Lokacje

6 minut czytania

Wrota Baldura

Miasto, w którym zaczynamy naszą przygodę na świecie Faerunu. Jest ono zdecydowanie większe od pozostałych, a zarazem jako jedyne na Starym Kontynencie posiada przystań. We Wrotach mieści się zamek, który jest siedzibą władców Faerunu. Niedaleko miasta wznoszą się fortece kilku gildii, gdyż ta bliskość ma im zapewniać odpowiedni wpływ na losy tej swoistej stolicy. Czas na garść wiadomości ogólnych. Wrota Baldura to duże miasto portowe w delcie Chionthar na Wybrzeżu Mieczy. Utrzymuje się z handlu, przede wszystkim dzięki strategicznemu położeniu na trakcie między Amnem a Waterdeep. Codziennie przez miasto przejeżdżają karawany, a doki pełne są statków kupieckich. Najemna armia Płomiennej Pięści pilnuje porządku w mieście oraz chroni trakty i okoliczne tereny.

W samym mieście znajdziemy kilka unikalnych miejsc, niespotykanych w innych miastach. Są to:

  • Świątynie – Jedne obok drugich stoją dumnie święte przybytki wielu bóstw. Jeśli jesteś wyznawcą konkretnego boga możesz pomodlić się lub popracować na jego rzecz, by w zamian uzyskać na pewien czas błogosławieństwo i wsparcie w walce. Pamiętaj, że nie zostaniesz wpuszczony do innej świątyni niż tej, do której przynależności się przyznajesz.

  • Kopalnie – Jedno z miejsc, gdzie możemy wydobywać minerały. Jednak nie wszystko od razu – wpierw musimy wysłać górnika na poszukiwanie złóż danego surowca. Ten rzecz jasna nie zrobi tego za darmo, więc by zarabiać wpierw trzeba nieco zainwestować…

  • Plantacja – Jak nazwa wskazuje możemy założyć swoją plantację, by hodować zioła potrzebne do produkcji mikstur. Możemy także przejrzeć Encyklopedię, która zawiera informacje na temat roślin. Zioła można także sprzedać czy to na Rynku, czy w Magazynie.

  • Pobór do Wojska – Jeśli chcesz walczyć w obronie miasta, a nie lubisz Amnu – to miejsce jest właśnie dla ciebie.

  • Kanały – Możemy tu szukać amnijskich szpiegów, a także znaleźć trochę wartościowych rzeczy. Ponadto złodzieje mogą się tutaj podszkolić w swym fachu z dala od czujnego wzroku strażników…

We Wrotach występują także inne miejsca, których nie wymieniłem, ponieważ można je znaleźć w innych lokacjach.

Askavar

Miejsce, które oferuje nam niezłą pracę za uczciwą płacę. Miasto zostało zbudowane na granicy Lasu Ostrych Kłów. Większość mieszkańców to elfy, lecz jest tu też trochę drowów. Osada jest położona na wschód od Morza Mieczy. Askavar to jeden z symboli powrotu elfów do Faerunu. Zbudowany na ruinach starszej osady tej rasy. Łączy zarówno elfią, jak i ludzką architekturę. Znajduje się tu także niewielka enklawa dobrych drowów, których wkład w rozwój miasta powoli staje się widoczny.

W samym mieście znajdziemy kilka unikalnych miejsc, niespotykanych w innych miastach:

  • Brama do lasu – Tutaj możemy przedostać się do Lasu Ostrych Kłów. Z racji położenia miasta podróż jest darmowa.

  • Strumyk – Tu możemy łowić ryby, do czego potrzebujemy sieci. Możliwym jest złapanie złotej rybki, którą możemy poprosić o magiczny przedmiot, o zwiększenie jednej statystyki lub wykonać pewne zadanie...

  • Świątynie – Wielkość miasta i jego znaczenie wpływa także na liczbę świątyń. Tutaj możemy jedynie liczyć na wsparcie od Eilistraee lub Corellona Larethiana. Jeśli jesteś wyznawcą tych konkretnych bóstw możesz pomodlić się lub popracować na jego rzecz, by w zamian uzyskać na pewien czas błogosławieństwo i wsparcie w boju. Pamiętaj, że nie zostaniesz wpuszczony do innej świątyni niż tej, do której przynależności się przyznajesz.

W Askavarze znajduje się także wiele innych miejsc, ale nie wymieniłem ich tutaj, gdyż można je spotkać w innych miastach.

Las Ostrych Kłów

Stary las, na którego krańcu zbudowano Askavar. Puszcza leży na północny wschód od miasta. Jest najbardziej wysuniętą lokacją na wschód w Krainie Faerun. Nad całą linią drzew górują kontury ogromnej wieży, która ponoć kryje jakieś skarby.

Beregost

Dość dziwne miejsce. Miasto nie dzieli się na dzielnice (typu Doki), lecz na strony: Północną, Południową i Zachodnią. Jest najbardziej wysuniętym na południe miastem w grze. Wszystko to nie było by jeszcze takie dziwne gdyby nie fakt, że część miasta została spalona. Wojna nie oszczędza nikogo…W oddali majaczą jednak ruiny, które kiedyś musiały być jakąś szkołą…

W samym mieście znajdziemy kilka unikalnych miejsc, niespotykanych w innych miastach:

  • Świątynia Lathandera – Z bliska wreszcie zobaczyłeś to czego szukałeś – świątynię, na której wrotach widniał pejzaż wschodu słońca... Nad wrotami widniał napis: „Przyjmujemy tylko wyznawców naszego Boga”.

Oczywiście w Beregoście można zwiedzić wiele innych miejsc, lecz nie wymieniłem ich tu, gdyż występują w innych lokacjach.

Pomocna Dłoń

Mały zamek. Stoi pomiędzy Wrotami a Beregostem. Miasto wybudowano niedaleko morza, na zachód od Askavaru. Wyznawców Maski zainteresuje tutejsza świątynia a być może także i podziemia, które ponoć kryją jakieś bogactwa…

W samym mieście znajdziemy kilka unikalnych miejsc, niespotykanych w innych miastach:

  • Świątynia Maski – Wychodząc zza zakrętu nagle zobaczyłeś mały budynek, na którego wrotach była przyczepiona aksamitna Maska. Gdy podszedłeś do wrót usta maski otworzyły się i powiedziały – „Wyznajesz Maskę? Nie? W takim razie odejdź!”.

W Pomocnej Dłoni można znaleźć jeszcze wiele innych miejsc, lecz nie wymieniłem ich tu, gdyż występują w innych lokacjach.

Pola Umarłych

Puste pole na północ od Lasu Ostrych Kłów. Leży niedaleko Trollego Szponu. Przed tobą rozciągają się równiny. Tutaj kiedyś toczyła się wielka bitwa...

Pola Umarłych to w dużej mierze wielkie cmentarzysko, ale jest tu jedna budowla, która zasługuje na uwzględnienie, a której nie spotkasz nigdzie indziej. Jest to:

  • Świątynia Cyrica – Z dala zobaczyłeś ciemny budynek, nad którego wrotami ujrzałeś czaszkę bez żuchwy na fioletowym rozbłysku. „Świątynia Cyrica” – pomyślałeś. Odźwierny gdy cię zobaczył spytał – „Czy twym bogiem jest Cyric? Jeśli nie to odejdź z tego miejsca!”.

Trolli Szpon

Wyjątkowe miejsce. Leży na północ od Askavaru i Pól Umarłych. Jest mniejszym z Dwóch Pasm Górskich w Faerunie.

Nawet góry kryją swoje tajemnice, więc dość wytrwały podróżnik może w końcu skorzystać z dwóch opcji:

  • Świątynia Lolth – Wejście do jaskini nie wygląda imponująco. Wraz z kolejnymi krokami powinno robić się coraz ciemniej, lecz porastające przejście mchy i grzyby emanują z siebie na tyle światła, że pochodnia zdaje się być zbędna. Schylasz co chwilę głowę nie chcąc wpaść w liczne pajęczyny, bo na każdej czaić się może pająk. Schodzisz wciąż w dół, aż przejście staje się wyraźnie szersze, zaś nierówne podłoże zastępuje bogato zdobiona podłoga i misternie wyciosane stopnie. Masz wrażenie, że jakiś pająk spadł ci na głowę. Patrzysz gniewnie w górę i ze zdumieniem odkrywasz potężne sklepienia wznoszące się naprawdę wysoko, lecz schodzące się w jednym punkcie poniżej. Posągu Lolth nie sposób nie zauważyć – uśmiechająca się drowka, choć zjawiskowo piękna, od połowy przeistacza się w pająka o ośmiu odnóżach. Z niemego zachwytu opierasz się o ścianę i ze zdumieniem odkrywasz, że całe pomieszczenie po prostu pokrywają liczne pajęczyny, którym grozę dodają świecące nawet teraz oczy mieszkających tu pająków. W dole widać bezdenną otchłań i nie ma wyjścia, jak podążyć po pajęczynach w stronę posągu. Docierając tam w twe nozdrza dostaje się zapach świętego kadzidła, które umieszczono w onyksowej misie tuż obok świętej wody i ceremonialnego sztyletu.

  • Połów Ryb – Możemy tu pobawić się w rybaka i w przeciwieństwie do strumyka z Askavaru nie potrzebujemy sieci.

W Trollim Szponie można jeszcze zwiedzać góry, lecz jest to opcja, która pojawia się także w innych miejscach.

Trolle Wzgórza

Surowy klimat nie zachęca do osiedlania się – jednak nie dla wszystkich. Roi się tu od trolli... Jest to najbardziej wysunięta na północ lokacja w Faerunie. Pasmo Górskie leży bardzo blisko morza Mimo to znajdzie się tu kilku górników z jakiejś pobliskiej osady.

W samym mieście znajdziemy kilka unikalnych miejsc, niespotykanych w innych miastach:

  • Świątynie Tempusa i Uthgara – Nagle zobaczyłeś dwie świątynie, nad których wrotami wisiały dwa znaki: płonący, srebrny miecz na krwistym tle i dziwne totemy. „Świątynie Uthgara i Tempusa” – wyszeptałeś. Nagle z nieba herbów usłyszałeś głosy: „Nie wyznajesz nas? Odejdź!”

  • Kopalnia – Można tu poszukać minerałów lub zostać ”bohaterem” walki z żywiołem. Jak to się zwykle kończy? „Nagle poczułeś jak całe wyrobisko powoli zaczyna się rozpadać. Najszybciej jak potrafisz próbowałeś biec w kierunku wyjścia. Niestety, tym razem żywioł okazał się szybszy od ciebie. Potężna lawina kamieni spadła na ciebie, zabijając na miejscu.”. Należy jednak wiedzieć kiedy się wycofać…

  • Trolli Kopiec – Jeśli chcesz sobie uciąć „pogawędkę” z trollami to jesteś w odpowiednim miejscu. W środku znajdziesz na pewno towarzyszy do „rozmowy” z silnymi szamanami na czele. Tutaj też niegdyś spoczywał ekwipunek wielkiego bohatera – Bolewynna…

Trolle Wzgórze mają także inne miejsca, nie wymienione z powodu występowania w innych lokacjach.

Ruathym

Położona na zachód od Wrót Baldura duża wyspa. Pojawiła się wraz z III erą, niosąc ze sobą kilka zmian mechanicznych oraz dodając dwa nowe zadania. Dwie leżące tu wioski kryją arenę z potworami silniejszymi niż spotykane dotąd. Na wyspę można dostać się tylko statkiem z Wrót Baldura. 3 okręty i 500 wojowników ma zapewnić obronę przed mieszkającymi w pobliżu krasnoludami oraz przed Luskanem, który niedawno przeprowadził udany atak na wyspę. Wiele budynków nadal jest spalonych po tej kampanii wojennej, a wojowniczy bereserkerzy nadal wrogo spoglądają na swego wroga z Kontynentu.

W samym mieście znajdziemy kilka unikalnych miejsc, niespotykanych w innych miastach:

  • Święty Gaj – Miejsce, w którym szukamy pewnego świętego drzewa – Yggsdrasila. Według pewnej historii na tym drzewie miała się znajdować specjalna runa, która zapewnia kontrolę nad Czarną Magią. Kilku tamtejszych mieszkańców mówiło też o jakimś czarnoskórym elfie, który ponoć zostawił tam coś cennego…

  • Fluorescencyjna skała – Swego rodzaju zagadka dla każdego przybysza, jak i pewnie dla wielu z mieszkańców Ruathymu. Co takiego w sobie kryje i czemu wciąż przyciąga wzrok? Pokonaj całe zastępy bestii a się dowiesz…

Czy to aby koniec? Na chwilę obecną niestety tak, ale wciąż trwają prace nad dodaniem kolejnych miejsc. Faerun to ogromny i ciekawy świat, więc nigdy nie zabraknie miejsc do odwiedzenia. Dotarcie do nich to tylko kwestia czasu…

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...