Zarys systemu
Wanderer to unikalny system stworzony w php i javascript na potrzeby wirtualnego świata Idarionis. Świata w pełni otwartego, elastycznego i bez granic. Nie ma odgórnych limitów na rozwój postaci, nie ma nakazanej ścieżki rozwoju ani sposobu gry. Nie ma potrzeby ciągłego ślęczenia przed monitorem w strachu, że ktoś może zaszkodzić postaci, nie ma obawy przed wyjazdem na wakacje, bo postać wypadnie z rankingów, nie ma siedzenia z zegarkiem w ręku bo coś postać ominie. Rozgrywka ciągnie się miesiącami, nawet latami, przerwa nawet kilkutygodniowa nic istotnie dla postaci nie zmienia.
Wciąż rozbudowywany jest sam świat, dodawane nowe przygody, nowi przeciwnicy i nowy ekwipunek, opisywane nowe krainy geograficzne. Unikalne jest to, że każdy prowadzący postać może stworzyć własną przygodę, którą później odnajdzie w świecie i którą będzie mógł się pochwalić przed przyjaciółmi.
Rozwój postaci – profesja
Rozwój postaci to bardzo złożony i długi proces – jak w prawdziwym życiu. Na początku jest się Inicjuszem, potem w miarę poznawania świata wybiera się różne drogi i wstępuje do gildii. Tak można podążyć jedną z 6 ścieżek głównych profesji. Samych profesji jest 40 i nie jest to liczba ostateczna. Kiedy osiągnięte zostaną ostatnie profesje – powstaną kolejne.
I tak można zostać walczącym w zwarciu wojownikiem, budzącym strach i noszącym zacne pancerze rycerzem. Można być siejącym z dystansu popłoch łucznikiem, walczącym z ukrycia i podstępem złoczyńcą, niosącym pomoc przyjaciołom, a śmierć wrogom mnichem lub wzbudzającym szacunek czarodziejem – miotającym śmiercionośne magiczne pociski.
Aby dojść do tych profesji, wcześniej trzeba dokonać wyboru odpowiedniej profesji wstępnej – nowicjusz dla złoczyńców i łuczników, rekrut dla wojowników i rycerzy lub adept dla czarodziejów i mnichów. Potem można specjalizować się we własnej profesji, dokonując kolejnych wyborów. A wszystko to przeżywając barwne i ciekawe przygody, pokonując setki przeciwników i poznając bogaty i oryginalny świat.
Profesje i postacie nie są takie same, różnią się w zależności od sposobu prowadzenia. W tym różnicowaniu niebagatelne znaczenie mają umiejętności – niektóre dedykowane pod daną profesję, rozwijane w miarę zdobywania doświadczenia statystyki główne i poboczne oraz kupowany za zarobione pieniądze ekwipunek.
Wybór profesji jest bardzo ważny, bo od tego zależy do czego postać będzie miała predyspozycje. Jeśli postać została rycerzem i zechce czarować, to system tego nie zabrania – można. Ale trudniej będzie takiej postaci rozwijać się w magii i doskonalić czary, gdyby postać wybrała profesję czarodziejów byłoby znacznie łatwiej.
Oto rozpiska zalet i wad poszczególnych ścieżek profesji. Należy jednak zaznaczyć, że można iść pod prąd – tylko wtedy jest trudniej.
Wojownicy są słabi w czarowaniu, kiepsko strzelają z łuku, nieźle z kuszy, dobrze walczą w zwarciu, nieźle sobie radzą z każdym pancerzem, walczą dobrze każdą bronią białą.
Rycerstwo kiepsko czaruje, fatalnie strzela z łuku i kuszy, świetnie walczy w zwarciu, głównie mieczem, i ma dostęp do lepszych pancerzy.
Łucznicy świetnie strzelają z łuku, słabo z kuszy, średnio czarują, średnio wojują w zwarciu, a jeżeli już do niego dojdzie najlepiej radzą sobie mieczem. Dobrze, aby nosili lekkie skórzane pancerze.
Złoczyńcy świetnie strzelają z kuszy, nieźle z łuku, dobrze walczą w zwarciu, szczególnie pałką, radzą sobie z czarami, ale nie są w tym najlepsi, przystosowani do cięższych skórzanych pancerzy lub lekkich metalowych.
Klerycy słabo radzą sobie z łukiem i kuszą, bardzo dobrze z czarami, nieźle w walce w zwarciu. W zależności od tego jakie wybierze się dalsze profesje, ma się różne predyspozycje do noszonych pancerzy. W zwarciu początkowe profesje najlepiej walczą pałką, potem również mieczem.
Czarodzieje nie radzą sobie z łukiem i kuszą, słabo walczą w zwarciu, znakomicie walczą na dystans czarami ofensywnymi. Najlepiej aby nie nosili pancerzy i unikali walki w zwarciu, jeśli już dojdzie do walki, to najlepiej walczą kosturem.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz