Ślepowidzenie - Ślepowidzenie #1
- Autor Peter Watts
- Autor tłumaczenia Wojciech Próchniewicz
- Tytuł oryginału Blindsight
- Data wydania 3 lipca 2013
- Data wydania oryginału 3 października 2006
- ISBN 978-83-7480-293-2
- Wydawnictwo MAG
- Seria wydawnicza Uczta Wyobraźni
Ocena użytkowników
9.38 Średnia z 8 ocenTwoja ocena
"»Ślepowidzenie« w genialny sposób na nowo definiuje historię o pierwszym kontakcie. U Petera Wattsa obcy nie są ani cudacznie przebranymi ludźmi, ani kompletnie niezrozumiałymi czarnymi monolitami – są czymś nowym, o wiele bardziej bulwersującym, zmuszającym nas do wyciągnięcia dość nieprzyjemnych wniosków co do natury świadomości. Gdy przestaniesz o tym myśleć, poczujesz ciarki na plecach! Gorąco polecam – to chyba najlepsza twarda s.f. z roku 2006".
Charles Stross
"Peter Watts podejmuje główne mity opowieści o pierwszym kontakcie i roznosi je na strzępy. Powstaje wstrząsająca i hipnotyzująca powieść, popis talentu pełen prowokujących i niepokojących pomysłów. To prawdziwa rzadkość – książka mająca potencjał do skierowania na nowe tory całego gatunku literackiego".
Karl Schroeder
"Wielu krytyków twierdzi, że najlepsza fantastyka naukowa to ta mocno zakorzeniona w nauce, ale jednocześnie stanowiąca wyzwanie dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych jej dokonań. Jeśli tak, to w »Ślepowidzeniu« udaje się to nadzwyczajnie, chociaż zachwyt budzi także świetny styl Wattsa. Pojawiają się tam ważne kwestie... etyka, moralność, inteligencja i samoświadomość... Puenta książki jest jednocześnie odkrywcza i satysfakcjonująca".
sffworld.com
Recenzja Czytaj całą recenzję »
Dwudziesty pierwszy wiek właśnie dobiega końca i jako ludzkość mamy się zupełnie nieźle. Dawne problemy leżą dawno pokonane w zakurzonym dwudziestym stuleciu, z nowymi mierzymy się wspomagając nasze wysłużone ciała i mózgi wszczepkami, nanotechniką i neurotechnologią, zwalając i tak lwią część pracy na barki komputerów – lub, jeśli trzeba, na zdobycze bioinżynierii. Nawet śmierci nie trzeba się już bać, jeśli stać cię na Niebo, osobisty wirtualny raj, do którego podłączą twój mózg. Własne... czytaj dalej...