Rasy w galaktyce

W galaktyce istnieją relatywnie młode rasy jak ludzie (albo pokojowi Tau, którzy żyją w Ultima Segmentum). Jednakże miliony lat temu miała miejsce wojna pomiędzy dwiema starożytnymi rasami: Przedwiecznymi i C'tan.

Jedną z najstarszych ras w galaktyce są powiązani z C'tan Nekroni. Osiągnięcia tej rasy w dziedzinie technologii są dla innych wręcz niewyobrażalne. Sposób, w jaki operują oni swoją maszynerią, po dziś dzień pozostaje zagadką. Kiedyś byli oni żywymi istotami, jednak C'tan przekonali ich do opuszczenia swoich fizycznych form, więżąc ich w żyjących, metalowych szkieletach. Nekroni z tamtym dniem stali się niewolnikami C'tan. W obecnych czasach śpią oni w swoich Światach-Grobowcach, na których inne cywilizacje się rozbudowywały. Jednakowoż czasami w głębinach grobowców Nekronów rozbłyska delikatne, zielone światło, oznajmujące powolne przebudzenie tych nieśmiertelnych wojowników, na których nikt w galaktyce nie jest przygotowany.

Przedwieczni natomiast stworzyli dwie rasy: Eldarów i Orków.

xenos

Orkowie (znani także jako Zielonoskórzy) to brutalni wojownicy, których jedynym celem jest walka. Nie są oni zbytnio zaawansowani technologicznie, jednak cechują się ogromną siłą i rozmnażają się błyskawicznie. Walczą z każdą inną rasą w galaktyce, a czasami nawet między sobą. Okazjonalnie wśród Orków występuje silniejszy herszt, który może zjednoczyć bądź podbić inne klany, rozpoczynając WAAAGH! WAAAGH znaczy nie tylko podbój, migrację, rozbój systemów gwiezdnych, ale także obecność Orków w Warp, gdzie wzmacniają oni swoją żądzę krwi, dzięki czemu ich hordy są jeszcze bardziej przerażające.

Eldarzy są jedną z najbardziej rozwiniętych ras w galaktyce. Do 30M rządzili oni galaktyką po tym, jak zniknęły starsze rasy. Wszyscy Eldarzy posiadają psychiczne umiejętności, są doskonale uzdolnieni zarówno fizycznie, jak i mentalnie, trudno ich zabić, a postęp w dziedzinie podróży kosmicznych jest niezrównany. Niestety, pycha tej rasy doprowadziła do jej upadku. Czwarty Bóg Chaosu, Slaanesh, urodził się dzięki zepsuciu Eldarów, niszcząc w chwili swoich narodzin większość z nich. Los sprawił, że zostali oni rozdzieleni.

Ci, którzy zdecydowali się mieszkać na Światostatkach, są koczownikami, wędrowcami, poruszającymi się na swoich olbrzymich statkach (które mogą mieć rozmiary całego kontynentu). Wiedzą, że pożeracz dusz skonsumuje ostatecznie i ich duchy, więc wszyscy Eldarzy noszą ze sobą kamienie dusz, które pochłoną to, czego przedstawiciele tej rasy tak pilnie strzegą w chwili śmierci. Te cenne przedmioty są brane z powrotem do Światostatku, gdzie upadli Eldarzy mogą dołączyć do Nieskończonego Obiegu. Zawiera on esencję każdego martwego Eldara i gwarantuje, że nie zostanie ona pochłonięta przez boga Chaosu Slaanesha, jednakowoż jest także więzieniem dla duszy Eldara.

Eldarzy walczą czasami ramię w ramię z Imperium przeciwko siłom Chaosu, jednakowoż te sojusze są krótkotrwałe, gdyż wciąż wierzą, że mogą rządzić galaktyką. Cóż za głupota!

xenos

Mroczni Eldarzy wybrali inną drogę. Zawrócili w stronę głębi Pajęczego Traktu i tam z powrotem oddali się trybowi życia, który dawniej sprowadził na nich zagładę. W ich mieście zwanym Commorragh funkcjonuje kilka kultów, których wyznawcy lubują się w bólu, krwi i pożądaniu, a ich kryjówki i areny są wypełnione niewolnikami pojmanymi w najazdach na wymiar rzeczywisty. Mroczni Eldarzy znani są ze swojej nieśmiertelności, zapewnionej dzięki jakiemuś rodzajowi mrocznej alchemii. Eldarzy ci karmią się cierpieniem swoich ofiar, które to zapewnia im młodość i siłę.

Trzecią frakcją tej rasy są Harlekini. Podczas upadku Eldarów, wszystkich bogów Xenos spotkał straszliwy koniec. Tylko dwójka z nich uniknęła ponurego losu; Kaela Mensha Khaine, eldarski bóg wojny, i Cegorach Roześmiany Bóg, Oszust i Wielki Harlekin. Przeżyli oni, opuszczając Pajęczy Trakt, nim kataklizm nastąpił. Harlekini są kapłanami i wyznawcami Cegoracha. Wszyscy wojownicy-poeci łączą wojnę z przedstawieniem artystycznym. Są oni wędrowcami, opiekunami Pajęczego Traktu i strażnikami Czarnej Biblioteki Chaosu. Czarna Biblioteka jest ogromnym, stale podróżującym Światostatkiem w Pajęczym Trakcie. Zawiera w sobie wiedzę o Mrocznych Bogach Chaosu. Dostęp do Czarnej Biblioteki jest mocno limitowany, a jej lokalizacja jest sekretem, jako że słudzy Chaosu chytrze poszukują dostępu do tej zapomnianej wiedzy.

Nie wszystkie rasy były w galaktyce od początku. Tyranidzi przybyli z innej galaktyki. Przypominają oni robactwo i ostatnio spowodowali masę zniszczeń. Tyranidzi są rasą z pojedynczym Umysłem Roju, który pragnie jednej rzeczy: pożarcia żywej materii i przerobienia jej na biomasę. Ich podróże kosmiczne nie są zbyt zaawansowane, co spowalnia ich postęp w Imperium, jednakowoż zniszczenie, które zesłali na ludzkość, jest wciąż niepokojące. Pierwszy rój, który pojawił się w galaktyce, to Flota-Rój Behemot, wchodząca na Wschodnie Rubieże Imperium.

To, co jest godne zapamiętania, to fakt, że nie używają oni technologii. Tyranidzkie siły są genetycznie ulepszonymi istotami, które na drodze ewolucji wykształciły umiejętność podróży w kosmosie.

Zakonem Inkwizycji, który zajmuje się zagrożeniem ze strony obcych, jest Ordo Xenos. Muszą oni chronić Imperium przed wieloma rodzajami przeciwników. Nawet jedna z najmłodszych ras w galaktyce, Tau (którzy są znani z wiary w Większe Dobro i z tego, że nie cenią zniszczenia swoich przeciwników) wiedzą, że lepiej nie przeszkadzać Zakonowi w galaktyce.

Bez znaczenia, z jakim przeciwnikiem muszą walczyć, Inkwizycja jest przygotowana na każdego z nich. Eksterminacja przeciwników Imperium jest nieunikniona.

Źródło: neocoregames.com

Komentarze

0
·
Exterminatus, jest ulubionym rozwiązaniem dla każdego Inkwizytora.

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...