Kierowany przez nas doktor Jonathan Reid ma za zadanie leczyć przy pomocy lekarstw. Polski dystrybutor zdecydował się na miano "kuracje", dlatego też właśnie taką nazwą będę operował podczas próby przybliżenia wam działań zmierzających do ocalenia mieszkańców Londynu. Rzecz jasna nie chodzi tutaj o zarazę zwaną "hiszpanką", lecz szereg dolegliwości, które wpływają na bezpieczeństwo każdej z dzielnic.
Ten ostatni wskaźnik w pierwszych godzinach zabawy może wydawać się błahy, jednak to właśnie on zdecyduje o dostępności zadań pobocznych oraz może przyczynić się do utrudnień podczas przemierzania wyludnionych ulic. Zdrowi mieszkańcy podnoszą poziom dzielnicy, ale z drugiej strony choroba nikogo nie zabije. W końcu jednak doprowadzimy do stanu krytycznego, zaś dalszy spadek poziomu bezpieczeństwa sprawi, że potwory wybiją mieszkańców i przejmą dany teren. Nie muszę chyba mówić, że jest to stan dalece niepożądany.
Nawet z pozoru niepotrzebne postacie, dla których zrobiliśmy już wszystko, mogą stanowić źródło pożywienia, bowiem im krew jest lepszej jakości, tym większy zastrzyk Punktów Doświadczenia trafi na nasze konto. Jak możemy pomóc? Przede wszystkim powinniśmy ukończyć prolog, tym samym przyjmując propozycję doktora Swansea. Docieramy do Szpitala Pembroke i od tego momentu, wyjąwszy epilog, możemy leczyć ludzi z różnych dolegliwości.
Wpierw możemy zajrzeć do menu mieszkańców danej dzielnicy. Poznane wcześniej osoby zostaną na niej zaznaczone wraz z ewentualnymi dolegliwościami. Oznacza to, że powinniśmy zaczepiać każdego, kto tylko pojawi się w zasięgu wzroku. Podczas konwersacji interesuje nas pokazany powyżej prawy górny róg. Możemy zdecydować się na badanie lekarskie (domyślnie poprzez wciśnięcie klawisza "E"), co sprawi, że Reid zainicjuje kwestię zdrowia rozmówcy. Pacjenci niechętnie opowiadają o swoich problemach, ale wystarczy wybrać klawisz "F", by poznać więcej szczegółów. Pojawi się krótki opis oraz gra wyświetli nam posiadany zasób lekarstwa na daną przypadłość. Jeśli mamy odpowiedni medykament, to wybieramy opcję jego aplikacji choremu.
Zdobycie lekarstwa wymaga stosownej receptury oraz składników. Formuły pierwszego poziomu, obejmujące środki na zmęczenie, anemię i sepsę, zdobędziemy automatycznie zaraz po rozpoczęciu zabawy. Pozostaje udać się do stołu warsztatowego w dowolnej z kryjówek (lub też gabinecie Reida w Szpitalu Pembroke), by ze zdobytych surowców wytworzyć odpowiednią kurację.
Drugi poziom odblokujemy podczas zadania głównego "Nocna zmiana" w drugim rozdziale. Udajemy się do Starej Kostnicy, by na najniższym poziomie zmierzyć się ze skalem Johnem Doe i jego świtą. Przetrząsamy wszystkie skrytki, dzięki czemu zdobędziemy przedmiot o nazwie "Enigmatyczna receptura". Pobliski stół warsztatowy pozwala na jej zbadanie, co zaowocuje możliwością stworzenia lekarstwa na przeziębienie, zapalenie oskrzeli oraz zapalenie płuc.
Ostatnia grupa chorób zmusi nas do odrobiny spaceru po Londynie. Wpierw kończymy prolog i przedostajemy się do drugiego rozdziału, by następnie opuścić Szpital Pembroke przejściem na północy. Naszym celem jest kościół w dzielnicy Whitechapel. Łatwo go poznać po charakterystycznym kształcie oraz architekturze, jednak dla ułatwienia zaznaczyłem lokalizację świątyni na poniższej mapie.
Droga jest prosta aż do samej bramy Whitechapel. Na naszej drodze staną Stróże Priwen, którzy ochoczo korzystają z broni palnej. Pozbywamy się ich w dowolny sposób. Furtka pozostaje zamknięta, ale na lewo od niej znajdziemy kolejne przejście, dzięki któremu wejdziemy do dzielnicy. Jeśli jeszcze nie odblokowaliśmy tutejszej kryjówki, to warto tam zajrzeć, dzięki czemu szybko zregenerujemy siły. Pozostaje teraz przejść do samej świątyni. Pod jej drzwiami przebywa Tobias Whitaker. Zaczepiamy go i wybieramy osobiste pytania, decydując się na kwestię dotyczącą syna. Okazuje się, że syn duchownego, Samuel, został wysłany z misją na cmentarz Stonebride. Automatycznie zdobywamy nowe zadanie w charakterze śledztwa – "Krucjata". Zostawiamy księdza i kierujemy się na wschód do pokazanego powyżej miejsca.
Trafiamy wpierw do Whitechapel Old Road. Jeśli jesteśmy tu pierwszy raz, to relatywnie bezpieczny poziom dzielnicy sprawia, że będziemy musieli wystrzegać się tylko łowców wampirów. Uważamy na kaznodzieję (nosi krzyż), dzięki czemu nie pozwolimy się ogłuszyć. Po krótkiej wędrówce główną aleją zobaczymy po prawej duże schody, zaś po chwili gra podpowie, że jesteśmy w dobrym miejscu.
Alejka prowadzi do bramy z nazwą cmentarza, ale nie podchodzimy do niej, lecz zaraz za drugą ławką skręcamy w prawo, kierując się między drzewami w stronę ogrodzenia. W oddali zauważamy ciało, które pokazałem na obrazku powyżej. Należy do poszukiwanego przez nas Samuela. Zabieramy z niego łagodną dawkę surowicy oraz dziwną recepturę. Ta ostatnia wymaga dogłębniejszego zbadania na stole warsztatowym. Tak się dobrze składa, że najbliższa kryjówka znajduje się w Whitechapel. Zdobywamy recepturę niezbędną do stworzenia lekarstwa na ból głowy, migrenę i nerwowbóle.
Pozostaje nam tylko stworzyć odpowiednie medykamenty. Listę składników prezentuje poniższa tabela.
Ikona | Nazwa | Lista składników |
---|---|---|
Środek na zmęczenie |
|
|
Środek na anemię |
|
|
Środek na sepsę |
|
|
Środek na przeziębienie |
|
|
Środek na zapalenie oskrzeli |
|
|
Środek na zapalenie płuc |
|
|
Środek na ból głowy |
|
|
Środek na migrenę |
|
|
Środek na nerwobóle |
|
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz