W Cyberpunk 2077 jednak nie wybierzesz płci

2 minuty czytania

Oznacza to tyle, że zgodnie z zapowiedziami główny bohater będzie mógł być mężczyzną lub kobietą, ale przy okazji nic nie stanie na przeszkodzie, aby wziąć najlepsze z obu światów, czyli przykładowo wybrać męski głos i dorzucić do niego damską fizjonomię. Pełna dowolność, ograniczać ma nas tylko wyobraźnia.

cyberpunk 2077

Wspomniany szczegół kreatora postaci w "Cyberpunk 2077" nakreśliła starsza artystka koncepcyjna, Marthe Jonkers, w wywiadzie dla brytyjskiego dziennika Metro.

"Nasz kreator postaci w porównaniu do tego z ostatniego dema, posiada teraz o wiele więcej opcji. Przykładowo – nie ma już wyboru płci. Nie decydujesz – *chcę być facetem lub kobietą*. Teraz wybierasz typ ciała, gdyż chcemy, abyś miał jak największą swobodę w stworzeniu swojej postaci. Dlatego wybierasz typ ciała, a mamy dwa głosy dla naszego bohatera: jeden męski, drugi kobiecy. Możesz mieszać i sprawdzać, co ci najbardziej leży. W zupełnie dowolny sposób. Mamy też wiele odcieni skóry, tatuaży czy fryzur. Dlatego, bo chcemy dać graczom wolność w tworzeniu bohatera i grania tak jak sobie to wyobrażą."

Oczywiście, w związku z tymi rewelacjami, musiało paść pytanie o istotę tożsamości płciowej i tego, jaki ma ona wpływ na rozgrywkę.

"Powiedziałabym, że zajmujemy się wieloma... skomplikowanymi kwestiami. Chcieliśmy stworzyć bowiem jak najbardziej realny cyberpunkowy świat. Cyberpunk 2020 posiadał swoje bardzo mroczne zaułki i pokazujemy to również w Cyberpunk 2077. Malujemy pewien obraz i pozwalamy graczom go zinterpretować. To jak ludzie zapatrują się na pewne sytuacje i jako sobie z nimi poradzą, zostawiamy w ich rękach. Nie unikamy cyberpunkowych klimatów, bo to element stworzenia realistycznego świata, ale zostawiamy pełną swobodę" – tłumaczy Jonkers.

Ma to sens. Pomysł wydaję mi się niegłupi, praktycznie nieszkodliwy (bo to w sumie i tak pewnie opcjonalna kosmetyka) oraz oryginalny. Jeżeli zostanie to zrobione z dobrym smakiem (a nie BioWare style), to czemu nie? Jestem za.

Źródło: metro.co.uk

Komentarze

2
·
Ciekaw jestem, jak będzie z rodzajami w dubbingu, bo w przypadku polskiej lokalizacji trzeba byłoby stworzyć cztery warianty: męski głos mówiący o sobie w męskim i damskim rodzaju oraz analogicznie damski.

Tak czy inaczej, eksperyment ok. Na pewno nie dla mnie (tworzę raczej klasycznych facetów, z którymi potem się utożsamiam w trakcie gry), ale jak komuś to uprzyjemni grę, to czemu nie
0
·
Wydaję mi się, że pójdą tu po prostu na łatwiznę i nie będzie żadnego odmieniania

Cytat

Na pewno nie dla mnie (tworzę raczej klasycznych facetów, z którymi potem się utożsamiam w trakcie gry), ale jak komuś to uprzyjemni grę, to czemu nie


Same here i dokładnie to samo sobie o tym myślę
0
·
Nie podoba mi się, tak po prostu.
0
·
Myślę że ten pomysł pasuje do klimatu cyberpunku w końcu ludzie korzystają tam z różnych wszczepów i modyfikacji.
0
·
Z tego, co czytałam to płeć w słownictwie ma być uzależniona od głosu, czyli np. jeżeli zrobimy sobie postać z żeńskim ciałem i męskim głosem, to będą nas traktować jak mężczyznę. Natomiast jeśli zrobimy na odwrót (męskie ciało, żeński głos) to jak kobietę. Opcje klasyczne mężczyzny i kobiety (tzw. cis) nie dostaną żadnych zmian, bp determinantą nie jest budowa ciała w tym przypadku.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...