Inne

Dobra wiadomość dla miłośników Nowego Świata Mroku. Od dziś dzięki wydawnictwu ISA można przedpremierowo zamawiać podręczniki podstawowe linii Wampir: Requiem i Wilkołak: Odrzuceni.

Podręczniki mają ukazać się w lipcu. Cena detaliczna wynosić będzie 89,00 zł (cena promocyjna to 75,00 zł). Przygotowano jednak zestaw promocyjny składający się z obu tych pozycji. Przyjdzie nam za niego zapłacić 137,00 zł. Oferta promocyjna pozostaje ważna aż do 05.07.2009 – po tym dniu cena pojedynczego podręcznika została ustalona na 79,90 zł.

Okładki
Inne

The Matrix Online odchodzi w niebyt

Dodał: , · Komentarzy: 8
Matrix Online R.I.P.

Nie jest żadną tajemnicą poliszynela, iż ekranizacje wszelakiej maści kinowych hitów, nakręcone ogromną spiralą marketingu i hurraoptymizmu, finalnie okazują się nudnymi i nie nadającym się do grania badziewiami. Powodem tego są oczywiście ogromne pieniądze, które szybko i łatwo można na takim procederze zarobić. Wszak widz zachęcony popisami bohaterów filmu na dużym ekranie, zapewne zapragnie wcielić się w ich skórę i ponownie przeżyć kolejną intrygującą przygodę, tym razem w domowym zaciszu. Nie trzeba też wykładać olbrzymiej gotówki na promocje tytułu, gdyż obraz kinowy samodzielnie znakomicie rozpropaguje komputerową produkcję (pomijając oczywiście sytuacje gdy film również jest jedna wielką klapą). Zatem można się spokojnie byczyć i popijać whisky z lodem, gdyż ciemny fan kupi wszystko? Coś w tym musi być, gdyż takich tytułów jest coraz więcej, a sięgając pamięcią daleko wstecz i szukając porządnego przeniesienia dzieł filmowych na monitory, przypominają mi się tylko przygody twardego kryminalisty Riddicka.

The Matrix Online wpisuje się idealnie w szablon typowej egranizacji filmowego hitu. Zapowiadano produkcje iście idylliczną – widowiskowy system walki, olbrzymie możliwości kreacji swojego bohatera, oryginalny świat stworzony przez braci Wachowskich i możliwość zrzucenia wraz z przyjaciółmi jarzma maszyn oraz współpracującymi z nimi ludźmi – to materiał na idealny przebój. Gra miała ogromny potencjał, niestety w dniu premiery okazało się, że został on kompletnie zmarnowany. Wiele aspektów rozgrywki było absolutnie niedopracowanych, a z ekranu wiało po prostu nudą. Siłą rzeczy po początkowym boomie serwery gry powoli pustoszały, a produkcja pomału odchodziła w zapomnienie społeczności graczy. Mimo to w wirtualnym świecie Matrixa wciąż znakomicie bawiła się garstka pasjonatów, którzy systematycznie wpłacali swoje pieniądze na konto twórców, dzięki czemu tytuł jakoś egzystował przez cztery długie lata.

Jednak firmie Sony w końcu skończyła się cierpliwość i ustami producenta The Matrix Online, Daniela “Walrusa” Myersa, powiedziała dość i automatycznie zakończyła wsparcie dla tego tytułu. Co to oznacza? Oczywiście faktyczną śmierć tej produkcji. Wtyczka zostanie odłączona dokładnie 31 lipca 2009 r., a sam Matrix dołączy do zacnego cmentarzyska niepopularnych i nieudanych gier MMO – nie pierwszy i zapewne nie ostatni. Ciekawe tylko czy ktoś uroni za nim łzę?

Inne

Wampiry, strzygi i spółka za darmo!

Dodała: , · Komentarzy: 0

Już dziś! W ramach warszawskiej VI Nocy Muzeów Państwowe Muzeum Etnograficzne otwiera swoje podwoje dla zwiedzających. To oznacza darmowy wstęp na wszystkie wydarzenia i wystawy! W tym również tę poświęconą rumuńskiemu wampiryzmowi.

Wystawy będą otwarte w godzinach od 19.00 do 3.00. Do Muzeum można się dostać Muzealnymi Liniami Autobusowymi: A, C, D, E, F, G, H i J. Więcej informacji o pozostałych wydarzeniach na stronie muzeum, a program całej Nocy Muzeów w Warszawie tu.

Inne

Francuzi z Cyanide Studios, studia znanego między innymi z produkcji Blood Bowl czy darmowego Dungeon Party, ogłosili wczoraj, że nabyli prawa do przeniesienia na ekrany komputerów sagi fantasy Pieśń Ognia i Lodu, tworzonej przez George’a R. R. Martina.

Szczegóły samej produkcji nadal pozostają tajemnicą. Saga Pieśni Ognia i Lodu na przestrzeni ostatnich lat cieszy się dużą popularnością. Nagrodzono ją nawet amerykańskim Locusem. Świat sagi bardzo przypomina rzeczywisty, trudno także jednoznacznie powiedzieć, iż dana postać jest dobra lub zła. W Polsce możemy się cieszyć kolejnymi tomami od 1998r.

W wysłanej wiadomości prasowej zdradzono jedynie, iż gra powstaje, jak też fakt, iż tytuł ten wydany zostanie także na konsole nowej generacji.

Inne

Kryzys zawitał do Polski

Dodał: , · Komentarzy: 9

Złe wieści zasadniczo dla nas wszystkich, bo praktycznie większość naszych czytelników to gracze i to zapewne mieszkający w Polsce. Jak się okazało kryzys finansowy i niestabilny kurs naszej waluty w ostatnich miesiącach, mocno odczuli potentaci naszego rynku wydawniczego, w tym firma CD Projekt. Co to oznacza ? Kolejne podwyżki niestety. Tym razem padło na sztandarowe tanie serie dystrybutora, które zaliczą zauważalny skok cenowy o ładnych kilka złotych. Nowa i wyższa cena będzie ważna od 20 maja.

"Potwierdzamy, że rzeczywiście zdecydowaliśmy się na podniesienie cen detalicznych naszych serii wydawniczych począwszy od 20 maja. Zabieg ten wynika z trudnej sytuacji ekonomicznej rynku oraz stale rosnących kosztów związanych z wydawaniem gier. W ostatnim czasie znacznemu wzrostowi uległy koszty produkcji, logistyki, a ceny walut i ich niestabilny kurs bardzo negatywnie odbijają się na kosztach zakupu licencji od zagranicznych wydawców.

Długo wzbranialiśmy się przed podwyżkami odwlekając decyzję w czasie. Niestety obecna sytuacja rynkowa zmusza do podwyżki cen, dzięki niej będziemy w stanie dalej utrzymać jakość wydawanych tytułów (w tym ich lokalizację) oraz oferować graczom szeroki i zróżnicowany katalog gier. Decyzja o podwyżce jest to dla nas o tyle trudne, że zawsze staraliśmy się by ceny naszych gier były jak najbardziej przystępne i przystosowane do możliwości klientów . Zapewniam, że w przyszłości, gdy sytuacja ekonomiczna ulegnie zmianie, na pewno będziemy rozpatrywać powrót z cenami do poprzedniego poziomu." – powiedział Michał Gembicki, dyrektor wydawniczy firmy CD Projekt.

Zmiany cenowe w ofercie CD Projekt (obowiązują od 20 maja 2009 roku):

  • Platynowa Kolekcja – z 59,90 zł., zmiana na 69,90 zł.
  • TOPSELLER – z 39,99 zł., zmiana na 49,99 zł.
  • eXtra Klasyka Gold – z 26,99 zł., zmiana na 29,99 zł.
  • eXtra Klasyka Hit – z 19,99 zł., zmiana na 24,99 zł.
  • eXtra Klasyka Dodatek – z 14,99zł., zmiana na 19,99 zł.
  • $upercena – z 9,99 zł., zmiana na 14,99 zł.
Inne

Nowości w Platynowej Kolekcji

Dodał: , · Komentarzy: 0

Firma CD-Projekt ujawniła nowe tytuły, które trafią do serii Platynowa Kolekcja. Wśród nich znalazły się dwie, które zainteresują każdego fana gier cRPG.

Pierwszą z nich jest produkcja osadzona w świecie Forgotten Realms. Mowa tu o Neverwinter Nights 2 oraz dodatku Maska Zdrajcy, które wykorzystują najnowsze zasady systemu Dungeons&Dragons 3.5.

pudełko

Druga z gier to kosmiczny Mass Effect. Ci, którzy nie mieli jeszcze okazji zagrać w tego ciepło przyjętego przez graczy cRPG'a, teraz mają okazję.

pudełko

Cena sugerowana obydwu tytułów wynosi 59,90 zł.

Inne

Piąty numer zinu Art of MMO

Dodał: , · Komentarzy: 0

W sieci pojawił się nowy numer zinu Art of MMO. Jak zwykle znajdziecie w nim ciekawe teksty dotyczące wszelkiej maści gier MMO. Tematem tego numeru jest darmowa gra Shaiya. Poza recenzją tegoż tytułu oraz wywiadu z graczem można wygrać parę gadżetów w prostym konkursie. Wraz z ekipą tworzącą zina zachęcamy do udziału! Oprócz tego w numerze znajdziecie:

Inne

Serwis Destructoid opublikował listę 10 odpychająco tanich sposobów na wydłużenie gry. Do RPG'ów można odnieść jedną pozycję. Jej tłumaczenie znajdziecie poniżej, natomiast cały artykuł pod tym adresem.

2. Nabijanie doświadczenia
Sławny Winowajca: większość RPG'ów

Gry RPG są znane z tego, że są długie. Epickie pięćdziesięcio-godzinne zadania są wychwalane z radością na tylnych okładkach wielu RPG'ów. Gracze zasypywani są zapewnieniami, że otrzymają grę, której ukończenie zajmie im dosłownie miesiące. Jednakże, jeżeli pominiesz tę część, w której chodzisz w tą i z powrotem na mapie i szukasz losowych wydarzeń, dzięki którym numerek obok twojego imienia zwiększy się, zauważysz, że większość z tych pięćdziesięciu godzin to ściema.

Nabijanie doświadczenia to jeden z najstarszych tricków. Ta idea jest tak popularna, że także inne gatunki po nią sięgnęły. Dołączenie systemu rozwoju postaci do gry akcji nagle stworzyło iluzję głębi. Gracze zostają dłużej przy grze, gdyż muszą nabijać poziomy bohatera w powtarzalnych walkach.

Lubię RPG'i i typowy system zdobywania doświadczenia, lecz nie udawajmy, że ta idea jest czymś więcej niż tylko wypełniaczem. Te pięćdziesiąt godzin epickiego questowania są zwykłą ściemą, gdy trzydzieści z nich spędza się na chodzeniu po mieście i poza nim...

Inne

Jason Anderson pracuje nad grą RPG

Dodał: , · Komentarzy: 0

Jason Anderson, współtwórca oryginalnego Fallouta poinformował, że wraz ze studiem inXile pracuje nad nową, jeszcze nie zapowiedzianą grą RPG. Jason w zespole pełni rolę Creative Director'a, co oznacza, że to właśnie od niego będzie zależeć, jak gra będzie wyglądać. Anderson wcześniej wraz z Interplay pracował nad Project V13, który według licznych plotek miał być grą MMO osadzoną w świecie postapokaliptycznym.

"Decyzja opuszczenia Project V13, nie była łatwa. Kochałem ten projekt, spędziłem nad nim dużo czasu i naprawdę nie było mi łatwo z tego zrezygnować. Jednak w rozmowie z Brianem w cztery oczy wyjaśniliśmy sobie czego każdy z nas oczekuje od gier RPG i doszliśmy do porozumienia." – powiedział Anderson w wywiadzie udzielonym serwisowi Gamasutra.

Wczytywanie...