu na stworzenie kolejnych zastępów podwładnych.

Pomimo tego, Inkwizycja nieustannie stara się wykorzenić siły Chaosu z ciała Imperium, zwłaszcza członkowie Ordo Malleus, których święty zew używany jest, by przepędzić mieszkańców Immaterium i ich śmiertelnych sługusów.

Źródło: neocoregames.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...